{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

  • Nedtagning af 9x lamper 1.000 kr.
  • Fjerning af kalk i bruser 800 kr.
  • Opsætning af køkkenlåge som er faldet ned 1.000 kr.
  • Reparation af vaskemaskine 900 kr.
  • Eftersyn af knallert/scooter (Gilera Stalker 2006) 680 kr.
  • Skifte toilet 1.200 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Bagbremser: Skiver vs Tromler
  • #1   1. aug 2012 Trommelbremse er så godt som umuligt at blokere og bremse ikke så godt som skivebremse.

    Hvis du vil køre rigtigt er det en god idé at kunne stoppe baghjulene helt under indkørsel til svinget, hvormed du kan få en meget lang udskridning,



  • #2   1. aug 2012 Ja se det er jo så der at jeg må sige det jo egentligt er omvendt.
    Det eneste tidspunkt en skivebremse bremser bedre end en tilsvarende tromle, er når de bliver meget varme.
    Ved almindelig temperatur, så har bakkerne jo en MEGET større anlægsflade end 2 små bremseklodser i en kaliber.
    Eksempelvis har vi et par biler med bremsetromler hele vejen rundt, og selvom der ingen vakuum forstærker er på dem, da det er veteraner, så sidder du altså med næsen oppe i forruden de første par gange du trykker på bremsen, når man er vant til at køre med skivebremser.

    Jeg er nemlig godt klar over at tromlens effekt blir ringere når den blir varm, men til drift benytter vi jo nærmest ikke bremsen til andet end at stoppe med, hvis det går helt galt, eller vi skal lave en stående burnout.
    Resten af tiden er det jo den hydrauliske håndbremse der udelukkende blir brugt.
    Og min Xr4ier kører nemlig lige præcis med tromler bagpå nu, men jeg har fået skaffet en bagbro som er med skiver jeg ville ha bygget på, indtil jeg kom i dette dilemma om det egentlig er en gennemgående forbedring, eller det i sidste ende kommer ud på det samme om jeg kører med tromler bagpå eller skiver.


  • #4   1. aug 2012 Lyder lidt som om du burde rette dit spørgsmål vedrørende bremsernes effekt til nogle Ford gutter.

    Med henholdt til drift vil det, som jeg skrev i mit første indlæg være en fordel at kunne blokere de bagerste bremser og dermed standse hjulet helt. Dette tror jeg ikke dine tromler er i stand til, hvormed det vil være en forbedring med skivebremser.

    Som udgangspunkt er det svært at sammenligne bremserne alene på baggrund af bremsernes overfladeareal. Du skal tænke på at det handler om friktion, hvormed du bør overveje, at jo mindre din overflade er, jo mere pres har du med samme tryk. Vægtstangsprincippet spiller også en del ind, da du flytter bremsen længere væk fra hjulets omdrejningscenter.


  • #5   1. aug 2012 Ja det er jo så det jeg går og overvejer smiley
    Men nej kommer desværre ikke den 4. da jeg blandt andet skal være vagt på Skanderborg og Sierraen er mere eller mindre gået i vinterhi/byggemode, da starteren smeltede da jeg kørte ræs i Mosten og lod V6eren stå i begrænseren i 5min for at få bugt med et par sure gamle Michelin dæk der ikke ville dø, så røg startmotoren og gider ikke skifte startmotor, så smider en helt anden motor i den jeg har en starter der passer smiley
    Havde faktisk planlagt at dumpe motoren i da jeg har ferie i ugen, for har en 2liters Cosworth "Replica" TwinTurbo motor stående jeg har anskaffet mig, der blot kræver motorstyring og dyser, men aner ikke hvad/hvem jeg skal ha fat i, for vil godt selv montere, men har aldrig prøvet det før, så vil godt ha en til at ku guide mig, så jeg ikke brænder motoren af i opstarten.


  • #6   1. aug 2012 Morten C:
    Jeg ved ikke om du har bemærket det, men har kørt med Forden nu i 2 sæsoner med netop de originale Xr4i tromler bagpå og de har fungeret perfekt med den hydrauliske håndbremse og sagtens kunne låse, så længe der har været koblet ud.
    Derfor har jeg lidt et motto der siger "Dont fix it if it aint broken" smiley
    Så derfor ku jeg bedre forestille mig at lade tromlerne sidde på, da jeg ved den bagbro bare spiller 100% men ingen anelse har om den nye blir bedre/værre eller det blir det samme smiley

    Derfor jeg er lidt nysgerrig med hvad folk siger.
    For med alle de e30ere der kører drift, der ved jeg at det kun er 325 og Touring der har skiver bagpå, så skulle undre mig der ikke har været andre kører der har stået i samme situation som mig og HAR skiftet til skiver og kan fortælle om det har været en forbedring eller de rent faktisk ingen ændring kan mærke smiley


  • #8   1. aug 2012 Karsten, skal du godt nok have flere tilbud på at få lavet motorstyring? smiley

  • #9   1. aug 2012 Ellers må de sku bare køre til de dør smiley

    Troels:
    Hvad har jeg da fået tilbud på? smiley


  • #10   1. aug 2012 Jeg har da foreslået komplet kit, og har tilbudt dig at hjælpe med at få det i gang smiley Der er endda flere her i husstanden der har lavet MS før smiley

  • #12   1. aug 2012 Troels:
    Så køber jeg det han har, er vi good to go?


  • #13   2. aug 2012 Du mangler jo dyser stadig smiley

Kommentér på:
Bagbremser: Skiver vs Tromler

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside




Annonce