Volvo 142 1970

9.167 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 75 Kommentarer
Bedømmelse

Du kan først stemme, når din egen bil er oprettet og stemt ind. Opret din egen bil

 
Slå lyden til
00:00
/
00:21
LIVE

NOW PLAYING

NOW PLAYING

VW ID.7 TOURER GTX - FEDESTE VW PÅ MARKEDET!

NOW PLAYING

NOW PLAYING

DENZA Z9 GT - KINESISK OVERKLASSE!

NOW PLAYING

NOW PLAYING

ZEEKR 7X - DE FØRSTE INDTRYK!

NOW PLAYING

SKODA ELROQ - ET UDMÆRKET VALG!

NOW PLAYING

RENAULT SCENIC E-TECH ELECTRIC - DIT VALG!

NOW PLAYING

TOYOTA LANCERER SEKS NYE ELBILER!

NOW PLAYING

VW ID.4 GTX - OVERRASKER!

NOW PLAYING

TIL WAGRAIN OG HJEM I HALLES MINIBUS!

NOW PLAYING

MIN BMW E30 FÅR NY CHANCE

NOW PLAYING

NOW PLAYING

BYD TANG ER IKKE HELT FÆRDIGBAGT!

NOW PLAYING

NOW PLAYING

STATUS PÅ MIN BMW E30!

NOW PLAYING

NOW PLAYING

TOPFART I VW ID.3 GTX!

NOW PLAYING

ALFA ROMEO JUNIOR - NOGET ER GALT!

NOW PLAYING

BYD ATTO 2 - OVERRASKER STORT!

NOW PLAYING

NOW PLAYING

AT ANMELDE EN SPRITBILIST!

NOW PLAYING

NOW PLAYING

NOW PLAYING

Volvo 142

Årgang:
1970
Motor:
B20
Hjemmelavet dobbelt udstødning.
Bilen har ca. 435.000km på klokken, hvor langt motoren har kørt er ukendt.

Har fået sat en registerkarburator på fra en Wartburg. Et "økonomisk indgreb" så har fået den til at blive mere økonomisk i bykørsel. Godt og vel 10-12km/l ud af lige vej, ved normal fart.
Hestekræfter
Alt godt fra den svenske skovbund...engang var der 80-90hk
Fælge

Små søde 14" splitfælge
Dæk
Vredestein sommerdæk
Undervogn
Standard. Uden rust:) det er nemlig lavet. Har plast inderskærme foran, fra en 240.
Er blevet sænket med små rallyfjedre foran. Bagved har jeg sat de gamle fjedre fra foran, da de er lavere og hårdere. Undervognen føles som en jernbanevogn, men stadig sjov at køre i.
Bilstereo
Pioneer et eller andet...med 500w i hattehylden og svensk genbrug i dørsiderne - det spiller da.
Styling
Den er malet i svensk militærfarve og overfladerust
Splitfælge
de små stjerner på døre samt bagklap
Optegnede dæk
Terninger og wunderbaum i bakspejlet.
kæder som panikhåndtag bagi.
et smadret SMX stempel som gearknop.
nervøs velour i himlen.

og ellers bare naturlig patina
Interiør
original blå stue, men med sorte dørsider. Sæderne er ikke de bedste længere, men de tjener deres formål indtil videre. Sorte sædeovertræk.
Ekstra tilbehør
En halv bøt army jönson maling, 2liter vand til køleren og en ammunitionskasse som fungere som værktøjskasse. ekstra olie.
Styrker ved bilen
Svagheder ved bilen
Bemærkninger
Bilen er blevet importeret fra Finland til Sverige, og nu til Danmark. Jeg har købt den af en gut i syd Sverige for 14.000 jönsondollars (11.000Dkr).

15/3/08 Så kom hun frem i dagens lys igen, og hun hostede da lidt men der var sgu liv endnu. Glædeligt gensyn med volvo'en, (det var bedre end sex) og samtidig blev der tid til at skifte olie. Så meget snart ser hun vejene igen, det bliver kanont. 10-4 over n' out.

13/4/08 nu er bremserne totalrenoveret, det mest småfix er lavet godt igen, nu mangler bare nye fjedre, blinklys og et frimærkehul som skal svejses...og så er det til syn! nice device.

15/5/08 Dytten blev synet, uden anmærkninger...så det
iorden:)
ca. 20/5/8 Pladerne er blevet smækket på, langt om længe. Nu skal der cruises til langt ud på natten:)

tak til min far for at have hjulpet med at banke bilen sammen. og tak til staten for den rare SU...


Solgt efter 5års tjeneste.

Vil du se flere Volvo 142 til salg? Andre Volvo eller bare andre brugte biler?
Kommentér på:
Volvo 142
Annonce