{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  planing af topstykke.
  • #1   20. feb 2012 man SKAL jo ikke have rettet sit topstykke af, det er noget man gør hvis det er skævt eller overfladen er for tærret eller hvad ved jeg.
    Jeg retter næsten aldrig topstykker af hvis det kun er en toppakning der er gået.


  • #2   21. feb 2012 jens nej du kan ikke mærke en forskel. da du så skal lave en del andre ændringer ( brandstof, tændrør. plane et par mm. af. ) så kan du mærke det.

    og Rasmus F
    der er du sku lidt gal på den. jo man skal rent faktisk plane toppen hvergang den er af blokken. met op for at tage de små ujævnheder fra pakningen og alle presringene. ellers vil toppakningen blive utæt alt for hurtigt.

    men til jer begge der er kun 0,001 til 0,10 man tager af. alt efter hvor skævt det er.


  • #3   21. feb 2012 Coop. Det vil sige at der ikke er nogen grund til det så længe resten er standard?
    Jeg har planer om at smide anden knast og sådan lidt forskelligt i den. Og muligvis en komplet bearbejdning af toppen. Men så kan jeg jo tage det til den tid.


  • #4   21. feb 2012 hvad koster planing af topstykket?

  • #5   21. feb 2012 kommer jo an på hvor man får det gjort.

  • #6   21. feb 2012 ja ja men så meget svinger prisen vel heller ik!

  • #7   21. feb 2012 Jeg skal give ca. 500 for at få planet mit topstykke. Og så ca. 1500 for at få det pillet af og monteret igen. Så alt i alt 2000 plus materialer.

  • #8   21. feb 2012 350-500kr og så skal du sætte tid af til at køre til cylinderservice og aflever, og igen når det skal hentes..

    En ret skine på og se om det er skævt eller har huller som coop skriver. Dog har jeg aldrig haft problemer med at toppakningerne ikke har holdt bagefter.


  • #9   22. feb 2012 Jeg har jo nu nok tænkt mig at få taget et par mm. med det samme, så er det jo klaret. Og gider jo ikke undvære bilen mere end højst nødvendigt.

  • #10   22. feb 2012 Jens F
    ja så længe dyser knast og alt andet er standart vil du ikke få noget der kan mærkes bare ved at pille et par mm. af toppen.

    tilgengæld ville det også være tosset at plane toppen med standart knast. og så sener proppe en tunings knast i. changcen for du får taget for meget af så tunings knasten ikke kan stilles rigtig bag efter er meget stor. da standart og tunings knaster ikke har samme løfte højde. en 252 har typist en løfte højde på 7,65 og en 292 en løfte højde på 10,02 alt efter mærke.

    så kan du nok selv se det er så dumt at man har hevet 3mm af og så står og mangler måske 0,54 for at ventilerne kan være der.

    en tunings knast er jo beregnet til at ventilerne står længere åben og typisk et par mm. mere. for at der lettere kan komme luft ind i cylinderen.


  • #11   22. feb 2012 Coop: jeg havde forestillet mig at tage 2 mm. I det hele. Og så har jeg også et andet topstykke til at ligge, men kan da godt være jeg bare skal få det plant, og så vente med det andet.

  • #12   22. feb 2012 det lyder som en god ide

  • #13   22. feb 2012 Husk at når du planer meget af topstykket, så flytter du på afstanden mellem knast og krumtap, og derved flytter du også på timingen af knasten så den ikke længere passer på mærkerne

  • #14   22. feb 2012 eller jo den skal jo stadig side på mærkerne, men knasten flytter sig alligevel lidt når du strammer tandremmen til

Kommentér på:
planing af topstykke.

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside




Annonce