{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.643 visninger | Oprettet:

GO eller NOGO?: Ford Fiesta Sedan {{forumTopicSubject}}

Det her er et nyt emne jeg vil prøve, hvor vi ser på de biler, som vi ikke kan købe herhjemme. Det er de typiske biler,


I et land som Danmark er der rigtige mange biler, som vi desværre ikke får. Vi er heller ikke så glade for de små Sedaner, hvorfra vi heller vil hade hatchback versionen. Dog i det Asiatiske lande, såsom Kina, Thailand, og Indien, er det lige omvendt. De elsker de små sedaner, og vælger hatchback versionen fra. Det har noget at gøre med, at de er ligeglad med, hvordan bilen ser ud, bare der er en god benplads så er det en Seller. Selvfølgelig er det en anden historie, hvis der stod Audi eller Mercedes bagpå, for så skal den bare se pæn ud og genkendelig!


Der er ingen tvivl at Ford Fiesta er en sjov bil, og en meget populær bil i Danmark, især med dens 1,0 ECCOBOOST motor. Den er heller ikke så dyr, som mange af den konkurrenter, såsom VW Polo og CO. Dog findes Fiesta´en i mange frommer, som vi slet ikke ser skyggen af herhjemme. Den mest kendte, og hvis man har været i Amerika, har man muligvis spottet den i Sedan. Ford Fiesta Sedan var bygget til Amerika, da Fiesta´en var lige en tand for lille, for de store Amerikaner. Du kan sagtens få den i Hatch versionen, som de ser som en mikrobil, men faktisk er de små biler er først nu, ved at blive et kæmpe marked derover, hvor man også kan finde Toyota Yaris Sedan, og Kia Rio Sedan. Fiesta Sedan er samme bil som Hatch´en, bare med mere benplads og et støre bagparti. Motorprogrammet er det samme, hvor 1,0 Eccboost også finder sted. Dog findes den også med en 1,5 112 Hk, som er en erstatning af vores 1,4. Det er ikke bare i Sedan from at Fiesta´en findes, da den faktisk her i Europa også finde i en SUV/Crossover version. Modellen hedder Ecosport, og faktisk skulle den også være blevet solgt i Danmark, hvis det ikke var på grund af det ringe bygge kvalitet, som vi også kommer til at se på den næste Ford Ká…


Det er ikke den første Ford Fiesta Sedan, da den har fundet sted på de øvrige modeller, bare under navnet Ford IKON. Den gamle Ford Fiesta fra 1999, ja den Faceliftet model, var faktisk den første model fra Ford, som kunne fås i en Sedan version. Den var udelukket bygget til de Indiske lande, hvor der blandt andet kunne fås med 1,8 diesel motor, som jeg ikke mener vi fik herhjemme. Ellers var den populæreste en 1,6, som vi fik i en ”GTi ”version herhjemme. Ford byggede videre på Sedan´en, og derfra fik vi også en Pickup version, som blev kaldt for Courier Coupé Uility.
I 2007 kom anden genration af IKON´en, som var bund og grund en 2002 Fiesta. Den fik også de samme motor, som man også kunne finde herhjemme, ud over en lille bitte 1,0´er og den gamle 1,6´er. I 2008 blev den facelifet, og så faktisk rigtig smart ud, da den slet ikke lignede den gamle model. Den fik helt nye forlygter og bagende, men den var stadig billigere bygget end den europæiske model, hvad gjorde at den ikke blev godkend til Europa.

-Men er sådan en Fiesta Sedan noget for os? Fiesta herhjemme starter fra 119.000 kr, og sedan versionen kan gå op eller ned i prisen. Så lad os sige, at den vil marks koste 20.000 Kr mere, så den lander på ca. 140.000 kr for en 1,0 Turbo 100 Hk. (Vi ser bort for 1,5´eren, da den ikke køre mere end 12 KM/l!) -Så har man en smart lille Compact Sedan, som har Køreegenskaber fra den normale Fiesta, der her en smugle mere plads bagi.

NO ELLER NOGO


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  GO eller NOGO?: Ford Fiesta Sedan
Kommentér på:
GO eller NOGO?: Ford Fiesta Sedan

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside




Annonce