Dodge Coronet 500 1968

25.267 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 39 Kommentarer
Bedømmelse

Du kan først stemme, når din egen bil er oprettet og stemt ind. Opret din egen bil

 
RENAULT SCENIC E-TECH ELECTRIC - DIT VALG!
RENAULT SCENIC E-TECH ELECTRIC - DIT VALG!
Slå lyden til
00:00
/
14:20
LIVE

RENAULT SCENIC E-TECH ELECTRIC - DIT VALG!

NOW PLAYING

TOYOTA LANCERER SEKS NYE ELBILER!

NOW PLAYING

VW ID.4 GTX - OVERRASKER!

NOW PLAYING

TIL WAGRAIN OG HJEM I HALLES MINIBUS!

NOW PLAYING

MIN BMW E30 FÅR NY CHANCE

NOW PLAYING

NOW PLAYING

BYD TANG ER IKKE HELT FÆRDIGBAGT!

NOW PLAYING

NOW PLAYING

STATUS PÅ MIN BMW E30!

NOW PLAYING

NOW PLAYING

TOPFART I VW ID.3 GTX!

NOW PLAYING

ALFA ROMEO JUNIOR - NOGET ER GALT!

NOW PLAYING

BYD ATTO 2 - OVERRASKER STORT!

NOW PLAYING

NOW PLAYING

AT ANMELDE EN SPRITBILIST!

NOW PLAYING

NOW PLAYING

NOW PLAYING

MERCEDES-BENZ G 580 - 100% ELEKTRISK G-KLASSE!

NOW PLAYING

NOW PLAYING

NY TESLA MODEL Y

NOW PLAYING

NOW PLAYING

POLESTAR 4 MED 1900 KG PÅ KROGEN!

NOW PLAYING

I AUDI A5 AVANT TIL ST. ANTON!

NOW PLAYING

KAN MIN BMW E30 REDDES?

NOW PLAYING

NOW PLAYING

Dodge Coronet 500

Årgang:
1968
Motor:
440" (7.2liter) Big Block fra 1967 der er boret 0,30"
Smedet krumtap
Eagle alu-plejlstænger
Ross stempler (12,/1 i kompression)
Mekanisk knast med ekstreme 0,620" i løft
Rulleløftere
Melling overstørelse bundkar med ekstern pick-up
Jerntoppe der er profssionelt portet af en MOPAR specialist i USA
Edelbrock high rice indsug.
MSD fordeler, 6AL box med chip til omdrejningsbegrænsning og Blaster tændspole.
Ombygget Holley 850 karburator
Justerbar benzintryksregulator
Edelbrock luftfilter
Stor Be-cool alukøler med elektrisk blæser og high flow termostat.
Oliekøler til gearkassen.
Motoren er bygget til 250hk gas, men det har ikke været monteret.

Resten af drivlinien:
Gearkassen er en Torqueflite med omvent manuelt ventilhus.
B&M 3500 stall converter (det var den der havde løsnet sig til DHB)
Bagtøjet er et Dana60 med spær og 4.56 gearing, jeg har købt en 3.90 jeg skal have sat i til landevejsgearing.
Udstødningssystemet er dobbelt 3" Flow Master med 2 potter i hver side for at reducere støjen.
TTI 2" keramisk coatede headers der samler sig i 3.5"
Hestekræfter
Den er justeret ind i prøvebænk ved speed-shop i Sverige.
Målt til små 900Nm.
0-152km/h på 7.3sec (200m tid)
Fælge
Gade: Centerline 5x15 og 10x15
Ræs: Drag 11x15
Dæk
For: Moroso drag radials
Bag: 315/60-15 og 295/50-15
Slicks: Hoiser 29"x10"
Undervogn
PST undervogn med polybøsninger.
Bilstereo
Intet, men bilen har den fedeste lyd, den står rigtigt hårdt i tomgang på grund af den voldsomme knast.
Styling
Custom black headlights.
Glasfiberhjelm med sixpack scoop.
Lavet lidt om på lakeringen på front og bagenden for at give den et federe look.
Ellers er den fed i sig selv med bumblebee stripe på bagenden og scoops på siden.
Interiør
FK lædersportsæder, Schroth H-seler, Grant Rat i Valdnød.
Autometer gauges: omdrejningstæller med memory, olietryk og vandtemp.
Ekstra tilbehør
Ørepropper til min kæreste når vi kører længere ture.
Nummerpladen :,)
Styrker ved bilen
Svagheder ved bilen
Bemærkninger
Ja det er så den bil jeg har købt istedet for min Charger. Modellerne ligner næsten hinanden, da de er bygget på samme body.
Grunden til skiftet er at jeg ville have en bil hvor der virkeligt sker noget når man trykker på speederen.
Den var med til DHB, men udgik desværre pga en løs converter.
Jeg håber at i vil tage godt imod den.
Billeder af motor og turen i prøvebænk kommer senere.

Tak til Jonas Palsgård for billederne på havnen.


Vil du se flere Dodge Coronet 500 til salg? Andre Dodge eller bare andre brugte biler?
Kommentér på:
Dodge Coronet 500
Annonce