{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
4.334 visninger | Oprettet:

Sænkning af E60 {{forumTopicSubject}}

Jeg har længe gået med tankerne om at sænke min 523i (E60)
Valget har stået mellem Bilstein/Eibach B12 Pro Kit (sænker 30/30mm) eller en lidt dyrere løsning, nemlig KW-V1.
Jeg har læst utallige fora, og kan ikke helt blive enig med mig selv om hvad jeg skal vælge.
Mit mål er ikke "slammed" men nærmere en sænkning på 35-40mm for og bag.
Skal jeg bruge camber/caster kits til det?
og har de fleste værksteder en 4 hjuls vægt, hvis jeg vælger gevindundervognen?

Min bil er et familieakvarie, så tingende skal laves ordentligt.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Sænkning af E60
  • Sebastian l
    Sebastian l Tilmeldt:
    mar 2007

    Følgere: 19 Emner: 15 Svar: 431
    #1   13. nov 2014 Hvis den bare skal lidt ned. Havde jeg nok gået efter de 30/30 fjedre. Skiftede dem på min fars e61. 35 mm i for og mtech software på luftundrrvognen på bag. Man kunne tydeligt se forskel og det ser rigtig pænt ud til hans 19" M hjul

  • #2   14. nov 2014 Der er ingen grund til at købe dyre Gevindundervogne hvis den ikke skal sænkes mere. Havde bare valgt fjedre og evt støddæmpere.

  • #3   14. nov 2014 OK, tak for info.
    Jeg er vild med ideen om Bilstein/Eibach B12 Pro Kit, hvor fjedre og dæmpere er matchet til hinanden. Synes bare at når jeg ser billeder på nettet af E60ere med Pro Kit fjedre, så variere bilerne en del og mange af dem virker nærmest til kun at være sænket 20-25 mm og måske endnu mindre i bag...
    Jeg har set billeder af flere som bruger H&Rs Sportsfjedre (35mm for og bag) og det ser ud af meget mere. Faktisk spot on, hvad jeg går efter...
    En no brainer kunne være bare at skifte fjedrene til H&R sport, men vil gerne gøre tingene ordentligt. Er det ok bare at skifte fjedrene, eller hvilke dæmpere vil fungere godt med H&R fjedrene, på den måde at bilen ikke bliver stenhård, men stadig får bedre handling end standard? (bilen har kørt 131.000km)


  • Sebastian l
    Sebastian l Tilmeldt:
    mar 2007

    Følgere: 19 Emner: 15 Svar: 431
    #4   14. nov 2014 Det er h&r den kom på min fars. Ser rigtig fint ud.kæmpe forskel kontra standard

  • #5   14. nov 2014 Netop Sebastian. H&R laver bare ikke et Cup Kit (svarer til Bilstein B12 Pro Kit) til E60. Ellers var jeg klart gået med det.
    Skiftede du også dæmpere, i for, på din fars Touring?


  • Sebastian l
    Sebastian l Tilmeldt:
    mar 2007

    Følgere: 19 Emner: 15 Svar: 431
    #6   14. nov 2014 Nej bare fjedre.virker helt fint

  • #7   14. nov 2014 Ok. Tak for info.
    Jg har købt mine nye sommerhjul i dag. Rowhe R3 (8,5x9,5-19, ET15) de sidder fedt og jeg regner med Bilstein B12 Pro Kit er vejen jeg går. 2-3 cm i for er helt fint og så kunne jeg godt drømme om 10-15 mm mere i bag, men vil ikke ofre bilens balance på det.
    Venter bare med at sænke og montere hjulene til sne og salt er væk fra vejene.
    Tak for hjælpen


  • #9   15. nov 2014 OK, tak.

    Det bliver et B12 Pro Kit der kommer på bilen. Jeg kunne godt drømme om lidt mere sænkning, men sådan bliver det.
    Det er vigtigt at bilen ikke får ødelagt køreegenskaberne. Desuden kan jeg se at mange roser komforten, som ikke smadres fuldstændig med netop det kit.
    Tusind tak for info smiley
    Jeg havde lige de nye sommerhjul monteret i går, og det bliver fint med 30mm for og bag smiley
    Det bliver gjort i februar eller marts, når det meste salt forhåbentligt er væk fra vejene igen. smiley


    profilbillede
  • #10   15. nov 2014 Et 30mm kit giver sjældent 30mm men nok næmere 10-15mm, jeg vil sige du som minimum skal sænke den 40mm til de hjul på billedet ellers bliver du slemt skuffet :)det er ikke længe siden en bekendt monterede 30mm på hans e60 og ærlig-talt kunne man ikke så forskel på før og efter, nu ved jeg ikke hvor langt din bil har kørt men de originale fjedre bliver jo blødere med tiden og sætter sig lidt så bilen kan godt falde 20-30mm .

  • #11   15. nov 2014 Hej igen.
    Min bil er fra 2006 og har kørt 130000 km.
    Den står nu højere end de biler jeg har set med Mtech undervogn...


  • #13   15. nov 2014 Jeg har set et billede af en bil magen til min med identiske hjul.
    Den var sænket på H&R fjedre (35/35mm) jeg synes det så super godt ud.
    Vil bilstein dæmpere og de H&R fjedre kunne være en god løsning, eller er matchede fjedre og dæmpere som B12 løsningen ikke være nummer 1?


  • #15   15. nov 2014 Er det din erfaring at ældre biler, som min (8-9 år med lidt km på bagen 131.000) får meget lille "sænknings-effekt" ud af B12?

  • #17   15. nov 2014 Hmm... Vil jo primært sænke for at få en visuel effekt men ikke ødelægge bilens køreegenskaber. Hvad gør jeg (henviser lige til min indledning af denne tråd) er meget taknemmelig over for brugbare inputs smiley

  • #18   15. nov 2014 Og ja, jeg er godt klar over at komforten gradvist forsvinder i takt med at jeg kommer tættere på vejen. Men vil bare ikke ha' en bil der får utilregnelige og farlige køreegenskaber og heller ikke en bil der er så hård at de små taber sutten, hver gang vi møder et kloarkdæksel smiley

  • #19   16. nov 2014 altså så længe du montere fjedere og ikke en gevind undervogn vil jeg faktisk påstå at du tit og ofte især på bmw, får bedre køreenskaber ved at sænke bilen, dog ikke mere end 40-45mm, køb en lowtec altså en komplet sports undervogn, det vil du ikke fortryde, og de fås til fornuftige penge.

  • #20   16. nov 2014 Okay, tak.
    Men ville en bilstein/H&R løsning så ikke også gå an.
    Altså gør ikke bilen uforudsigelig men naturligvis lidt hårdere?


  • #21   16. nov 2014 M-modellerne er jo heller ikke sænket for sjov, det giver klart bedre komfort, og gør bilen mere sporty, den primære grund til at biler normaltvis er så høje især foran skyldes jo at hr og fru jensen der køber sådan en bil skal kunne køre over kansten der hjemme, bilstein laver nogle af de bedste undervogne når vi snakker gevind, deres sportsundervogne er ikke bedre end mange andre H&R udtaler jeg mig ikke om, da jeg aldrig har kørt med det, men som sagt vil du bare have en sportsundervogn så køb lowtec, de laver nogle fede undervogne til bmw, og har specialiseret sig inden for området, jeg køre udelukkende kun med lowtec du får kvalitet for alle pengene, og de sidder på alle mine bmw`er har tidligere haft en bilstein som blev erstattet af en lowtec og fortryder det skam ikke, men alt i alt er det op til dig (:

  • #22   16. nov 2014 Ok. Tak for super input

  • #23   16. nov 2014 det var så lidt skriv gerne hvad du beslutter dig for og upload et billed når det en gang er så vidt (;

  • #24   16. nov 2014 Jeg bliver lige klogere nu, og handler først i starten af foråret, da jeg ikke vil starte med at udsætte undervognen for en omgang salt.
    Jeg har det sådan at jeg hellere vil betale lidt mere og få det rigtige, end at smide penge efter noget jeg bliver træt af... En Bilstein eller KW gevindundervogn ligger stadig og spøger. Mest fordi jeg så kan rette til hvis det ikke passer mig. Jeg har ikke noget i mod at bilen bliver hårdere, bare ikke beton hård. Jeg har prøvet biler med billige undervogne som virkede direkte farlige og det bil jeg absolut heller ikke... Hvis jeg kommet længere ned end 35-40mm kræver det nok også Caster/Camber kits...


Kommentér på:
Sænkning af E60

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside




Annonce