{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.508 visninger | Oprettet:

Et par spørgsmål til Nissan Patrol {{forumTopicSubject}}

Hej folkens.
Jeg har for nyligt fået mig en Nissan Patrol GR 2.8TD lang model.
Og har nu nogle enkelte spørgsmål til den, ligesom jeg søger nogle enkelte stumper til den...

Hvad jeg søger, er næsten nemmere bare at henvise til min annonce herinde.:
http://www.bilgalleri.dk/marked/Tilbeh%C3%B8r/1685141-nissan-patrol-gr-dele-soeges

1.
Nu er bilen udstyret med solskærm og herpå monterede gule lys.
Men disse er ikke tilsluttet... Hvor plejer folk at hente strøm til dem henne?

2.
Og det samme med bagpå, her er der monteret ikke mindre end 6 små gule lys på tværs af toppen, hvor henter folk normalt strøm til dem?
Skal jeg have himlen ned for at komme ind til dem bagved?

3.
Og bilen har en fornuftig stor sidepipe i venstre side, mit spørgsmål er så, må man lave en og sætte på i højre også?
Eller er det totalt uacceptabelt i politiets øjne?

4.
Og nu er der allerede monteret et stort kænguru gitter på bilen, men er det lovligt? Har hørt nogen sige at det ikke er nemlig smiley

5.
Og sidste spørgsmål, når man skal trække kabler ude fra batteri/motorrum og ind i kabinen, hvor er den nemmeste gennemføring på sådan en ?

Det var alt, håber I tager godt imod mig, da det er min første 4x4...
Og skal nok lade være med at smide sådan en smøre hver gang smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Et par spørgsmål til Nissan Patrol
  • #1   26. jun 2013 Alt det der lys og tivoli sjov kan jeg ikke hjælpe med, men hvis din bil er fra før april 2002, så er der ikke nogen regler mht. dit "kængurugitter" så kan du fylde hele fronten med jern, bare der ikke er skarpe kanter. Er den derimod fra april 2002 skal det være "eftergiveligt materiale" efter en bestemt EU-standart.

  • #2   26. jun 2013 Thomas P - Kanon, mange tak.
    Findes der et sted på nettet hvor jeg kan printe det ud på skrift, så jeg kan have det med?


  • #3   26. jun 2013 Til lys i solskærm og bag på, vil jeg nok tage strøm fea positionslygterne, så de lyser hele tiden når motoren køre.
    Og ja det er ikke lovligt at lave sidepibe i højre side, da det er der, der somregl er fodgængere.


  • #5   26. jun 2013 Strøm til lyset ville jeg tage fra p-lyset foran og baglyset bagpå med et relæ i mellem for at sikre optimalt strømgennemgang. Med hensyn til gitter på foran er det som Thomas P skriver og så må der selvfølgelig ikke være skarpe kanter. Man må faktisk godt lave en side-pipe i højre side så længe at man ikke leder udstødningen direkte ud til højre men vinkler afgangen så den peger nedad, hvilket lidt ødeligger looket så. Et godt sted til at trække kabler ind fra motorrummeter i venstre side af motorrummet når man står foran biler der er der en stor gummiprop ca midt på bagvæggen som bruget til ratstammen på højrestyrede biler
    Håber det var til lidt hjælp eller skriv tilbage hvis der er andet


  • #6   27. jun 2013 Du kan trække strøm til solskærmen op gennem listen til forruden med lidt snilde en flad skrue trækker og tynd ledning, så vipper du lige det yderste af listen lidt ud og trykker ledningen ind

  • #7   27. jun 2013 Det store gitter er ikke lovligt, selvom det kan være købt hos Nissan da bilen var ny, men er det eneste fejl, så går den gennem syn alligevel.
    Sidepipe højre side er no-go, den vil jo sende udstødningståger ind over gående, plus at den kan vøre varm potten.
    Har Patrol GR 2.8 1997.


  • #8   27. jun 2013 Allan det passer simplthen ikke det du skriver mht. safarigitteret. Prøv nu lige og læs det link jeg har lagt ud. Der står højt og larmene i vejledningen at der ikke er regler for gitre fra før april 2002, bare de opfylder de gængse krav mht. skarpe kanter og udragende dele.

  • #9   27. jun 2013 De 2 Nissan uddannede synsmænd sagde til mig at det ikke var lovligt, men hvis det var det eneste blev bilen godkendt alligevel. (2005)
    Grunden til at det ikke er lovligt er at det laver for stor skade på bløde trafikanter, altså modellen der går rundt om hjørnet, den smalle model i krom der sidder mellem lygterne er lovlig. Begge kunne købes hos Nissan sammen med bilen da den var ny. Mange ville hellere have den store model da den var mere macho og vidst også billigere.


  • #10   27. jun 2013 hvis de er uddannet ved Nissan, så forklarer det jo en hel del smiley Bed om dokumentation næste gang. Blev det noteret på synsrapporten?

  • #11   27. jun 2013 Som jeg skriver i mit forrige indlæg:

    "De 2 Nissan uddannede synsmænd sagde til mig at det ikke var lovligt, men hvis det var det eneste blev bilen godkendt alligevel. (2005)"

    Godkendt uden fejl anden gang, for der var 1% for meget skævbremsning på bagakslen 1.ste gang, i 2005, så der måtte nye skiver på. (THai Swansen, de sidder der endnu, de forreste blev så skiftet her sidst)

    Safari gitteret er til frontalkollision, nok derfor de opponerer imod det. Jeg ser ikke helt klart i de regler at det er lovligt, "ingen regler, udover de generelle"


  • #12   27. jun 2013 Så er det fordi du ikke læser de 2 afsnit med generelle regler som der henvises til - nemlig 9.01 som beskriver den del med skarpe kanter osv, samt 9.06 som også lægger vægt på at køreegenskaber ikke forringes, samt en forsvarlig fastgørelse.

  • #13   27. jun 2013 Jeg er ikke skrap til love der henviser til foregående paragraffer osv.
    Synsmændene sagde det var fordi det gik rundt om hjørnet, som lygtebeskytter, det måtte det ikke, igen de bløde trafikkanter, de slår sig mere på det, end på skærmen.


  • #14   28. jun 2013 Alt kan godkendes bare det gøres rigtig

    Se f.x. mr. mini præsident aka Rene .. Hans bøjle er godkendt selvom den er ret så kraftig .,. Ja alt på bilen er faktisk synet og godkendt som det er

    https://fbcdn-sphotos-a-a.akamaihd.net/hphotos-ak-ash3/24849_396275286274_2172938_n.jpg

    Hvem sagde lys smiley


  • #15   28. jun 2013 Ja, hans er den mest gejlede 4x4der findes her i Kolding oområdet, hehe........
    Har dog ikke set den i noget tid.

    Fuck hvor er den grim!


  • #16   28. jun 2013 Allan(Kolding) R Når først man kender hans historie så forstår man det

    Han skal iøvrigt til at køre lastbil efter hvad jeg har fået afvide .. Bare været hans drøm hele livet


  • #17   28. jun 2013 Jojo, min mor har været hans hjemmehjælper for en del år siden.

  • #18   29. jun 2013 Har sådan nogle 2.8TD problemer med toppakning eller topstykke?
    Efter en kort køretur idag, syntes jeg at olietrykket virker en smule lavt.
    Men olie er der nok af på, men turbo og det meste af venstre side af motoren er frisk indsmurt i sort olie.
    Der er også kommer en smule ved toppakningen i højre side, men der er der kun en smule i midten...

    Er dette tegn på defekt pakning eller skal der den helt store tur til med planet topstykke osv.?

    Fandme surt, når bilen ikke engang er en uge gammel i mine hænder smiley


  • #19   30. jun 2013 Toppen er en svaghed på 2,8eren da det er en alu-top på en støbejernsblok, det er især galt hvis bilen har fået tæsk mens den er kold så har toppen en tendens til at flække eller vride sig og så er der kun en udvej og det er en ny top. Det at dit olietryk er lavt er ikke nødvendigvis noget at gå i panik over. min viser stort set heller ikke noget i tryk når olien er blevet varm men det skyltes at trykmåleren er lidt sær, men hvis jeg var dig ville jeg nok prøve at kontrollere det med en ekstern trykmåler. Ud fra hva du skriver med olie i dit motorrum vil jeg tro du har et problem med toppen eller toppakning start evnt med at rense al olie af i motoren og så kør en tur for at se præcist hvor det kommer ud, og hvis det er mellem toppen og blok så er du nok nød til at pille toppen af og se om den er flækket eller om det bare er pakningen

  • #20   30. jun 2013 Hvordan vil du måle olietryk med en ekstern måler ?

  • #21   30. jun 2013 Hvad koster sådan et nyt topstykke?
    Eller er det billede af få den fikset ved cylinder service?


  • #22   30. jun 2013 Jeg lånte sådan en sjov lille fætter hos en bekendt jeg kunne skrue ind i siden af blokken hvor tryksensorren normalt sidder og kunne måle det der. Med hensyn til pris på toppen mener jeg den ligger på omkring 8-10kg for et nyt så det er træls hvis det er det der er gået, om cylinderservice kan fixe det afhænger jo af hvordan det er skadet for hvis det er flækket er der ikke noget at gøre, men start nu evnt med at finde ud af om det er toppakninger der er gået

  • #23   30. jun 2013 Hold hold hold, nyt top stykke 4900 inc moms så skal du selv flytte alt indværket over og så i med en 3 lags stål toppakning og så spiller det altså bare

  • #24   30. jun 2013 Det olie spild kan nemt komme fra ventil dækslet, eller fra en defekt turbo.

  • #25   30. jun 2013 4.900,- for en top, det er sgu da billigere end RMC Motor, og er ca hvad jeg har set det til i Tyskland, men så er det lige før det er billigere at lægge en ny kværn i, fik jeg gjort for 10.000 alt incl. (ved michal Outlaw)
    Olietrykket er på min 1 i tomgang og 2 ved kørsel, dog lever instrumentet lidt sit eget liv, og det gjorde den også på den gamle motor, så der er nok et eller andet galt inde i instrumentbordet.

    Prøvede du ikke bilen af inden du købte den, og kiggede i motorrummet efter du havde kørt iden?


  • #26   30. jun 2013 Toppakningen ser ud til at have det fint.
    Men der er lidt slør i turboen, derved en smule olie den vej igennem.
    Også er ventildæksel pakning, lavet med flydende pakning...

    Så skal se om jeg kan finde en renoveret/ny turbo og skifte ventildæksel pakning.

    Også blev wastegate gjort gangbar igen smiley


  • #27   30. jun 2013 Heldigt:)
    Turbo, der kan du købe min den gamle nede ved Michael, den var i orden.


  • #28   30. jun 2013 Stumper i sverige er billige og kursen er go

  • #29   30. jul 2013 Michael G kan du så ikke lige smide et link til sverige?

Kommentér på:
Et par spørgsmål til Nissan Patrol

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside




Annonce