{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
5.006 visninger | Oprettet:

Opbygning af driftbil. Gode råd søges. {{forumTopicSubject}}

Hej. Jeg kunne aldrig finde på at deltage i drift konkurrence med min Monza. Så for at løse det problem har jeg planer om at bygge en ren drifter. Det er også billigt da den ikke behøver at være synet..

Da jeg ikke har 200.000.- kroner til projektet har jeg valgt at bruge følgende:

Bmw 540i e34 v8 286hk (må være rigeligt)
Strippes fra 1600kg ned til omkring 1200kg
2,81 bagtøj ud til højre og i med 3,15 med 40% spær fra automatic.
Fuld bur
H sele og 1 skålsæde (fiagodkendte just in case)
Gevindundervogn komplet fra D&W (ca -100 for og 80 bag)
Ombygget baghjulsophæng modvirker negativ camber bag.
Bremseombyning (væk med ABS)
Installere hydr. håndbremsesæt.
Køre på 16" fælge til drift, måske 17"..?

Ellers nogen gode forslag ? Ovenstående kan gøres for ca 30.000.- inkl køb af bil i DE. Er der nogen ting jeg skal være ekstra opmærksom på eller som ville være en god ide at installere ? (skvulpeplader, brandslukning m.m.)?

Mvh
Ruben


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Opbygning af driftbil. Gode råd søges.
  • #1   26. jul 2008 tror det er billigere at købe færdig...

    tjek
    www.pistonheads.co.uk
    www.driftworks.com


  • #2   26. jul 2008 Du mener jeg kan købe en færdig og klar drifter der kan holde til under 30.000 ?

  • #3   26. jul 2008 jeg tror ikke der er spær nok i det bagtøj... dvs et rigtigt spær i, det koster 6-10 kr......

    Var jeg dig ville jeg kigge efter en S13 istedet..
    De kan godt findes til de priser hvis du alligevel ikke skal ha den på plader..

    Daniel


  • #4   26. jul 2008 Der er jo et hav a biler der er klar til drift ell tæt på klar
    http://www.japaneseusedcars.com/


  • #5   26. jul 2008 Lasse T det er sgu i orden hvis du vil af med den for 30kg :o)

    Tror også spærret skal skiftes / bygges om. Det er 40% og selvfølgelig bedre end ingenting..

    Gider ikke japserbiler for at være helt ærlig.. 1. alle kører i dem til drift af en eller anden underlig årsag, 2. de er skidedyre i stumper og her tænker jeg ikke kun på mods, men noget så latterligt som et forjulsleje kan jo koste en rumraket.. De gamle bimmere er billige i stumper og der er masser af dem ved huggerne, med en 540 behøver jeg ikke ændre på maskinen da næsten 300hk er rigeligt til at ligge sidelæns med.

    Så jeg er rimelig meget besluttet omkring at det skal være en 540. Det jeg mangler nu er tips osv til hvordan jeg får den lavet optimal til drift for få penge.. Ikke råd eller tilbud om at købe andre biler ;o)


  • #6   26. jul 2008 p.s i øvrigt siger det mig ikke noget at køre i andre folks biler :o) Vil lave det selv da det er 75% af det sjove i min verden :o)

  • #7   26. jul 2008 He he nogle har måske en ide om at der kun kan laves gode drift i en S12/13/14 men så check det her. Han vandt arrangementet :o)

    http://youtube.com/watch?v=M0zAFoklUr0


  • #8   26. jul 2008 ikk for at skuffe dig men 400kg kan du aldrig få ud??. 286hk tror jeg ikk er nok til de kg. hvad med camper for skærer du bare af og forlænger. og det bagtøj ska svejses smiley




  • #9   26. jul 2008 Tammer C måske ved ikk hvad vi vælger inu.


  • #10   26. jul 2008 Jeg har selv haft samme ide og har gennemført den en del af vejen hvertfald... dog med den kombi at jeg samtidigt bruger bilen som hverdagsbil.. Og kombinationer er aldrig optimale såe....
    Mht til stumperne ved jeg ikke helt hvor du har det fra med at de er billige ... jeg syntes ikke det er voldsomt lave priser, men det kan være vi handler forskellige steder smiley


    Jeg vi næsten sige du måske skal ned i en E30 325 i og starte med den. 540 er en kæmpe bil at drifte og har nok svært ved at lave de manøvrer som de små smidige japanerbiler kan lave.


    Skal du aligevel igang så vil jeg skrive hvad jeg selv ved.

    Nu ved jeg ikke om du taler E34 eller E39. Jeg antager E34 med pris etc.

    Jeg har selv en 540i som jeg mishandler lidt.

    Jeg vil sige at undervognen på den er nok den største udfordring, for hele bilen er bygget til komfort og langtur - ikke til tæsk. Ikke at det er umuligt, men ja nok nogen dæmpere og ikke mindst powerflex bøsninger er meget vigtige at få på plads. Hvordan du vil få en ordentlig camper på den ved jeg ikke, finder du ud af det så skriv, for jeg er helt blank der.

    Jeg går ud fra det er en 4-d du har og ikke en stc. for så skal du ikke skifte bagerste dæmpere og pille hydraulikken ud..

    Motor .. ja ... 282 hk er meget, og de ligger rent momment/kraftkurve mæssigt rigtigt godt og der er af samme grund ingen turbotøven, men gearingen er - og jeg antager at det er en bil der er født v8 og født manuel - er 6 gears så gearne ligger lidt tæt syntes jeg.. Jeg syntes man cykler meget i gearene selv om der er meget power i .. Bedre kobling anbefales, især hvis du kobler ind når motoren tager RPM.

    Mangler du krafter så findes der nogen kompressor kits til bilen der giver ca 410 hk ialt.. men de koster ca 30-35k + montering.

    Overvej at få smidt et lettet svinghjul på fra JB racing i usa... Det har hjulpet MEGET på min.. Der kan du også skifte kontaktpladen på svinghjulet hvis du slår det skævt eller slidder det op.
    Det almindelige svinghjul sidder på nogen gummibøsninger og giver de sig bare lidt så cykler dit svinghjul rundt og æder din kobling (er prøvet).

    Om du kan få bilen ned på 1200 kg syntes jeg er meget meget imponerende. Jeg vil meget gerne høre mere om hvordan du gør det helt præcist - evt. i en PB - for jeg er MEGET skeptisk.

    Bagtøj, der vil jeg foreslå du får fat i et fra en 540 i 6 speed manuel i stedet for det andet du har gang i - der vel at mærke fra en der er FØDT 6 speed manuel 540. De er ret meget spær på (mener det er 60%) og det er meget pålidligt og forudsigeligt at køre med .. jeg har ikke slået mit ihjæl endnu og har ellers prøver ihærdigt i 60.000 km. Ellers et M5 bagtøj, men jeg ved ikke med kadang og trækaksler.

    Jeg vil også foreslå at du skifter bremserne på dem for de er gode, men ikke SÅ gode..M5 bremser dur ikke, for de er mindre end på 540....


    Det er sådan lige mine indledende tanker. Skriv mere om dit projekt, for jeg vil skidegerne følge med i det.

    Og mange gange held og lykke med det smiley


  • #11   26. jul 2008 Mht til hvad du skal være opmærksom på:

    Motor:
    MÅ IKKE TIKKE!!!! De motorer SKAL IKKE tikke...
    MÅ UNDER INGEN OMSTÆNDIGHEDER BRUGE VAND!!!! <- Ny toppakning til 11.000 + montering PR cylenderbank.

    Skal trække jævnt frem til 6000.
    Skal ikke vibrere.

    Resten:
    Der må ikke være mislyde hverken fra gearkassen eller diffen. Giv dig rigtigt god tid til dette.

    Temperaturen på motoren - selv i sommervejr og i MEGET RÅDEN kørsel - må ikke komme over midten på måleren. Og den skal være hurtig til at blive varm + må ikke køres frisk i før den er varm. De kan de simpelthen ikke holde til.
    varm = næsten lodret streg i varmetemperatur (ca kl 11:30 -12 på måleren).

    Undervognen stinker til drift, så der er ikke meget grund til at skrive en masse om at teste den hvis du aligevel skifter den ud..

    ... igen der var hvad jeg lige havde.


  • #12   26. jul 2008 At tage 400kg ud af en luksus slæde er ikke svært. Alene forsæder i sådan en er MEGET tunge pga el det ene og det andet. Alt andet elektrisk så som klima, varmeanlæg osv skal også ud. Faktisk skal det eneste tilbage i kabinen være den øverste del af instrumentbordet. Når alt er revet ud er det at installere bur og sæde samt H sele.

    Man skifter alle vinduer undtagen forrude til lexan.

    Man sætter fiber døre, bagsmæk og hjelm på. Forskærme kan med fordel også skiftes til fiber eventuelt sammenbygget med motorhjelm (er set før også på gadebiler).

    Mht camber på baghjulene ved ekstrem sænk på bmw har jeg ikke den endelige opskrift endnu. Men det er noget med nye stål nav der vinkler baghjulet den anden vej. Dvs at hvis man byggede den om og satte standardundervogn i ville baghjulene faktisk stå i en positiv cambervinkel.

    Igen der er lidt mere frie hænder når bilen ikke skal igennem en synshal først.

    Det var planerne..



  • #13   26. jul 2008 Viktoria hvis du kigger på hvor drifting startede kan vi vel være enige om at det var i japan. Hvilke biler i japan har baghjulstræk ? OG er billige..? For jo der findes også BMW og Merc i Japan men de koster kassen i forhold til en gammel AE86. En AE86 i Japan svarer jo til en Kadett C herhjemme...

  • #14   26. jul 2008 ojay det med japaner biler du tror passer ikk
    til silvia ps13
    brugt komplet bagbro . 5k
    brugt gearkasse 3k


  • #15   26. jul 2008 puuuuhaaaaa ae86 samlignet med kadett c


    ville nok gå efter en e30 325 istedet for den store bmw. e30 er ik så dyre, og de står os alle steder hvis man brækker noget..


  • #16   26. jul 2008 Dennis: Muligt, men japser siger mig bare ikke en skid, og syntes de er overrated til drifting.. :o) Bare min mening :o)

    Martin L: Rigtig nok, men e34 står jo også alle steder og de koster ikke alverdens at modde.. De fleste stumper fra 540 til de andre modeller er de samme..


  • #17   27. jul 2008 Lasse T du får det jo til at lyde som om en gammel 5´er er 3 gange så lang og bred som en 200SX..

    Eksempel:

    BMW e34 L: 4,72m B: 1,75m
    Supra Mk V L: 4,5m B: 1,77m
    s13 :L: 4,47m B: 1,7 m

    Vi snakker altså om at en E34 er 5 cm bredere end en Silvia S13 som der kraftedme er mange der kører drift i her i DK samt 20cm længere..

    Tænk dig om før du begynder at kalde andres projekter for dumme.. Og det med banestørrelsen er da det mest åndsvage jeg endnu har hørt. Vi kan også alle begynde at drifte i Go-karts bare så arrangørerne har det nemt. De må sgu bare følge trop med at det er mandebiler der bliver kørt i og lave banerne større hvis det er det der skal til.. Man får aldrig noget ud af bare at rette ind efter andre uden at sætte spørgsmål.

    Jeg ønsker stadig meget gerne feedback på mit projekt..

    Er der noget speciel jeg skal være opmærksom på til drift, noget udstyr jeg skal være ekstra opmærksom på..

    Forslag om skift af bil kan i stikke skråt for det er ikke et indlæg om hvilken bil jeg skal køre drift i. Det er et indlæg hvor bilen ER VALGT og jeg vil meget gerne have hjælp til tips og tricks til at få en god drifter ud af den..


  • #18   27. jul 2008 p.s lasse-t det er ikke for at disse dig . Er bare blevet lidt træt af at folk ikke kan fatte at E34 er den bil jeg vil have,.. Og jeg er bare typen jo mere lortet går mig imod jo mere opsat bliver jeg på at få det til at virke :o)

  • #19   27. jul 2008 Ooog lige en sidste ting før jeg drikker resten af min kaffe og går i seng :o) Til dem der ikke kan forestille sig hvordan en E34 drifter ser ud så kig her:

    http://img341.imageshack.us/img341/6628/bmwfondo3xu4.jpg

    Ved godt det er en digimod men fed det er den :o)


  • #20   27. jul 2008 @Ruben U:

    Jeg tager hatten af for dit projekt.

    Jeg vil personligt syntes det ville være overdrevet fedt hvis du fik en E34 ud og drifte.
    Mht til vægt kan du måske godt have ret - især hvis det er en bil der er født med læder, for det lort vejer af helvedes til, men jeg er sq stadig skeptisk - især omkring pris. Men ja det kan måske godt gå.


    Har du flere af de der E34 drift billeder?


  • #21   27. jul 2008 Ruben - personligt ville jeg lige overveje en ekstra gang om det var skidesmart at sidde og disse råd fra x- dkmesteren i drift... men det er jo bare mig...

  • #22   27. jul 2008 Peter: nej desværre. Det er noget fotoshoppet noget, og har ikke kunnet finde andet :o) Og ja prisen.. men det gør heller ikke noget hvis det koster lidt mere hvis det betyder en rigtig god bil..

    Scarface: Manden kan være konge af grønland for alt hvad jeg ved, men jeg disser ham ikke, men manden giver mig jo ikke rådgivning omkring mit indlæg. Han foreslår bare en anden bil ligesom alle andre herinde og det er ikke det jeg spørger om.

    Lasse-T som sagt... jeg ønsker ikke råd om køb af bil. Hvis jeg havde søgt råd om valg af bil havde jeg spurgt efter det, men nu har jeg valgt bilen og ønsker råd omkring opbygning af den, og om der er noget jeg skal være særlig opmærksom på hvis jeg skal drifte med den. Som sagt er det ikke for at disse dig men forestil dig at du spørger hvilke dæk er bedst på 16" fælge og alle dem der svarer på dit indlæg siger du bare skal skifte til et sæt 17" istedet. Det er sgu da til at blive idiot af.


  • #23   27. jul 2008 KØLING
    alle de bimmer gryder der deltager på drift days herhjemme koger og sprøjter til den store guldmedalje dog ikke niels bekkers m3 hvorfor vides ikke men den er næsten standard i motoren og så er der set en del problemer med sprængte servo slanger har på et tysk forum set at de montere overtryksventiler da den originale ikke kan klare det ved fuldt styr udslag og motoren i begrænseren
    held og lykke
    mvh op


  • #24   28. jul 2008 Kanon. Er det noget der kan klares med noget ekstra oliekøler med blæser måske, eller noget koldvand sprøjt på køleren o.l ?

    Mht styring kan man så ikke skrotte servo ? Eller hvad ? Er det en fordel / ulempe ?


  • #25   28. jul 2008 dit spørgsmål leder mine tanker på et andet spørgsmål er den med tandstang eller snekkehus der er jo mange lidt ældre luksus bler der bruger den løsning hvis det er tilfældet tror jeg det skal laves om til tandstang mange foretrækker uden servo men så bliver den mega tung at styre

  • #26   28. jul 2008 ps har set at i snakker spær svejs lortet altmuigt lsd pis skal renoveres i tide og utide find en der er har gjordt det før og kender lidt til at svejse ikke bare en tilfældig nød med en co2 svejser


  • #27   28. jul 2008 Altså kæpsvejse bæstet ordentligt istedet ? ?

  • #28   28. jul 2008 ja og med lidt forvarmning og så holde det varmt i noget glasuld til dagen efter har god erfaring med en filarc 36d 2.5 mm elektrode har svejst min del af diverse diffs i 4wd biler gennem de sidste 10 år ellers send en pm så kan vi snakkes


Kommentér på:
Opbygning af driftbil. Gode råd søges.

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside




Annonce