{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  blæser starter ikke?
  • #1   31. aug 2010 den er ikke elektrisk, det er en viskose blæser, og hvis den ikke dur, må du have en ny

  • #2   31. aug 2010 det lyder dyrt:(

  • #3   31. aug 2010 En speciel nøgle? Bah, en fastnøgle i størrelsen, et slag med uret set forfra (der er links-gevind på), så ryger den løs...

    Og Bo, lyder mere som om din toppakning er blæst. Virker viskosen skal den ikke blive for varm.


  • #4   31. aug 2010 Den skal stadig ikke gå over normal temperatur. Det er der sgu ingen af mine E30ere der har gjort.

    Det skal bare være en fastnøgle uden knæk. Alle dem jeg har fundet når jeg har lavet viskosekobling har passet, så jeg kan ikke helt forstå hvorfor du ikke er lige så "heldig" smiley


  • #5   31. aug 2010 jamen den går helt hen i det røde felt også tør jeg ikke at lade den kører længere enten slukker jeg den ellers tænder jeg for varmen i kabinen. (meget træls hvis der er 25c udenfor) skal jeg prøve og lade den køre ? Kan man høre hvis propellen fiser rundt?

  • #6   31. aug 2010 Lad endelig være med at bare at lade den gå... kør evt. et gear lavere end du normalt ville så der er lidt flere omdrejninger på, og få så skiftet den viskosekobling... evt kan man låse den med en bolt så den kører fuld gas hele tiden

  • #7   31. aug 2010 der er ingenting under kørslen kun når jeg evt skal aflæsse en trailer med grene osv når den bar skal brumme i nogen minutter, også når jeg evt skal ud på motorvejen og køre godt til i en lang strækning så stiger temperaturen osse

  • #8   31. aug 2010 Lyder stadig som en defekt viskosekobling.

  • #9   31. aug 2010 hvordan og hvorledes med den bolt der:)

  • #11   31. aug 2010 "Mechanical fan with viscous clutch
    8 Disconnect the battery negative cable, and
    rock the fan back and forth by hand to check
    for excessive bearing play.
    Caution: If the radio in your
    vehicle is equipped with an antitheft
    system, make sure you
    have the correct activation code
    before disconnecting the battery.
    Note: If, after connecting the battery, the
    wrong language appears on the instrument
    panel display, refer to page 0-7 for the
    language resetting procedure.
    9 With the engine cold, turn the fan blades by
    hand. The fan should turn with slight
    resistance.
    10 Visually inspect for substantial fluid
    leakage from the fan clutch assembly. If
    problems are noted, renew the fan clutch
    assembly.
    11 With the engine completely warmed up,
    turn off the ignition switch and disconnect the
    battery negative cable. Turn the fan by hand.
    Heavier resistance should be evident. If the
    fan turns easily, a new fan clutch may be
    needed."


  • #12   31. aug 2010 "Mechanical fan with viscous clutch
    26 Disconnect the battery negative cable.
    Remove the fan shroud mounting screws or
    plastic fasteners, and detach the shroud (see
    Section 4).
    27 Use a 32 mm open-ended spanner to
    remove the fan/clutch assembly. Place the
    spanner on the large nut ahead of the pulley
    (see illustrations), and tap the end of the
    spanner to loosen the nut.
    Caution: The nut has left-handed
    threads, so it loosens by being
    turned clockwise, as viewed from
    the front of the vehicle.
    28 Lift the fan/clutch assembly (and shroud,
    if necessary) out of the engine compartment.
    29 If necessary, remove the four bolts
    attaching the pulley to the water pump hub.
    The pulley can then be removed after
    removing the drivebelt(s) (see illustration).
    30 Carefully inspect the fan blades for
    damage and defects. Renew it if necessary.
    31 At this point, the fan may be unbolted
    from the clutch, if necessary. If the fan clutch
    is stored, position it with the radiator side
    facing down.
    32 Refitting is the reverse of removal."


  • #13   31. aug 2010 Der står ikke meget om specialværktøj. Kun noget om en 32mm gaffelnøgle smiley

Kommentér på:
blæser starter ikke?

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside




Annonce