Hakker/Rykker i acceleration (specielt 5./6. gear) {{forumTopicSubject}}
Hej alle eksperter,
Jeg har brug for lidt hjælp.
I weekenden fik jeg foretaget en ServiceRens på min BMW320d E46 (150 hk). Vi fulgte instruktionerne og sprøjtede skidtet ind lige efter luftmassemåleren, ved forhøjet tomgang (1400 omdr/min stod den på), og jeg kørte en frisk 10 minutters tur derefter, med en smule røgudvikling til følge. Bilen går en anelse mere roligt i tomgang nu og den føles en lille smule kvikkere fra 0-100.
Bilen har for et år siden været i Galten (hos Scantune) hvor det blev pointeret at den måske godt kunne være kokset/sodet lidt til. Den fik ca. 165 hk og 395 nm. Den blev vist målt til 149 hk og 315 nm inden optimeringen.
Mit problem er nu (efter rensningen) at når der kommer belastning på og jeg accelererer (i 5. og 6. gear især) så ”rykker den lidt” i accelerationen. Jeg har læst om en anden (dog en VAG Skoda ejer) der fik løst problemet ved at ændre motorstyringen. Kan det tænkes at min bil efter rensningen nu pludselig sagtens kan få det luft som den skal bruge og derfor i virkeligheden snapper efter brændstof e.l.?
Eller er det måske EGR-ventilen der ikke kan finde ud af at lukke ordentlig til, ved hård belastning?
Motorolie i dieselfiltret?
Brændstoffødepumpen (eller hvad den nu hedder ;-)) der er defekt?
Sidder der måske en defekt vakuumventil på Turboen (eller er den elektrisk styret på E46 - det er den vistnok på nyere maskiner?!)
Problemet er først opstået efter ServiceRens 2D.
Jeg har lagt 2 videoklip på min profil som viser accelerationen (de er naturligvis optaget et sted hvor den hastighed er lovlig!). På den analoge brændstofmåler til højre kan man se hvor uroligt den accelererer, og man kan tydeligt mærke det i bilen. Jeg har konstant speedertryk på begge videoklip (= i bund)
Håber rigtig meget at I kan hjælpe.
Vh Martin
Der er endnu ikke skrevet kommentarer
Hakker/Rykker i acceleration (specielt 5./6. gear)
Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside