Saab 900 T16 1992
8.422 visninger
|
Oprettet:
Saab 900 T16
Årgang:
1992
Motor:
2.0 16V med Garrett TE04 hybrid turbolader og JB Coolers intercooler. Megasquirt motorstyring.
Hestekræfter
160 HK og 255 NM - fabriksopgivelser.
260HK og 400 NM - testet på rullefelt d. 21.10.2008
NYT: 23-04-2010 igen på rullefelt:
301,6 HK ved 6.178 O/min og 361,4 NM ved 4.688 O/min.
260HK og 400 NM - testet på rullefelt d. 21.10.2008
NYT: 23-04-2010 igen på rullefelt:
301,6 HK ved 6.178 O/min og 361,4 NM ved 4.688 O/min.
Fælge
15" OZ Ultraleggera
15" Short spoke Saab alufælge til vinterbrug.
15" Short spoke Saab alufælge til vinterbrug.
Dæk
Nokian V 195/60x15 88V. Et forbløffende lydsvagt og velkørende dæk, men for lidt grip.
Undervogn
Bilstein B6 gasstøddæmpere + 40 mm sænkningsfjedre.
Turbo undervognen at bilen ligger godt på vejen og kun krænger minimalt i sving, da der f.eks. er krængningsstabilisatorer for og bag.
Turbo undervognen at bilen ligger godt på vejen og kun krænger minimalt i sving, da der f.eks. er krængningsstabilisatorer for og bag.
Bilstereo
Kenwood Cd radio og højtalere i hattehylden, men ikke nogen omvandrende hifi bil.
Styling
Saab turbo club of Sweden - streamer i forruden ;-) .
Interiør
Standard + lidt ure som f.eks. AFR.
Ekstra tilbehør
Motorvarmer, ABS bremser og fartpilot, benzinfyr :-) .
Bilen er en af de sidste "rigtige" Saab 900 og med meget fabriksmonteret udstyr, som f.eks. elruder, sædevarme, ekstra højtalere og chrom grill m.m.
Bilen er en af de sidste "rigtige" Saab 900 og med meget fabriksmonteret udstyr, som f.eks. elruder, sædevarme, ekstra højtalere og chrom grill m.m.
Styrker ved bilen
Svagheder ved bilen
Bemærkninger
Importeret 2/3-2007 fra Sverige og synet unden anmærkning, samt betalt afgift umiddelbart efter.
Rust er et fy ord på denne velholdte bil. Den har kørt i midt Sverige fra ny og der er komplet service bog.
Efterår 2007: Projekt power-Saab startet.
Der er sket mange ting med bilen og er en længe røverhistorie hvis det alt skal stå her.. så spørg i stedet.
Nogle af de specielle ting der er på den nye motor er bl.a.:
Bananmanifold af rustfri stål, stor frontmonteret intercooler, special lavet indsugningsmanifold med Siemens 630 mL dyser, renoveret topstykke fra Saab 9000 2.3 Turbo og H-profil SPM plejlstænger... dyre af pommern til !
Afbalanceret krumtap/kobling/svinghjul og alle lejer er skiftet. Dog er stemplerne fra en tunet motor der har kørt ca. 280.000 km og det er ikke at mærke faktisk.
Org. Mitsubishi turbo udskiftet til en lidt større Garrett model.
Desuden er der købt større kædehjul ( 8´er gearing 33/24 ) til gearkassen for at få højere topfart og mindre belastning af tandhjulene i gearkassen.
Fra 21. marts 2008: Bilen kører nu og motoren går utrolig godt og har så meget power at man skal prøve at sidde bag rattet, for det er svært at forklare!
28. marts 2008: Bilen stillet til side, da jeg tror toppakningen er gået. Det viser sig så at den har brændt et stempel og er helt færdig/ryger kraftig hvid røg, så nu er motorprojektet skudt i grus :/ .
Der gik et stykke tid inden motoren blev monteret og den så meget fin ud, men efter den blev skilt ad så opdagede man at
den var helt gal! Hvis der så kun var en fejl ved motoren som f.eks. en defekt toppakning så var det til at forklare, men
en smule metal var smeltet af cylinder nr. 4 og nede i bundkarret lå der over en liter slam og spåner.
Jeg får så og vide at det kommer alt sammen fra det brændte stempel, men det giver jo ingen mening. Af erfaring bliver man klog.. sjælden rig skal jeg lige love for!
27. maj 2008: Så blev min bil hentet og nu kører bilen med motor nr. 3 som jeg fik lavet ved Verninge Auto på Fyn. Den går klart bedre end den anden og nu skal den stille og rolig køres til og så kommer der snart Megasquirt og Siemens dyser på og samtidig en tur på rullefelt.
Den skulle gerne komme tæt de 300 HK :-) .
05-06-2008: Bil poleret ved TPM bilpleje Esbjerg ... total renset igennem og alt er gået igennem - ser ud som en ny bil - har aldrig været flottere mens jeg har haft den... :-) .
Oktober 2008:
Accelerationstest: 100 - 150 km/t i 3. gear på 4,1 sekund :-) .
November 2008: Nye bærekugler og derefter Dinitrol behandlet.
April 2009: Ny gearkasse monteret igen... nu den tredje!
Derudover monteret nye Magnecor tændkabler, MSD tændspole og 270 graders knastaksler og må se hvad gearkassen siger til det?
Danmarks vildeste c900 T16 : http://www.youtube.com/watch?v=pIn3Hlon0as
Rust er et fy ord på denne velholdte bil. Den har kørt i midt Sverige fra ny og der er komplet service bog.
Efterår 2007: Projekt power-Saab startet.
Der er sket mange ting med bilen og er en længe røverhistorie hvis det alt skal stå her.. så spørg i stedet.
Nogle af de specielle ting der er på den nye motor er bl.a.:
Bananmanifold af rustfri stål, stor frontmonteret intercooler, special lavet indsugningsmanifold med Siemens 630 mL dyser, renoveret topstykke fra Saab 9000 2.3 Turbo og H-profil SPM plejlstænger... dyre af pommern til !
Afbalanceret krumtap/kobling/svinghjul og alle lejer er skiftet. Dog er stemplerne fra en tunet motor der har kørt ca. 280.000 km og det er ikke at mærke faktisk.
Org. Mitsubishi turbo udskiftet til en lidt større Garrett model.
Desuden er der købt større kædehjul ( 8´er gearing 33/24 ) til gearkassen for at få højere topfart og mindre belastning af tandhjulene i gearkassen.
Fra 21. marts 2008: Bilen kører nu og motoren går utrolig godt og har så meget power at man skal prøve at sidde bag rattet, for det er svært at forklare!
28. marts 2008: Bilen stillet til side, da jeg tror toppakningen er gået. Det viser sig så at den har brændt et stempel og er helt færdig/ryger kraftig hvid røg, så nu er motorprojektet skudt i grus :/ .
Der gik et stykke tid inden motoren blev monteret og den så meget fin ud, men efter den blev skilt ad så opdagede man at
den var helt gal! Hvis der så kun var en fejl ved motoren som f.eks. en defekt toppakning så var det til at forklare, men
en smule metal var smeltet af cylinder nr. 4 og nede i bundkarret lå der over en liter slam og spåner.
Jeg får så og vide at det kommer alt sammen fra det brændte stempel, men det giver jo ingen mening. Af erfaring bliver man klog.. sjælden rig skal jeg lige love for!
27. maj 2008: Så blev min bil hentet og nu kører bilen med motor nr. 3 som jeg fik lavet ved Verninge Auto på Fyn. Den går klart bedre end den anden og nu skal den stille og rolig køres til og så kommer der snart Megasquirt og Siemens dyser på og samtidig en tur på rullefelt.
Den skulle gerne komme tæt de 300 HK :-) .
05-06-2008: Bil poleret ved TPM bilpleje Esbjerg ... total renset igennem og alt er gået igennem - ser ud som en ny bil - har aldrig været flottere mens jeg har haft den... :-) .
Oktober 2008:
Accelerationstest: 100 - 150 km/t i 3. gear på 4,1 sekund :-) .
November 2008: Nye bærekugler og derefter Dinitrol behandlet.
April 2009: Ny gearkasse monteret igen... nu den tredje!
Derudover monteret nye Magnecor tændkabler, MSD tændspole og 270 graders knastaksler og må se hvad gearkassen siger til det?
Danmarks vildeste c900 T16 : http://www.youtube.com/watch?v=pIn3Hlon0as
Saab 900 T16
aug 2006
Følger: 86 Følgere: 87 Biler: 12 Emner: 62 Svar: 162
for dælen da martin, din yder da også meget godt nu var
aug 2006
Følger: 86 Følgere: 87 Biler: 12 Emner: 62 Svar: 162
Ja jeg fik en udskrift med... og kurven kører meget jævnt. den trækker sku helt fint, intet der.. mangler kun skarpe knaster mere turbo tryk og vand/methanol indsprøjtning
feb 2006
Følger: 311 Følgere: 312 Biler: 22 Emner: 34 Svar: 367
Mange tak for de fine ord Passer oss rigtg godt på den, og en af de første biler jeg har haft i 3år jeg ikke har sat til salg samme dag som jeg har fået den har haft bilen i 2måneder og har haft motoren ude 2gange så har kun kørt ca.3uger i den hehe, men ja har da trukket mod en del efterhånden Ja ligeså snart jeg er i 2gear og over 4000omd kan jeg hehe
feb 2007
Følger: 67 Følgere: 63 Biler: 2 Emner: 21 Svar: 393
feb 2007
Følger: 67 Følgere: 63 Biler: 2 Emner: 21 Svar: 393
Jeg har købt en Toyota Aygo... En lille potte, men meget økonomisk og det er det, jeg har brug for lige for tiden... Jeg har ikke rigtig råd til eller gode muligheder for vedligehold af Aeroen længere og så må man jo vælge med fornuften... Men jeg har da ikke haft SAAB for sidste gang
maj 2003
Følger: 30 Følgere: 33 Biler: 5 Emner: 6 Svar: 19
Som en sugemotor siger du... må lige kigge nærmere på kurven og der er en del at snakke om.
Tror nu din Astra har noget højere topfart og i 0-100 får jeg røv da effekten kommer ret sen og den ikke har antispin!
Vi ses nok hen mod weekenden .
maj 2007
Følger: 17 Følgere: 17 Biler: 3 Svar: 59
Det ligner snart en effekt kurve på en sugemotor så jævnt som effekten stiger. Blev den målt på et rullefelt med retarder/bremse så turboen fik tid til at komme godt op i ladetryk ?
Jeg har lige lagt din kurve sammen med en kurve fra Astra'en. Den er dog nogle år gammel så er ikke aktuel med det nyeste setup
http://images.bilgalleri.dk/uploads_alb_large_wm/1233293_l.jpg
Har du planer om højere effekt ? Med mindre det er programmeringen, så ser næsten ud som om din turbo er lige i overkanten i forhold til sluteffekten. Feks. ved 3500 omdr. der har jeg 100 hk mere som dig. Det er først ved 5800 omdr. Saab'en overhaler Astra'en, men der er nok ikke så stor forskel længere da jeg siden hen har opgraderet IC, luftmåler, dyser, forrør og sportkat, så nu har den en noget bedre effekt også i de højere omdrejninger. På Astraen er det turboen som sætter begrænsningen, den kan simpelthen ikke presse mere igennem motoren
Men jeg er ikke i tvivl om at den Saab æder Astra'en fra stående start Astra'en har trodsalt 400~500 kg mere at slæbe på, så den vil hurtigt få baghjul. Ved mellem-acceleration tror jeg vi kører nogenlunde lige op, og så stikker Saaben nok af i topfarten med den pæne effekt den laver i høje omdrejninger og en lavere vindmodstand end STC'en.
Efter opgraderingen af motoren på cabrioen, så laver den til min store overraskelse samme 0~150 kmh tid som STC'en. Så mange hk og nm er ikke altid den gyldne vej. Den rette gearing og en lavere vægt har bestemt noget at sige
maj 2007
Følger: 17 Følgere: 17 Biler: 3 Svar: 59
Tillykke med den nye rulning, så kom du over de "magiske" 300 :o) Nu må den sku gå rigtig godt
Kan du smide målingen på siden her ?
maj 2007
Følger: 17 Følgere: 17 Biler: 3 Svar: 59
Ja jeg hørte nok der havde været gang i den i fredags. Du må snart se at få lavet en ny video af saab'en efter dent nye indkøring :o)
nov 2005
Følger: 34 Følgere: 33 Biler: 7 Emner: 9 Svar: 11
ja for søren.. ja kunne være helt fedt at se hvad den kunne . den holder til nede ved skærbæk ved rømø
nov 2005
Følger: 34 Følgere: 33 Biler: 7 Emner: 9 Svar: 11
jeg tror det må være den tidligere ejer der har været i esbjerg med den, men kan godt være den kikker et smut forbi en dag i sommer..
ved faktisk ikke hvor få sek. den tager
maj 2007
Følger: 57 Følgere: 75 Biler: 1 Emner: 1 Svar: 39
lækker færge du har gang i der.
jul 2008
Følger: 5 Følgere: 4 Biler: 2 Emner: 13 Svar: 27
Det er noget af en motor ombygnign du har gang i!
Dejlig indsugningsmanifold! VI andre må jo nøjes med en 2.1L
Glæder mig til at se den idag en dag...
Kig forbi min std. c900T16S og stem dem ind
/// L
okt 2007
Følger: 39 Følgere: 37 Biler: 2 Emner: 32 Svar: 392
hehe jeg har godt nok været inde og kigge på lidt forskellige fælge.og kan godt lide dem du har på billede 3
okt 2007
Følger: 39 Følgere: 37 Biler: 2 Emner: 32 Svar: 392
ok så blev jeg så klog... har lige fået fingerne i en saab 900 turbo. fra 84. men der skal da gøres lidt ved den.
okt 2007
Følger: 39 Følgere: 37 Biler: 2 Emner: 32 Svar: 392
fin vogn du har dig,, har selv kig på en nu her,, på billede 3, hva slags fælge er det.
mvh
sep 2007
Følger: 13 Følgere: 12 Biler: 1 Emner: 28 Svar: 1.591
Hvad med din? Er du helt tilfreds med den som den er? Folk der tuner deres motorer plejer sjældent at være helt tilfredse...
sep 2007
Følger: 13 Følgere: 12 Biler: 1 Emner: 28 Svar: 1.591
Tjaa. Planen på lidt længere sigt er omkring 250-270 hk. Lige nu kører jeg med omkring 210-230 hk vil jeg tro, men koblingen glider helt vildt nogen gange, så det er en af de ting der står højest på ønskelisten (altså en sportskobling).
Men indtil videre har jeg købt en crossflow intercooler fra en viggen og så tror jeg at jeg skal have en bekendt til at svejse et nyt 3" forrør til mig evt med rør til at erstatte katten. Og så skal der luftfilter og en stærkere BOV på. Måske en med udluftning, har ikke helt bestemt mig endnu, og det kommer også lidt an på hvordan bilen ender med at lyde efter de andre ændringer. Men så længe koblingen glider skal der ikke flere hk i, så er det kun for lydens skyld. Jeg ville allerhelst have en hydraulisk kobling, men det sker nok ikke så længe jeg er på SU desværre.
sep 2007
Følger: 13 Følgere: 12 Biler: 1 Emner: 28 Svar: 1.591
Njoooee... Det tror jeg nu bare ikke min synsmand er helt enig i Men jeg har også haft tanken!
sep 2007
Følger: 13 Følgere: 12 Biler: 1 Emner: 28 Svar: 1.591
Jo, jeg ville svært gerne af med katten. Jeg har ansøgt om en sportskat hos SU-kontoret, men de har ikke svaret endnu
sep 2007
Følger: 13 Følgere: 12 Biler: 1 Emner: 28 Svar: 1.591
Hvem der dog bare havde en ægte saab...
aug 2006
Følger: 86 Følgere: 87 Biler: 12 Emner: 62 Svar: 162
ja helt billigt var det ikke.. skiftede snart alt
aug 2006
Følger: 86 Følgere: 87 Biler: 12 Emner: 62 Svar: 162
ja, den trækker okay. din gamle gik dog bedre synes jeg.
ved det ikke faktisk, jeg havde næsten lige hovedrenoveret den, og den gik bare godt. følte bare der sku laves for megte ved den
mar 2005
Følger: 58 Følgere: 56 Biler: 3 Emner: 67 Svar: 1.470
men som alt andet holder det ikke evigt, den er nu ved at blive hugget op. men jeg er blevet klogere på mange punkter.
ellers en sleeper af en bil. er det en T3 turbo du har fået på?syntes lidt det ligner en T34?
jul 2006
Følger: 18 Følgere: 17 Biler: 1 Emner: 31 Svar: 347
Hvad så din bandit, det går sku fint her! Jeg kører som altid pænt hehe, jeg skal vel snart også have en tur i din morfar mobil der ? hehe
Syntes det er et super fedt indsugningsmanifold du har fået fat i, ser ud som om det flower godt
mar 2007
Følger: 2 Følgere: 1 Biler: 1 Emner: 38 Svar: 221
Hvad med din? Det ser da ud til du har haft gang i en ond gang tuning?
mar 2007
Følger: 2 Følgere: 1 Biler: 1 Emner: 38 Svar: 221
Ja, det var godt den blev reddet. Men bunden på den har det ikke for godt, så det skal svejses, samt der skal nye støddæmpere på. Ellers går den meget godt Den kommer i hi her til vinter, og så laver vi den op til forår.
Ang. T8'eren så har den 2 pletter under bunden som skal svejses. Der kommer nye støddæmpere og fjedre på, og så skal den ha en ordentlig omgang behandling under bunden..
Og træls nyt: Der var en Golf 3 der bakkede ind i den idag. Saab'en fik trykket lidt på bageste kofanger (intet af betydning), mens golfen blev godt smadret. Heldigvis!
jan 2008
Følger: 13 Følgere: 12 Biler: 2
Dejligt med noget svensk power !
Men altså ja der skal da laves noget ved min swift.. Til foråret regner jeg med at sænke den og når vinteren er omme skal der større sutter på den .. når jeg engang finder en banan der er til at betale sig fra, så skal jeg da også have sådan en
maj 2007
Følger: 17 Følgere: 17 Biler: 3 Svar: 59
Hva så martin, er der snart nyt i saab projektet ?
Jeg fik endelig taget mig sammen til at få monteret den nye IC
http://bilgalleri.dk/uploads_large_wm/1385931.jpg
Så når går jeg bare og venter på den der IPF boks fra tyskland snart bliver klar så jeg kan få de større dyser og lmm monteret
mar 2007
Følger: 2 Følgere: 1 Biler: 1 Emner: 38 Svar: 221
mange tak for den pæne kommentar..
Det viste sig desværre igår ved nært eftersyn at den har nogle steder under bunden hvor den er lidt rådden.. det skal lige fikses..
Men den holder under tag
dec 2004
Følger: 69 Følgere: 65 Biler: 4 Emner: 88 Svar: 3.540
har set stedet........har ikke været derinde endnu.
Fik bilen i fredags............så har kun lige haft den i en weekends tid
dec 2004
Følger: 69 Følgere: 65 Biler: 4 Emner: 88 Svar: 3.540
Tak for den pæne kommentar..
feb 2005
Følger: 12 Følgere: 11 Biler: 2 Emner: 63 Svar: 491
Jeg har jo ikek penge til DHB, de går til min bil
Og turen til tyrkiet var ikke helt så dryt igen..
Fedt nok at den ikke sluger mere benzin end det Faktisk økonomisk..:P
feb 2005
Følger: 12 Følgere: 11 Biler: 2 Emner: 63 Svar: 491
altså biler kan godt køre, men bruger den ikke, som du selv også siger, det jo ikke rert hvis den går mere istykker.
Har fået tid til værksted på mandag, så tjekker de den, og syner den bagefter(skal til syn nemlig:) ).
Håber bare at det er en føler eller lambdasonden..
Jeg skal ikke med til DHB i år :(( Bilen kører jo ikke, og skal bruge de penge til at få bilen lavet, total træls..
Men ellers er der ikke sket noget spændende.. Var i tyrkiet i en uge sammen med en ven, det var en hyggelig tur..
Sku vildt med din bil den skal jeg lige se i action! hehehe..
feb 2005
Følger: 12 Følgere: 11 Biler: 2 Emner: 63 Svar: 491
Det lyder da super at din kører godt igen
Min laver stadig problemer, kan ikke rigtig komme nogle steder(også derfor jeg ikke lige er i bylderrup), har så også været på ferie i en uge
Men i fredags prøvede jeg at pille katalysatoren af, men det var ikke den som blokerede for noget.
Kan nu max køre 80 til 100 km/t og den hakker nogle gange.
Så prøver at skifte tændrør nu.
Ved ellers ikke helt hvad det kunne være
feb 2007
Følger: 67 Følgere: 63 Biler: 2 Emner: 21 Svar: 393
Ja det er dine gamle Nokian dæk, der er blevet smidt om på baghjulene
De kører godt indtil videre da, men når sommeren er slut, er mønsteret nok også så nedslidt, at jeg skal have nye dæk på hele bilen...
Ja det var en fin weekend håber også din var god...
apr 2007
Følger: 97 Følgere: 88 Biler: 3 Emner: 2 Svar: 14
lækker lækker lækker vogn..
mar 2007
Følger: 92 Følgere: 88 Biler: 1 Emner: 26 Svar: 63
hiih,, ja det skal jeg
Griner ..
WOW! okai
mar 2007
Følger: 92 Følgere: 88 Biler: 1 Emner: 26 Svar: 63
Harj Makker
ska du med til DHB 2008
[showgirl] wee ;P
feb 2007
Følger: 67 Følgere: 63 Biler: 2 Emner: 21 Svar: 393
Ja det gør den jo, der sker jo nogle småting hen ad vejen... Næste investering til den er 17" fælge og lavprofilsdæk... Når jeg lige får fundet et godt tilbud, samt nogle fælge, der vil klæde den
Ja jeg har godt fulgt lidt med i, hvad der er sket med din motor, det er jo sur røv, må man sige... Håber da snart at den bliver kørende igen... Men du må jo nyde godt af 99'eren så længe det varer... Ja, det er dyrt at have to biler, selvom jeg savner 99'eren, ville det også være dyrt for mig at have to, hvis jeg nu købte den tilbage... Jeg er blevet lidt lun på tanken om en 96'er til at holde Aero'en med selskab om et års tid eller to, så jeg vil begynde at spare op, så jeg kan købe en, hvis der kommer et rigtig fint eksemplar til salg... Renovering er jo ikke lige mig, haha
Så kan jeg jo også få den klassisk forsikret, for det skal bare være en sommer-hygge bil...
Men ja, 99'eren er en god bil, så må du glæde dig over at den i det mindste kører upåklageligt...
mar 2007
Følger: 92 Følgere: 88 Biler: 1 Emner: 26 Svar: 63
feje man !! !! ..
'
haha TRUNTE !
fed Saaaaaaab
feb 2005
Følger: 12 Følgere: 11 Biler: 2 Emner: 63 Svar: 491
Ja det sku en fin motor du har i din saab Det må man sige hehe..
Det var sku en hyggelig aften med masser af bil snak og baier !!
feb 2007
Følger: 67 Følgere: 63 Biler: 2 Emner: 21 Svar: 393
Nu har jeg fået skiftet den recirkulerende BOV ud med en åben... Det snakkede du jo noget om engang, og nu er det altså en realitet
feb 2007
Følger: 67 Følgere: 63 Biler: 2 Emner: 21 Svar: 393
Okay det lyder jo herligt så er du en glad mand nu, ellers er du da lidt af et skarn, hehe
Jeg må jo se den live en dag... Men ja, det er sgu da træls at der skal komme en masse sne nu... Aero'en holder også her ude foran og ligner en snemand :-S
Så er det ikke lige nu, du skal ud og skyde 900'eren af, i det møgvejr...
Jo, jeg er ved at have fået styr på det hele, jeg hart stort set pakket alt ud og sat det på plads i min nye lejlighed, så det er dejligt
feb 2007
Følger: 67 Følgere: 63 Biler: 2 Emner: 21 Svar: 393
Nå så fik du endelig din vogn hjem, hva'? Tillykke med den
Henrik har lagt lidt billeder ind på hans hjemmeside, der er et link til den på Saabklubbens side... Det ser jo rigtig godt ud, nu må jo du give Henrik Solgaard og Casper Fischer et kæmpestort tak for det rigtig flotte stykke arbejde de har lavet med motoren, det må have været ventetiden værd for dig...
Så skal du vel rigtig ud og ræse rundt? Jeg har lige ændret stemmen til en ekstra høj, det fortjener den i højeste grad nu
okt 2006
Følger: 46 Følgere: 59 Biler: 6 Emner: 9 Svar: 927
Det har du også bare af at gøre martin.
Robert - Hvis du får en tur i min? Kender jeg dig?
sep 2004
Følger: 56 Følgere: 60 Biler: 2 Emner: 62 Svar: 271
okt 2006
Følger: 46 Følgere: 59 Biler: 6 Emner: 9 Svar: 927
Nammenammenam!!!
Er den? Film, billeder og lyd!
sep 2004
Følger: 56 Følgere: 60 Biler: 2 Emner: 62 Svar: 271
jan 2005
Følger: 25 Følgere: 25 Biler: 4 Emner: 6 Svar: 17
Kender godt til Saab Klub Danmark, den gamle er medlem af den, har dog ikkeplaner om at jeg skal være medlem lige foreløbig.
- Neser
mar 2007
Følger: 100 Følgere: 96 Biler: 1 Svar: 2
Jae det er jeg da .. hva med dig? kommet godt ind i det nye år?
Jae det ville være lettere, men lidt udfodringer skal der oss være jo
Jeg tror bar sorte fælge ville se godt ud er ikk fordi de er på mode
mar 2007
Følger: 100 Følgere: 96 Biler: 1 Svar: 2
Heej igen ..
Jo den kan sq godt den gamle vogn .. hehe ..
måske havde den bar en goo dag? der er oss blevet passet rigtig godt på den gennem årenes løb..
Mmm, ved ikk helt hva jeg vil med den endnu, men turbo skal den ha da! det er helt sikkert ..
har tænkt lidt på sorte fælge, men stater nok med å male dem jeg har nu for at se om det ser godt ud :)
Jamen du må da oss ha en go jul
mar 2007
Følger: 100 Følgere: 96 Biler: 1 Svar: 2
ae, til marts er der et år til jeg fylder 18 !
Jeps den er miiin når jeg får kortet, men regner med jeg begynder å pille lidt ved den her til foråret..
Jae, jeg er ikk rigtigt til de der franske biler da, hehe ..
Narj ikk sååån en rigtig vild tur ..
Jaer er altid lækkert hvis man har chayffør på
sep 2004
Følger: 56 Følgere: 60 Biler: 2 Emner: 62 Svar: 271
ja det var nok en vild weekend men sådan kan det jo gå hehe så må man lære af det og komme videre =)
skal også igan med at tage topstykker af den 3.0'er og begynde at bearbejde dem over jul/nytår når der er lidt tid så jeg efter nytår kan få den det bliver dejlig..
hvor meget regner du med at få ud af din motor? jeg tror jeg får de 260-290 hk...det skulle være nok til en kadett med forhjuls træk hehe
mar 2007
Følger: 100 Følgere: 96 Biler: 1 Svar: 2
Jeps, det er de gamles indtil videre
ha ha Jaer, det er det vel ..
Ouha har slet ikk nået at se dine billeder ordentligt, men skal jeg nok
hehe okaii, arg går ikk såå møj i byen, men når jeg gør er det i sønderborg .. hehe
mar 2007
Følger: 100 Følgere: 96 Biler: 1 Svar: 2
Jo tak hehe, hehe narj tror de fleste unge piger vælger en lille racer eller sårn? hehe
Jeg kommer 10 km fra aabenraa..
hva med dig?
feb 2007
Følger: 67 Følgere: 63 Biler: 2 Emner: 21 Svar: 393
Der har aldrig været åben BOV på den, heller ikke før jeg fik den... Og hvor har du set billeder af dens motorrum henne? Ham Henrik der havde den før mig, havde da vist ikke lagt billeder ud af den på nettet...
Der er en stor BOV på den, du kan ikke undgå at se den på billederne herinde...
Og nej, al den hvislen er da overflødig
Ja jeg har mange filer, jeg har gemt, min skodcomputer her kunne jo risikere at gå ned og så har jeg gemt alt et andet sted...
Det bliver jo spændende med din nye motor
feb 2007
Følger: 67 Følgere: 63 Biler: 2 Emner: 21 Svar: 393
Ja, der står recirkulerende BOV... BOV = Blow Off Ventil...
Det er ikke den originale, der sidder i den, men der har aldrig været åben blow-off på den model...
Jeg har ikke fundet de billeder endnu, jeg har over 800.000 filer på den eksterne harddisk og jeg har ikke lige kunnet finde billederne, da de ikke er navngivet som andet end en vilkårlig talrække...
Men du kan da skyde nogle fotos af den i en weekend? Der er det da også lyst om dagen
feb 2007
Følger: 67 Følgere: 63 Biler: 2 Emner: 21 Svar: 393
Mht. dit spørgsmål om jeg har blow-off ventil på min Aero... Læs min tekst til bilen ;-D
feb 2007
Følger: 67 Følgere: 63 Biler: 2 Emner: 21 Svar: 393
Ja jeg håber da at jeg slår markraceren i den udfordring
Det bliver jo spændende med de dele til motoren, når de kommer i
feb 2007
Følger: 67 Følgere: 63 Biler: 2 Emner: 21 Svar: 393
Mange tak for de venlige ord
Du skal nok få en tur i dyret en dag, men hvis det er når jeg skal til Ribe du mener, er der jo alligevel 1½ måned til jeg er på de kanter
mar 2004
Følger: 35 Følgere: 32 Biler: 3 Emner: 9 Svar: 33
Så fik den den lagt ind var Martin
Men ja lækker vogn, gid den holdte i min garage
nov 2004
Følger: 136 Følgere: 141 Biler: 6 Emner: 21 Svar: 344
Fin 900 Turbo-16 du har fået dig der..
Høj herfra!
// Andreas
apr 2004
Følger: 153 Følgere: 213 Biler: 4 Emner: 519 Svar: 4.842
Fin bil du har dig..
Du får lige en høj med på vejen..
Kig forbi Astraen
<b> /MJ&ECS
maj 2007
Følger: 112 Følgere: 123 Biler: 2 Emner: 2
velkommen til fin vogn en høj her fra kig forbi min vb
maj 2003
Følger: 30 Følgere: 33 Biler: 5 Emner: 6 Svar: 19
Tak for de fine ord.
Ja jeg har søgt et godt stykke tid, før jeg slog til og købte denne her.
Ja Jonas der ligger en rimelig stor motor i den - 2 liters turboen trækker udemærket. Ifølge brovægt vejer bilen 1280 kg tom uden fører eller reservehjul.
Der skal snart 3" forrør på den og en større intercooler på .
okt 2004
Følger: 59 Følgere: 54 Biler: 6 Emner: 190 Svar: 1.941
Den ser jo fin ud.
maj 2006
Følger: 20 Følgere: 18 Biler: 2 Emner: 20 Svar: 95
maj 2007
Følger: 20 Følgere: 19 Biler: 4 Emner: 53 Svar: 797