Motor skift. Motor skift.
Hej.
Min motor er lige gået på min 156, Plejelejerne, men så blev jeg tilbudt en 2.0 motor. Men hvis jeg 1.8 i, kan jeg bare tage og smide den i, eller er der noget jeg skal være opmærksom på, såsom udstødnings manifold, kan jeg bare tage mit 1.8 ledningsnet og motorstyringsenhed og sætte det på?
- Nicklas
aug 2008
Følger: 11 Følgere: 20 Biler: 11 Emner: 21 Svar: 84
jan 2011
Følger: 43 Følgere: 41 Biler: 3 Emner: 7 Svar: 14
feb 2004
Følger: 13 Følgere: 14 Biler: 7 Emner: 10 Svar: 300
Spørg evt inde på alfasmeden.dk , jeg har brugt den side flere gange når jeg er gået istå med min alfa
feb 2004
Følger: 13 Følgere: 14 Biler: 7 Emner: 10 Svar: 300
sep 2013
Følger: 11 Følgere: 10 Biler: 1 Emner: 30 Svar: 83
Plejlstængerne !? .. Oliepumpen ar jeg også hørt har fået skylden .. Jeg er ved at ombygge min 2.0, tune osv. og jeg vil RIGTIG gerne ha´ lavet mig en krumtap som er 110% holdbar, afvejet og det hele ... Det kan jo ikke passe at man ikke skulle kunne løse problemet EN GANG for alle, så den bare holder !!
sep 2013
Følger: 11 Følgere: 10 Biler: 1 Emner: 30 Svar: 83
Der er RIGTIG meget snak omkring at Ts motoren ikke kan holde . RIGTIG mange fortæller at de havde en som "smed" plejlstængerne. Der er også nogen som har kørt 100åruden problemer, men mange klager sig over at de smadrer ..
Hvad der er mærkeligt er at der har ikke været EN ENESTE, som er kommet og fortalt hvordan de har fået problemet løst !?!? .. øhh hvad !?!
Måske er det bare mig, men hvordan lykkedes det lige SÅ mange mennesker at ha´ krumtap problemer og ikke EN får den idé at løse det og vejlede de andre ?!? .. jeg fatter det ikke !!
Det ER DA noget pladder at man ikke skulle kunne fixe et leje problem til fornuftige penge, så man kan lave en stærk motor som kan køre forever uden den slags problemer .. Det er jo ikke lige sådan at bunden på den TS motor er noget specielt, i forhold til andre 4 cyl motore .. Nu er jeg først lige gået igang med min bil, og har lige taget en motor fra hinanden, så jeg har ikke endnu fået brugt tid på at finde ud af hvad der skal til, men jeg undrer mig ihvert fald MEGET over at der er AL det drama, og inden kompetent løsning ...
sep 2013
Følger: 11 Følgere: 10 Biler: 1 Emner: 30 Svar: 83
Alfa Romero !! .. Den bil har racer traditioner hele vejen igennem, og det kan lade sig gøre selv for en person som mig at bygge en speciel version, uden at blive ruineret.
Det fine er jo at på grund af AR´s fine racer traditioner, kan man få et HAV af dele og udstyr som får "bæstet" frem i den ..
Når så det første indtryk jeg får at en masse folk som har haft 156´ere , er at bilen er noget lort, så kan jeg det hele nok ikke liiiige er bilens skyld .. Der er HELT sikkert mange som ALDRIG skal ha´en alfa .. Næhh køb en Skoda SuperB, der kan køre 20.000km pr olieskift, uanset hvad olie du hælder på den ..
Jeg er glad for at du fortæller mig de ting som i mit univers er normal håndtering at materiel. Jeg har aldrig haft bil alligevel hvor jeg har kørt over 6000km pr. olieskift, eller forventet at jeg skulle teste om jeg kunne smadre min motor med billig olie ..
Næhh .. når jeg har valgt en Alfa ( og at den skal bygges om ), er det fordi jeg vil gøre noget godt endnu bedre, og jeg mener at Alfa´s "grundform" for en racer er perfekt ..
Lige med det samme, fik jeg henvendelser som fortalte mig ; du skulle ha købt en V6´er i stedet for, den er MEGET bedre osv osv .. Det regnede jeg også med ville komme .. men NEJ, jeg skulle IKKE ha´købt en V6 i stedet for .. Jeg ville ha´en række 4, og det har jeg købt !! .. jeg har lige haft 3 Audi V6 ere, og nu skal det være den hér ..
Det er okay at hun koster lidt, og skal nusses godt for at spinde
Motor skift.
Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside