Startproblemer - what to do?! {{forumTopicSubject}}
Min gode 2.5 TD fra Mitsubishi er begyndt at strække. Jeg håber virkelig der sidder en med den kloge tanke der kan være med til at løse problemet - eller i det mindste finde frem til problemet.
Den har haft lidt svært ved at starte i et stykke tid. Jeg var sikker på det var gløderørene da det kom ca samtidig med det blev koldere. Dog er den startet hver gang. Så sker der det at jeg kører en længere tur så motoren er godt driftsvarm, stopper bilen i fem min og skal køre igen. Den vil på ingen måde starte! Starter kører fint rundt og den trækker også motoren fint rundt. Der er masser af strøm på batteriet. Frem kommer værktøjet og 2 dysser bliver skruet af - ved start kommer der ingen diesel igennem! Jeg tænker dieselfilter og slangen fra tanken bliver skruet af lige inden dieselfilter - og heller ikke her kommer der noget diesel! Da der så er gået ca 2,5 time og motoren er blevet helt godt iskold og det hele er blevet samlet forsøger jeg at starte igen - og den starter! Derefter starter den bedre end nogensinde før - i et par dage! Så går det ned ad bakke og seks dage efter laver den nøjagtig samme nummer - lang køretur, hurtigt stop, vil ikke starte, vente tre timer i kulden og starter fint! Er det så simpelt at det kan være dieselpumpen eller er der andre der har en idé til hvad det kan være??
HJÆLP modtages GERNE!
okt 2009
Følger: 29 Følgere: 30 Biler: 4 Emner: 10 Svar: 37
okt 2006
Følger: 33 Følgere: 33 Biler: 1 Emner: 12 Svar: 139
mar 2007
Følger: 19 Følgere: 19 Biler: 1 Emner: 7 Svar: 185
Det er et kendt problem på mange diesel motore.
hvis det var en utæthed i brændstof systemet ville det jo kun blive værre af at den står stille i lang tid..
okt 2006
Følger: 33 Følgere: 33 Biler: 1 Emner: 12 Svar: 139
da jern strækker sig når det varmt og trækker sig sammen nå det er koldt..
det da en dyse der står åben nå den bliver varm. det set en million gange
mar 2007
Følger: 19 Følgere: 19 Biler: 1 Emner: 7 Svar: 185
okt 2006
Følger: 33 Følgere: 33 Biler: 1 Emner: 12 Svar: 139
mar 2007
Følger: 19 Følgere: 19 Biler: 1 Emner: 7 Svar: 185
Jeg har bar lige lavet en touran med nøjagtig samme problem som det han beskriver her. renoveret starter og så kører det igen.
hvis det var fordi den ene dyse stod åben når den blev varm, ville den så for det første ikke gå af helvede til når den blev varm, og for det andet ville den vel starte og gå på de 3 andre ben.
okt 2006
Følger: 33 Følgere: 33 Biler: 1 Emner: 12 Svar: 139
men når den så står og bliver kold åben kan den ikke starte, men jo i reliteten starter den vis han bliver ved med at tørne motoren længe nok.
og som han selv skriver så trækker starten motoren fint rundt..
en starter virker elller virker ikke. den er ligeglad om det minus 40 grader eller plus 40 grader. det bare en el motor..
undskyld jesper s at jeg lige måtte bruge din tråd på at lære mads om simple tænkning.
og mads lad nu mekanikeren lave sit job og gør du dit.
og ja er ligeglad hvad du lige har prøvet. for en touran er med pumpedyse system ELEKTRONISK DIESEL CONTROL og ikke gameldags rækkepumpe 2 forskellige ting
okt 2006
Følger: 33 Følgere: 33 Biler: 1 Emner: 12 Svar: 139
og fortsat godt nytår
mar 2007
Følger: 19 Følgere: 19 Biler: 1 Emner: 7 Svar: 185
vi må da håbe at det er det med dysen der er problemet, for nu er der da ingen andre der tør at skrive hvad de har været ude for. for det passer jo alligevel ikke... i øvrigt har jeg ikke snakket om at starteren var påvirket af temperaturen.
og jeg er udemærket klar over at en pd motor ikke er det samme som en med hverken række pumpe, eller rotationspumpe, men igen har det ikke så fandens meget med det problem jeg har været ude for at gøre. i
Ps, det er ikke en række pumpe der er på den 2,5 mitsu motor der er tale om.
mar 2007
Følger: 8 Følgere: 6 Biler: 2 Emner: 19 Svar: 267
feb 2007
Følger: 27 Følgere: 25 Biler: 2 Emner: 12 Svar: 119
mar 2007
Følger: 8 Følgere: 6 Biler: 2 Emner: 19 Svar: 267
mar 2007
Følger: 8 Følgere: 6 Biler: 2 Emner: 19 Svar: 267
feb 2008
Følger: 10 Følgere: 9 Biler: 1 Emner: 19 Svar: 79
Startproblemer - what to do?!
Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside