{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Skift af bagtøjs olie og fortøj samt gearkasse
  • #1   1. feb 2012 Hvor og hvordan og hvor meget, der står intet i instruktions bogen omkring hvort meget og det er meget tvetydigt det der står om fortøjet/fordeler gearkassen



  • #2   1. feb 2012 Alt jeg har fundet ud af er at det skal være • API GL-5
    Altså den type differentiale olie som bruges til bagtøj og fortøj med spær.

    Men er gearkassen og fortøjet/fordeler gearkassen 2 forskællige og opdelt, eller hænger de sammen rent olie messigt?



  • #3   1. feb 2012 De hænger sammen og der er niveau propper både foran og bagved.

  • #4   1. feb 2012 smiley

    Det sjove er bare at foran står der at den prop i bunden er en "Check" prop. altså ikke en aftømnings prop og at man skal fylde den op fra proppen i toppen.

    Men skal det så gå op til den i bunden som de kalder check proppen eller den i toppen, det er vel den i bunden ik smiley

    Men sådan er det jo ikke på bagtøjet, der tømmer man af den i bunden og fylder på op til kanten af den i toppen.

    Men hvordan får man så tømt af den fortil ? er der så 3 propper? haha.
    Jeg fatter bare hat af at de kalder den på billedet i bunden for "Check" proppen. hvordan faen skulle man så kunne hælde olien af gearkassen ?



  • #5   1. feb 2012 Nu skal jeg jo ikke kloge den helt vildt på 4wd modellen, men på den normale er der en bundprop som man tømmer af ved - og en check (niveau) prop som man både tester niveauet med og fylder på igennem. Det er muligt man fylder på i toppen, men så er jeg ikke "man"... smiley
    Niveauproppen sidder ca midt på differentialet i højden.

    Bagved skal man så bare tappe det hele af og påfylde mængden - men nu er det heller ikke super kritisk om der er 25ml fra eller til på drivlinien.


  • #6   2. feb 2012 Jeg har oploadet instruktions bogens billede og tekst i et fotoalbum.

    http://bilgalleri.dk/alb_vis.aspx?albumid=89254

    Så kan du måske se om det giver mening for dig smiley

    Måske er der tale om en seperat gearkasse og fordeler gearkasse?
    Men ja bagtøjet det har jeg styr på, det er mere den foreste del der er lidt forviret beskrevet synes jeg.

    Hva får du det til ?


  • #7   2. feb 2012 Ölstandprüföffnung er oliestandsprøveåbning direkte oversat - dvs den du kontrollerer niveauet med.

    Öleinfüllöffnung er olieifyldningsåbning direkte oversat - dvs der du hælder olie på.

    Aftapning skal være helt nede i bunden, men den er ikke beskrevet der.

    Men ja billede to forvirrer også, for der står at oliestanden skal være i bunden af "Einfüllöffning" - dvs at man pludselig bruger den øverste som niveau hul...


  • #8   2. feb 2012 Ok.
    Så var det ikke bare mig der syntes der var noget der ikke passede med billede og tekst smiley
    Men ja jeg læser det også som at man skal fylde op til kanten af øverste hul i teksten, modsat af hvad billedet forklare.

    Dvs. der må være en 3 aftapnings skrue i bunden et sted, måske er det omme på koblings siden ind mod gearkassen hvor den plejer at side...


Kommentér på:
Skift af bagtøjs olie og fortøj samt gearkasse

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside




Annonce