Alfa156Club

Alfa156Club

Medlemmer: 73
Forside Forum Medlemmer Annoncer Biler
1.444 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 7 Svar

Motor skift. Motor skift.

Hej.

Min motor er lige gået på min 156, Plejelejerne, men så blev jeg tilbudt en 2.0 motor. Men hvis jeg 1.8 i, kan jeg bare tage og smide den i, eller er der noget jeg skal være opmærksom på, såsom udstødnings manifold, kan jeg bare tage mit 1.8 ledningsnet og motorstyringsenhed og sætte det på?

- Nicklas


 
Slå lyden til
00:00
/
00:23
LIVE

NOW PLAYING

NOW PLAYING

PEUGEOT E-5008 - DET KAN GØRES BEDRE!

NOW PLAYING

NOW PLAYING

NY SUZUKI EVITARA - SÅDAN KØRER DEN!

NOW PLAYING

NOW PLAYING

NOW PLAYING

VW ID.7 TOURER GTX - FEDESTE VW PÅ MARKEDET!

NOW PLAYING

NOW PLAYING

DENZA Z9 GT - KINESISK OVERKLASSE!

NOW PLAYING

NOW PLAYING

ZEEKR 7X - DE FØRSTE INDTRYK!

NOW PLAYING

SKODA ELROQ - ET UDMÆRKET VALG!

NOW PLAYING

RENAULT SCENIC E-TECH ELECTRIC - DIT VALG!

NOW PLAYING

TOYOTA LANCERER SEKS NYE ELBILER!

NOW PLAYING

VW ID.4 GTX - OVERRASKER!

NOW PLAYING

TIL WAGRAIN OG HJEM I HALLES MINIBUS!

NOW PLAYING

MIN BMW E30 FÅR NY CHANCE

NOW PLAYING

NOW PLAYING

BYD TANG ER IKKE HELT FÆRDIGBAGT!

NOW PLAYING

NOW PLAYING

STATUS PÅ MIN BMW E30!

NOW PLAYING

NOW PLAYING

TOPFART I VW ID.3 GTX!

NOW PLAYING

ALFA ROMEO JUNIOR - NOGET ER GALT!

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

  • Hjælp til hænge tv op , har forsøgt selv , men det mislykkedes lidt . . derfor brug for hjælp til at rette på det . Har ikke boremaskine eller skruemaskine og det er murstensvæg . 300 kr.
  • Rem hoppet af havetraktor 500 kr.
  • skifte ventilator 750 kr.
  • Opsætning af lille vitrineskab 750 kr.
  • Fjerne ukrudt, klip græs og græs kanter 2.500 kr.
  • Garderobe 500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Motor skift.
  • #1   5. maj 2013 umidligtbart så nej . . gearkassen skal også skiftes . måske bremser skal skiftes (ved ik om 1.8 og 2.0 har de samme) samt at forskellen fra 1.8l til 2.0l i heste må heller ik overstige 20 procent

  • #3   5. maj 2013 Nej ved godt man ikke må, har taget bremserne fra en 2.0 og sat på grundet de er det større.


  • #4   5. maj 2013 gearkasserne burde passe.. en 1.6 passer ihvertfalt på en 2.0.. gearingen er bare anderledes. Det blev jeg oplyst da jeg skiftede min motor, jeg stod med en 1,6 som jeg overvejede at ligge over i min 2.0'er. Kan ikke huske hvorfor jeg ikke gjordet det dog, det var nok frygten for at skulle skifte ledningsnet ect ect..

    Spørg evt inde på alfasmeden.dk , jeg har brugt den side flere gange når jeg er gået istå med min alfa smiley


  • #5   5. maj 2013 http://fisker.it/test10/forumdk/

  • #9   19. sep 2013 Don B ... Fedt direkte anvendeligt svar smiley ... Er der nogen som faktisk VED hvad det er der er det svage punkt på de krumtapper ?? .. Jeg fik et ½ svar fra Holbæk Cylinder Service, som siger at krumtappen er for unøjagtige fra fabrikken, MEN at han havde haft slebet og renoveret nogle, men at det alligevel ikke var altid at de holdt. Så han var ikke sikker på at det var det eneste problem ... !?!?

    Plejlstængerne !? .. Oliepumpen ar jeg også hørt har fået skylden .. Jeg er ved at ombygge min 2.0, tune osv. og jeg vil RIGTIG gerne ha´ lavet mig en krumtap som er 110% holdbar, afvejet og det hele ... Det kan jo ikke passe at man ikke skulle kunne løse problemet EN GANG for alle, så den bare holder !!



  • #12   21. sep 2013 @Don B .. fine råd smiley .. Omkring krumtap/plejlstænger .. Nu er jeg som sagt HELT ny alfa ejer, og kommer meget mere fra Mc race verden, hvor jeg er vandt til at ombygge, tune og optimere motore i alle afskygninger .. Jeg undrer mig noget omkring den her 156´er motor ..
    Der er RIGTIG meget snak omkring at Ts motoren ikke kan holde . RIGTIG mange fortæller at de havde en som "smed" plejlstængerne. Der er også nogen som har kørt 100åruden problemer, men mange klager sig over at de smadrer ..

    Hvad der er mærkeligt er at der har ikke været EN ENESTE, som er kommet og fortalt hvordan de har fået problemet løst !?!? .. øhh hvad !?!

    Måske er det bare mig, men hvordan lykkedes det lige SÅ mange mennesker at ha´ krumtap problemer og ikke EN får den idé at løse det og vejlede de andre ?!? .. jeg fatter det ikke !!

    Det ER DA noget pladder at man ikke skulle kunne fixe et leje problem til fornuftige penge, så man kan lave en stærk motor som kan køre forever uden den slags problemer .. Det er jo ikke lige sådan at bunden på den TS motor er noget specielt, i forhold til andre 4 cyl motore .. Nu er jeg først lige gået igang med min bil, og har lige taget en motor fra hinanden, så jeg har ikke endnu fået brugt tid på at finde ud af hvad der skal til, men jeg undrer mig ihvert fald MEGET over at der er AL det drama, og inden kompetent løsning ...


  • #15   21. sep 2013 smiley .. joh tak smiley .. se DET bringer lidt mere forståelse ... Jeg har haft masser af biler .. Fine BMW´er, Audi, Ford osv, og de var alle sammen ret gode på hver deres måde .. Men for kort tid siden besluttede jeg mig for at nu ville jeg ha´mig en Racer .. Menes; Jeg har ikke råd til en Ferrari, eller Maserati, det bliver ikke til en Audi RS6, og en 911 nok heller ikke .. MEN hvad bil var i mit univers en noget af det hele, ...
    Alfa Romero !! .. Den bil har racer traditioner hele vejen igennem, og det kan lade sig gøre selv for en person som mig at bygge en speciel version, uden at blive ruineret.

    Det fine er jo at på grund af AR´s fine racer traditioner, kan man få et HAV af dele og udstyr som får "bæstet" frem i den ..

    Når så det første indtryk jeg får at en masse folk som har haft 156´ere , er at bilen er noget lort, så kan jeg det hele nok ikke liiiige er bilens skyld .. Der er HELT sikkert mange som ALDRIG skal ha´en alfa .. Næhh køb en Skoda SuperB, der kan køre 20.000km pr olieskift, uanset hvad olie du hælder på den ..

    Jeg er glad for at du fortæller mig de ting som i mit univers er normal håndtering at materiel. Jeg har aldrig haft bil alligevel hvor jeg har kørt over 6000km pr. olieskift, eller forventet at jeg skulle teste om jeg kunne smadre min motor med billig olie ..

    Næhh .. når jeg har valgt en Alfa ( og at den skal bygges om ), er det fordi jeg vil gøre noget godt endnu bedre, og jeg mener at Alfa´s "grundform" for en racer er perfekt ..

    Lige med det samme, fik jeg henvendelser som fortalte mig ; du skulle ha købt en V6´er i stedet for, den er MEGET bedre osv osv .. Det regnede jeg også med ville komme .. men NEJ, jeg skulle IKKE ha´købt en V6 i stedet for .. Jeg ville ha´en række 4, og det har jeg købt !! .. jeg har lige haft 3 Audi V6 ere, og nu skal det være den hér ..
    Det er okay at hun koster lidt, og skal nusses godt for at spinde smiley .. Så længe at hun så også kører som en raket, når det hele er på plads, så er alt so det skal være .. Nu prøver jeg så bare at finde andre som har den slags erfaring og interesser :-9


Kommentér på:
Motor skift.

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside




Annonce