2.978 visninger
|
Oprettet:
Renovering af bagtøj {{forumTopicSubject}}
Hej
Jeg skal til at renovere mit bagtøj, da det er stod af her for et stykke tid siden. Så skal jeg selvfølgelig tage stilling til hvad jeg så vil komme i af spær. Jeg har kigget på Kaaz 2vejs og TRD's udgave. Men hvad er bedst? Efter min tankegang burde Kaaz jo være lidt mere "up to date" da jeg ikke går ud fra Toyota forsker ret meget mere i AE86, hvor derimode Kaaz jo er af nyere dato? Burde Kaaz så ikke være det rigtige valg, eller er TRD stadig kram?
Skal jeg skifte lejer osv. nu jeg er igang? Er der nogle der har nogle varenumre på det evt?
Vi snakker iøvrigt til Zenki modellen her i mit tilfælde..
Mvh Thor W.
nov 2004
Følger: 157 Følgere: 194 Biler: 8 Emner: 59 Svar: 1.137
http://www.bilgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=65676
Han ved noget om det..
mar 2004
Følger: 70 Følgere: 71 Biler: 1 Emner: 133 Svar: 1.434
jan 2003
Følger: 38 Følgere: 42 Biler: 7 Emner: 30 Svar: 167
Jeg har et KaaZ 2way spær i min, det spærer fint, men det larmer en del i forhold til det originale. Det har sådan nogle klonklyde ved skarpe sving, feks i rudkørsler og mest når det er vådt i vejret.
Om TRD er bedre, ved jeg ikke. Men hvis jeg skulle prøve noget andet en dag, så vil TRD falde meget naturligt for mig. Tænk på at de altså har kørt AE86 Cup med dem i Japan, hvor de brugte TRD dele. Så jeg tror nok de ved hvad det drejer sig om.
Nu har jeg ikke helt styr på hvad Zenki er, men hvis det er den gamle model, så har jeg alle res.numrene.
Du skal bruge:
Spidshjulsleje for
Spidshjulsleje bag
Krympering
Pakningssæt
Venstre leje
Højre leje
2 hjullejer
Ny LSD olie, gerne Castrol 140w90.
Men der skal altså en del specialværktøj til at lave det, så hvis du ikke har prøvet det før, så skal du betale dig fra det. Det var første gang jeg prøvede det og det er sq ikke helt lydløst, så jeg skal have kigget på det igen.
mar 2004
Følger: 70 Følgere: 71 Biler: 1 Emner: 133 Svar: 1.434
Ja med Zenki mener jeg gammel model. Hvad løber det op i af pris ca. alle de lejer der?
apr 2003
Følger: 10 Følgere: 8 Emner: 5 Svar: 30
jan 2003
Følger: 38 Følgere: 42 Biler: 7 Emner: 30 Svar: 167
mar 2004
Følger: 70 Følgere: 71 Biler: 1 Emner: 133 Svar: 1.434
mar 2006
Følger: 48 Følgere: 45 Biler: 3 Emner: 94 Svar: 1.099
mar 2004
Følger: 70 Følgere: 71 Biler: 1 Emner: 133 Svar: 1.434
mar 2006
Følger: 48 Følgere: 45 Biler: 3 Emner: 94 Svar: 1.099
mar 2004
Følger: 70 Følgere: 71 Biler: 1 Emner: 133 Svar: 1.434
jan 2003
Følger: 38 Følgere: 42 Biler: 7 Emner: 30 Svar: 167
Men det hele er tydeligt ilustreret i værkstedshåndbogen.
Det sværeste af det hele, er at få trækakslerne ud, jeg brugte 5 timer på den ene og 3 på den anden + de måtte lige afrettes bagefter, da de var blevet lidt deformeret at at slå på dem, hehe. Der var en trækhammer slet ikke nok!
apr 2003
Følger: 10 Følgere: 8 Emner: 5 Svar: 30
mar 2006
Følger: 48 Følgere: 45 Biler: 3 Emner: 94 Svar: 1.099
dec 2006
Følger: 37 Følgere: 36 Biler: 3 Emner: 40 Svar: 959
dec 2006
Følger: 37 Følgere: 36 Biler: 3 Emner: 40 Svar: 959
mar 2004
Følger: 70 Følgere: 71 Biler: 1 Emner: 133 Svar: 1.434
dec 2006
Følger: 37 Følgere: 36 Biler: 3 Emner: 40 Svar: 959
Men jeg synes bestemt at du skal få en til at hjælpe dig med justeringen, for det er ikke noget man bare lige gør. Og Kron-/spidshjul skade koster det altså noget mere end selve spærret:)
Jeg grovjusterede selv mit, men fik så en til at kontrollere/finjustrere...
jan 2003
Følger: 38 Følgere: 42 Biler: 7 Emner: 30 Svar: 167
Kan kun give Jan ret, få hjælp af en der har prøvet det før.
KaaZ spæret er også ca. 2000kr biligere.
mar 2004
Følger: 70 Følgere: 71 Biler: 1 Emner: 133 Svar: 1.434
Renovering af bagtøj
Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside