Stroke M50B25 med 2.8er {{forumTopicSubject}}
Jeg har både en tæsket M50b25er (bruger olie) og en eftersigende iorden M50B25er stående til et projekt som involverer den 2.8 aluminiumsblok med et revnet gevind jeg OGSÅ har liggende med krumtap stempler osv.
Men det der holder mig tilbage fra at bestille nye lejer stempelringe pakninger osv. er at jeg har hørt SÅ mange forskellige opskrifter på at få det til at virke.
Umiddelbart ville jeg jo bare smide krumtap, stempler og plejlstænger fra 2.8er blokken i 2.5erern og købe alle sliddele som hoved/plejllejer og stempelringe toppakninger mm. til 2.5 og montere.
Men har så også set nogle der påstår det ikke vil være optimalt og man istedet skal beholde 2.5 stempler og andre at man også skal bruge M20 plejlstænger.
What should i do?
Regner med den skal bruges på gaden i en e30er, som i forvejen er godkendt med konstruktive ændringer (M50B20) og så lidt træf osv. så den sku også gerne beholde den gode økonomi som jeg har nu (11 km/l) så indtil videre skal der ikke hverken knaster eller spjældhuse på, men det kan være det kommer en dag jeg vinder i lotto, så den må også gerne være "fremtidssikret"
dec 2006
Følger: 200 Følgere: 198 Biler: 23 Emner: 257 Svar: 6.518
dec 2006
Følger: 200 Følgere: 198 Biler: 23 Emner: 257 Svar: 6.518
feb 2009
Følger: 28 Følgere: 28 Biler: 1 Emner: 48 Svar: 1.091
mar 2007
Følger: 52 Følgere: 47 Biler: 1 Emner: 77 Svar: 217
mar 2003
Følger: 201 Følgere: 219 Biler: 27 Emner: 437 Svar: 6.649
En M50B28er i grove træk
Eller en "stealth" 200+hk motor til en e30er..
Derudover er en støbejernsblok bedre til tryk hvis man vil gå den vej også.
Tit derfor dem i udlandet laver det nummer for at lave noget seriøst tryk.
Den med ren M52B28 indmad hælder jeg også mest til da det sku gi en rigtig højkomprimeret motor.
Så skal jeg ikke bare ha bestilt m50b25 dele hjem, eller er der noget der er bedre at bestille fra 2.8eren, hvis der er noget der er bedre end andet?
Hvad består din opsætning af Steintór og hvor meget har du lavet ved den udover en strokning og hvordan kører det?
jun 2006
Følger: 223 Følgere: 231 Biler: 7 Emner: 10 Svar: 661
Der er forskel på hvordan den skal bygges om den er med eller uden vanos
mar 2007
Følger: 52 Følgere: 47 Biler: 1 Emner: 77 Svar: 217
det med tryk går ikke når konen også skal køre i den
mar 2003
Følger: 201 Følgere: 219 Biler: 27 Emner: 437 Svar: 6.649
maj 2007
Følger: 46 Følgere: 45 Biler: 4 Emner: 146 Svar: 4.643
mar 2003
Følger: 201 Følgere: 219 Biler: 27 Emner: 437 Svar: 6.649
Lidt nemmere med kompressor da jeg allerede har en liggende, men det er bare fedest med sug og moment i min gadebil og ikke tvangsfodring, det kommer der i racerbilen
dec 2006
Følger: 200 Følgere: 198 Biler: 23 Emner: 257 Svar: 6.518
mar 2003
Følger: 201 Følgere: 219 Biler: 27 Emner: 437 Svar: 6.649
mar 2003
Følger: 201 Følgere: 219 Biler: 27 Emner: 437 Svar: 6.649
dec 2006
Følger: 200 Følgere: 198 Biler: 23 Emner: 257 Svar: 6.518
Kyl noget M52B28-indmad i, sammen med en gang friske bund- og hovedlejer, vips, vaps, vupti...
mar 2003
Følger: 201 Følgere: 219 Biler: 27 Emner: 437 Svar: 6.649
Mit næste punkt blir så en ordentlig kobling og hvad skal jeg se efter der?
dec 2006
Følger: 200 Følgere: 198 Biler: 23 Emner: 257 Svar: 6.518
Ang. kobling, så bare køb en ny (hvis ikke du har en gammel der du'r) - 28'eren er ikke så vild en std. kobling ikke kan tage det Husk nu jeg kan trække lidt procenter der, når tid er
maj 2007
Følger: 46 Følgere: 45 Biler: 4 Emner: 146 Svar: 4.643
mar 2003
Følger: 201 Følgere: 219 Biler: 27 Emner: 437 Svar: 6.649
Har endnu aldrig måttet skifte en gearkasse utroligt nok.
Men nej har netop ikke nogen anden kobling.
Stroke M50B25 med 2.8er
Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside