{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

  • Skifte toilet 1.200 kr.
  • Jord græs oprydning 2.500 kr.
  • skifte vandhane i bryggers 500 kr.
  • Sort and organize it equipment and cables 1.000 kr.
  • Udbedring af tilkalder stophane og montering af vaskemaskine 750 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Gearkasse ?
  • #1   20. maj 2009 Selve kassen passer på men forskellen i gearing ligger i differentialet, med 1.6 diff er den tungere gearet.

  • #2   20. maj 2009 Okay, men så bliver den os højere gearet, gør den ikk ?


  • #3   20. maj 2009 Jo men trækakslerne fra applausen ved jeg ikke om er tykkere/længere.
    Jeg ved at der er nogle der kører med det og det er noget med at skilde det af og bygge det sammen af de 2 diff smiley


  • #4   20. maj 2009 Jeg mener nu kun det er kronhjulet fra 1600 gearkassen der bliver flyttet over i 1300 kassen uden at være heltsikker... kører selv med den modifikation, men kan sku ikk huske hvad det var der blev lavet dengang... Men hvis ikk der er lavet andet ved din 1300 motor, vil det sku være en dum ting at få lavet sådan en gearkasse..

  • #5   20. maj 2009 1,6 gearkassen er højere gearet i diff'et - men man kan ikke tage de tykkere trækaksler med over på Charaden.

    Derfor smider man 1,3 diff i 1,6 kassen - så har man den høje gearing og de trækaksler der skal til for at den kan sidde i bilen.

    Der er kun EN ting som er forbudt - og det er hjulspin. Som udgangspunkt kan de gearkasser tage læssevis af prygl - bare ikke misbrug.


  • #6   20. maj 2009 Og den taber en smule acceleration, men til gengæld blir gearingen også en hel del højere.

    6500rpm gearskifte med ombygget applause-gearkasse i g102 giver dig:

    85-90 i 2. gear.

    130 i 3. gear

    et sted mellem 170 og 180 i 4. gear ( rimelig sjældent jeg leger deroppe i de hastigheder )

    og 5. gear tør jeg satme ik smiley


  • #7   20. maj 2009 Tonni: Begrænseren slog ved min i 4. gear, ved 191 km/t ifølge gps..! Man skulle jo næsten teste det..:D 5. gear har jeg haft den kære smatso oppe på 214 km/t, og så virkede det heller ikk som om den ku mere, men det var os i medvind..:p Men det er sku ikk engang sjovt at køre så stærkt i sådan en æske...!

  • #8   20. maj 2009 Magnus J:

    hehe ja - men motoren er bare ik lavet til at blive pryglet op til 7200rpm... begrænseren på HD-E boksen er jo omkring de 6500rpm.


  • #9   21. maj 2009 Pladder.

    Hæld noget ordentlig motorolie på den i stedet for det billige snaps - så kan man prygle den i timevis uden problemer. :o)


  • #10   21. maj 2009 Men holder man den på 6500 rpm, så holder den ikke kun i timevis men i dagevis :o)
    Men ja en god Mobil1 5/40 Olie det er sagen, den bliver dog noget varm med denne olie.
    Men med Castrol RS10/60 så bliver den lidt tam, måske fordi olien er tykkere men tilgengæld bliver den ikke så varm.
    Jeg kørte kun på Mobil1 5/40 på min røde dai med 1.6er som blev pryglet altid og hele tiden i dagevis ja i hele 2 år og over 100.000 Km, men altid uden hjulspin og altid hyppig olieskift med filter og højst 2-3 gange ved uheld kørt ud til begrænseren :o) det holder maks. :o)


  • #11   21. maj 2009 Må give "manden de tidligere kaldte nutnik" ret...! Jeg er fandme imponeret over hvor mange prygl så´n Dai motor kan holde til...! Hvis man bare sørger for den er helt varm inden man træder til dem, så holder de jo næsten evigt...!

    Havde så´n en gennembagt opel-mand med ude i den her den anden dag... Han sagde dog stadig "ved du hvad jeg ikke kan li ved den her bil? At det ikke er en tysker..!" Hehe det i sig selv at få en person der er stor fan af tyskere til at indrømme han er imponeret over en japser, er i sig selv grund nok til at beholde så´n én..!:D


  • #12   21. maj 2009 Så skal man også bare lige huske at skifte tandrem i god tid smiley


    Min rem døde efter ~ 50.000km med ren prygl. Et par trackdays og nurburgring osv. Så købte jeg den og kørte ~ 20.000km med frisk landevejskørsel, og så gav den op. 6000rpm i 3. gear. Remmens tænder var flænset på over halvdelen af indersiden. Den har åbenbart været strukket så meget at den til sidst rev sig selv i smadder smiley


  • #13   22. maj 2009 Okay, tak alle sammen.
    Men det er fordi jeg har en Charade 1,3 16V EFI som vi er ved og bygge turbo på.
    Vi havde håbet på 130 HK, men så var det jeg gerne ville have den gearet lidt om.
    Men altså, jeg skal bare tage kronhjulet fra en 1,6'er ?


  • #14   22. maj 2009 Nej du skal tage en hel 1,6 kasse og smide 1,3 diff i.

    Kronhjulet fra 1,6 passer kun til akslen fra 1,6'eren - og det er en hel gearkasse du skal have så.


  • #15   23. maj 2009 Okay, mange tak.
    Bliver den gearet meget om så ?


  • #16   23. maj 2009 Ja, den render ca 15-20 km/t stærkere i hvert gear, så lidt vil jeg da sige den gør...

  • #17   23. maj 2009 det der er så rart er at med 1.6'erens brede momentkurve ( 140nm ved 2000rpm og opefter ) betyder det at du kan udnytte gearingen rigtig godt i fx 2. gear.. 2. gear er supernice til tæt bykørsel, da du kan trække den ned til 20km/t og helt op til 60km/t ( 4000rpm ).

  • #18   25. maj 2009 Okay, helt fint.
    Det må så blive næste projekt smiley


  • #19   13. jul 2009 hvordan går det med dit turbo projekt smiley

  • #20   13. jul 2009 Det står stille lige i tiden, da der var en som påkørte min bil, så ved ikk om den bliver totalskadet nu :S

  • #21   13. jul 2009 Pis, er det din charade der er blevet påkørt?

  • #22   13. jul 2009 Er det en ulykke man har hørt om, siden du spørger Brabus?

  • #23   13. jul 2009 Øhm,,, tjek lige indlæget før mit, så giver det ret meget mening hvorfor jeg spørger :o)

Kommentér på:
Gearkasse ?

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside




Annonce