1.561 visninger
|
Oprettet:
Tilmeldt:
6. maj 2007 Følger: 54 Følgere: 51 Biler: 2 Emner: 101 Svar: 676
Problem med olie i toppen efter renovering {{forumTopicSubject}}
Halløj folkens
jeg har lige fået gennem renoveret min mustang's motor, den har fået skiftet alle lejer og pakninger.
nu er mit problem, at når vi starter den op, så kan vi ikke få olie op igennem stødstængerne, ved ikke om det er fordi jeg ikke har nosser nok til at lade den stå i tomgang længe nok, eller der er noget i vejen...
den viser fint olie tryk inde på olietryksmåleren
håber i kan hjælpe mig
Mvh Daniel
maj 2007
Følger: 54 Følgere: 51 Biler: 2 Emner: 101 Svar: 676
maj 2007
Følger: 54 Følgere: 51 Biler: 2 Emner: 101 Svar: 676
maj 2007
Følger: 54 Følgere: 51 Biler: 2 Emner: 101 Svar: 676
maj 2007
Følger: 54 Følgere: 51 Biler: 2 Emner: 101 Svar: 676
nov 2007
Følger: 41 Følgere: 41 Biler: 5 Emner: 127 Svar: 1.704
maj 2007
Følger: 54 Følgere: 51 Biler: 2 Emner: 101 Svar: 676
nov 2007
Følger: 41 Følgere: 41 Biler: 5 Emner: 127 Svar: 1.704
maj 2007
Følger: 54 Følgere: 51 Biler: 2 Emner: 101 Svar: 676
nov 2007
Følger: 41 Følgere: 41 Biler: 5 Emner: 127 Svar: 1.704
Normalt primer man også pumpem inden man starter op første gang
maj 2007
Følger: 54 Følgere: 51 Biler: 2 Emner: 101 Svar: 676
og når du siger primer mener du så spæde den?
nov 2007
Følger: 41 Følgere: 41 Biler: 5 Emner: 127 Svar: 1.704
Du primer din pumpe med en boremaskine, så du kan se om olien kommer rundt hvor den skal, inden opstart
maj 2007
Følger: 54 Følgere: 51 Biler: 2 Emner: 101 Svar: 676
nov 2007
Følger: 41 Følgere: 41 Biler: 5 Emner: 127 Svar: 1.704
http://www.youtube.com/watch?v=tOYLlr8uQ8k
maj 2007
Følger: 54 Følgere: 51 Biler: 2 Emner: 101 Svar: 676
mar 2009
Følger: 19 Følgere: 20 Biler: 2 Emner: 24 Svar: 311
maj 2007
Følger: 54 Følgere: 51 Biler: 2 Emner: 101 Svar: 676
jul 2010
Følger: 22 Følgere: 24 Biler: 1 Emner: 16 Svar: 865
Det er vigtigt og " prime " din oilepumpe inden opstart.
Det vil faktisk sige din motor for olietryk uden at roterekitet er aktivt.
Jeg har osse renoveret og lavet motorer.. Et lille fif kan være såsom :
Find en strømfordeler du kan undvære, få drejet knastdrevet af den( så den ikke jan drive din knast.. Herefter kan du montere den, og sætte en boremaskine på, og nu kan du køre olietryk på med den. Uden at ødelægge oliepumpedrevet med alt muligt andet værktøj som ikke har præcis det rette styr ..
Det er vigtigt at det ikke slår fra side til side når man primer.. Derfor er dette fif med strømfordeler ret smart ..
Eller hvis man har masser af penge, så køber man en oile primer ved summitracing.
( næsten selv samme stykke værktøj )..
Zink i olien er osse vigtigt, da du sikkert køre med custom ground knast, ( standard flat tap ) .. Den skal køres ind med 20 min på 2500 omdr. I et hug.. Uden at slukke motoren.. Det lyder ondt, og man tør ikke. Men det skal man.
Har du derimod rulleknast.. Så behøver du ikke den hårde indkøringstid proces.
20/50 olie og zink additiv. Det altid et godt bud..
Men nu hvor du ikke har skiftet løfter og stødstænger, går jeg ud fra din knast stadig er den samme osse.. Så du behøver ikke køre knast ind hvis det er...??
Og ja.. Smallblock.dk er osse et rigtig godt sted og forhøre sig i fremtiden.
nov 2004
Følger: 38 Følgere: 36 Biler: 1 Emner: 25 Svar: 1.046
Men jeg stiller nu alligevel spørgsmål til rigtigheden af betegnelsen "gennemrenoveret", når f.eks oliepumpen ikke er skiftet
Corty75
Der står jo ingen steder at løftere, stødstænger og knast ikke er skiftet?
maj 2007
Følger: 54 Følgere: 51 Biler: 2 Emner: 101 Svar: 676
nov 2007
Følger: 41 Følgere: 41 Biler: 5 Emner: 127 Svar: 1.704
Problem med olie i toppen efter renovering
Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside