{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.656 visninger | Oprettet:

Motorlampe {{forumTopicSubject}}

Hej

Jeg har en motorlampe der lyser efter montering af Milltek udstødningssystem og Milltek Manifold. Jeg HAR tilkøbt katalysator og det burde jo løse alle problemer.

Jeg monterede forrige lørdag udstødning og katalysator, men uden manifold, og det kørte fuldstændig problemfrit. I lørdags monterede jeg så også manifolden, og efter ca 30 minutters kørsel begyndte motorlampen at lyse. Jeg fik lavet en fejludlæsning ved min mekaniker i tirsdags, og der sagde den lambdasonde eller lambdafejl. Vi nulstillede da fejlen, og torsdag begyndte lampen så at lyse igen!

Jeg kontaktede i går Pumaspeed, og de siger: "Der kan gå 1-2 mdr før den lyder rigtigt og kører helt optimalt med Milltek-udstødningen"

Jeg købte katalysator alene for at undgå det pis med motorlampe og fejlforbrænding.

Har i andre oplevet lignende problemer ved brug af milltek-manifolden? Og evt med brug af deres katalysator?

Mvh Niels


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Motorlampe
  • #1   12. feb 2010 her kolplet milltek min gjorde det også der blev monteret en mil eliminator?? melem stiket til den bagerste lambda-sonte og den slukkede

  • #2   12. feb 2010 Dreamscience er det eneste der med 100 % sikkerhed kan fikse det, du slår bare den bagerste lambdasonde fra.. De mil sensore er 50/50 om de kan slukke lampen.. Men mange har problemer med motorlampen selvom de monterer sportskat.

  • #3   12. feb 2010 Pumaspeed siger: "Det går i sig selv når katalysatoren er fyldt med gas og partikler." Jeg synes det lyder som en søforklaring.

    Jeg undrer mig dog over, at jeg kunne køre en uge helt uden problemer med alt skiftet fra manifold og bagud, i en uge. - Men når jeg så skifter manifolden, så kommer problemerne efter 30 km. Mon det dog har noget med lambdasonde 2 at gøre? Kenneth, du kører uden katalysator, ikke? Hvis jeg kobler sonde 2 fra, får jeg så ikke synsproblemer selvom jeg kører videre med katalysatoren?

    Allan, kører du ikke uden katalysator siden du bruger MIL eliminator?

    Jeg har synet Audien 2 gange med udstødning, chiptuning og 43 hk ekstra - problemfrit. Og der er også skiftet katalysator, men der er ingen lamper der laver numre, og det har der aldrig været.

    Kan et andet map, f.eks. pumaspeed ST182 eller lignende, gøre noget ved mine problemer, eller skal der dreamscience til at fikse mit problem?

    Hvor forhandler de Driemscience, og hvad skal man giver for sårn et swin? Jeg vil også gerne kunne udlæse fejl selv, og det kan en DS jo. Skal DS'en passe til ens styreboks/bil, eller er det universalt?

    På forhånd tak, drenge.


  • #4   12. feb 2010 Dreamsciense koster ca. 5 k + costum map men det kan du snakke med kk autoteknik om, han er dansk forhandler af det..

    Grunden til den tænder lampen kan f.eks være ved pæn kørsel, eller tomgang hvor den forurener mere, eller ved et givent kørselsmønster. Ved at koble den bagerste fra kan din bil stadig synes, den måler bare om katten virker som den skal, og justeringen er ud fra lambda 1.. Men du sportskat har færre celler end org, så den får en forkert måling nu. Og ja pumaspeeds forklaring er helt i havet! Men en lampe kan jo tænde og slukke, det er om man er heldig:-) Og der er ikke mange der er det med begge lambdasonder er slået til..


  • #5   13. feb 2010 Det er træls det ikke bare virker, når de nu lover det på deres hjemmeside. Havde virkelig ikke regnet med noget bøvl. Jeg skal altså ikke være nervøs for min blanding selvom den lyser motorlampe? Den slukker ikke af sig selv, det har jeg i hvert fald ikke oplevet. Skal have slukket den på en måde.

    5.000, det var dyrt. Har flere gange forsøgt at ringe til ham Karsen, men uden held. Tuner han på fuld tid, eller roder han med andet end biler som gør man skal fange ham efter fyraften? Har Karsten maps "på hylden" så der kun skal småjusteringer til?

    Mvh Niels


  • #6   13. feb 2010 Din bil overfodrer ab fabrik med 5-8 %, aå blandingen passer ikke uanset hvad du gør:-) Men lampen kan du slukke med en tester, men den kommer igen. tro mig da jeg fik min bil købte jeg en mil sensor, det virkede fint indtil min kæreste skulle låne den, hun kørte så pænt at den fik en forkert måling pga den modstand der var sat ind, så den troede bilen gik magert, så derfor kan jeg på ingen måde sige at den modstand er det bedste. Karsten laver meget andet og er en svær mand at få fat i, men hvis man indtaler en besked, eller smider ham en sms, så vender ham som regel tilbage. Ved ikke hvilke bokse/ maps han har, men vil gå ud fra det er en tom boks + costum map, da det andet ikke rigtig duer..

  • #7   13. feb 2010 Kan næsten regne ud at der ingen anden udvej er end at købe en DS og slukke for sonde 2. Jeg må ha en snak med ham Karsten der.

    Tak for hjælpen indtil nu. smiley


Kommentér på:
Motorlampe

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside




Annonce