{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.390 visninger | Oprettet:

Visker/vasker problem. {{forumTopicSubject}}

Hej alle.

mit problem er som følger på min e36 fra 91 virker mine viskere ikke optimalt.

det vil sige - trin 1 virker kun til midt på ruden så stopper viskerne.
trin 2 virker ikke og trin 3 hvor strømmen løber lige igennem relæerne der kører de selvfølgelig hele tiden.

min viskerkontakt fejler ikke noget da jeg har købt en ny og det ikke afhjalpå problemet.

det skal siges at det på magisk vis, virkede perfekt et øjeblik da jeg sad og rodede med det - dagen efter jeg kom til bilen der virkede det ikke igen.

derfor mener jeg at det ikke er viskermotoren der fejler noget og heller ikke stoppet på kulbanerne i denne.

jeg tror det er de 2 blå relæer der sidder oppe under rattet der svigter, for de klikker kun ved aktivering i trin 1 og indtil viskerne står stille.

er der nogle der kan hjælpe mig eller nogle som har haft samme problem.

***jeg har læst hele forummet igennem og søgt på diverse relaterede ord, men fandt ingen tråd.***

På forhånd tak - jesper.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Visker/vasker problem.
  • #1   11. maj 2009 Det visker relæ kunne godt lyde til at have overgang, du kan kigge ud i dit relæ og sikringsboks, så er det det store relæ som du skal have udskiftet, du kan formengentligt få en anden hos en huigger for en 100 las..

  • #2   12. maj 2009 hej martin.

    det store relæ siger du. ?

    jeg har ved at lytte mig frem fundet 1 blåt relæ under rattet som klikker når jeg aktivere viskerne. skal siges det kun klikker periodisk når jeg kan få viskerne til a kører inden de stopper igen.

    men hvor siger du det andet relæ sidder ?

    med venlig hilsen jesper.


  • #3   12. maj 2009 Ja, der skulle gerne være en sikringsboks ved tårnet i fører siden..Hvori der er både relæer og sikringer.. Deri skulle der være et viskerrelæ.. den skulle ca. have den dobbelte størrelse af de fleste andre relæer.. Det relæ du kan høre vil jeg tro er til styrestrømmen, da viskerne trækker omtrendt 40 Amp.. Derudover er der et relæ til styring af interval og hastighed som gerne skulle side ude i motorrummet ved tårnet..

  • #4   12. maj 2009 okay. har godt haft luret lidt på et sort relæ der har dobbelt højde af de andre..

    mener du at det er det der kan skabe mit problem? smiley


Kommentér på:
Visker/vasker problem.

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside




Annonce