{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  gti til vr6
  • #1   12. feb 2013 Da golf 2 ikk er typegodkendt med en Vr6

    skal du have den godkendt i tyskland først eller gennem Jo Tuning eller ligende firma før den kan synes.



  • #2   12. feb 2013 jamen kommer jeg ikk stadig til og betale afgift på den?

  • #3   12. feb 2013 Jo det gør du også jo. find en af dem der er godkendt før de nye regler kom i stedet . der flere til salg af dem


  • #4   12. feb 2013 hvorfor vil du have en vr6 i din 16v??

  • #5   13. feb 2013 casper.
    det er fordi jeg elsker trækket i sådan en og lyden er jo vidunderlig.

    men er du glad for din 16v?


  • #6   13. feb 2013 JA helt sikkert Vr6 lyder fedt .
    Men det gør en gammel 16v Kjet satme også . og hvis du får andre knaster og den kørt ordentlig ind og noget banan og 2½ tommer med godt flow . så æder den nemt en vr6

    Min gamle 16v var helt std kun med banan og åbent filter. den gik tæske godt. med en Chb gear fra en G3 1800Cl fik den højere gearing og trak virkelig i gennem kontra den var std



  • #7   13. feb 2013 ku godt være man sku overveje og smide lidt penge i den org. motor så.
    men hvor vil i finde disse dele.
    ku sådan noget som dobbel weber eller spjældhuse ikke også hjælpe på effekten?


  • #8   13. feb 2013 Spjældhuse er rigtig effektivt på en 16v da det org k jet ikk er nemt tune ret meget på .
    westspeed har spjældhuse til direkte bolton på 16v til 4500 tror jeg det er . så skal der dyser og fuelrail til og så noget Megasquirt ell wems motorstyring så kører det


  • #9   13. feb 2013 vil det give en mærkbare effekt?
    og hva med syn med dette monteret?


  • #10   13. feb 2013 spjældhuse er spild af penge på en std. motor jeg ville ofre penge på selve motoren inden jeg ville gøre noget med spjæld huse og det kan ikke synes med mindre man har de rigtige godkendelser på det

  • #11   13. feb 2013 hvad ville du så vælge og gøre Christian?
    det er jo for besværligt med godkendelse med vr6.
    Eller ska man bare smide en 1.8 turbo motor i da den kan holde sig inden for 20 %



  • #12   13. feb 2013 de samme regler er gælende for en 20v turbo motor desværre

    nu ved jeg ikek hvad du har og gøre med men jeg ville da tage 16v motoren og pille ved et bearbejdet topstykke, skarpe knaster, strammere ventil fjedre og lettere ventil løftere samt måske få blokken boret i med nogle højkomprimeret smedet stempler også få krumtap afblanceret også få afvejet stempler og plejl stænger letter sving hjul også en sports kobling og skulle den så stadig køre med det std sprøj så på med en 51 mm manifold og på med en banan manifold også en god sports udstødning evt. noget til motor sports brug der ikek larmer for meget så skulle du gerne have 180-200 hk i hus også skal du osse nok spise vr6'erne... men det koster sådan en omgang


  • #13   13. feb 2013 ja er skam glad for min 16v, lyden på det gamle K-jet, er sgu lige så fedt som vr6 lyden..

    det er bare en lidt voldsom ombygning for at få vr6 lyden, + den bliver meget snude tung...

    nej behold du hellere din 16v maskine.
    her er det toppen som er mange hk at hente i, en ordenligt bearbejdning, og andre knaster, så kan vr6,ern slet ikke være med,

    og k-jetronicén kan da lave ca.200hk, før det ikke kan følge med mere, så gå du bare igang.. smiley


  • #14   13. feb 2013 Bibehold da den 16v, den er da langt federe end en vr6. smiley

  • #15   14. feb 2013 men pas på Syncroerne

    de æder dig selvom du har 200hk

    hvis det er det du går efter..

    jeg ville os beholde 16V og tune på den.

    du kommer til at betale mange penge for godkendelser og omsyn og afgift,,,



  • #16   18. feb 2013 syntes nu ikke det er en dyr ombygning med en vr6 og da slet ikke afgiften på sådan en ombygning!!!! tag og smid en vr6 i det er det fedeste smiley

  • #17   18. feb 2013 dennis. det kommer vel an på hvordan man ser på det du skal have en koplet motor den koster vel en 5-6000 kr elelr mere alt efter stand også skal der nok ofres lidt dele på den derudover skal du have fat i en anden forbro og vange til ophæng osv. koster nok en 1000 kr derefter skal bilen til tyskland og synes og godkendes det koster 20.000 kr også skal den synes og afgift skal betales til vr6 her hjemme så alt i alt løber det nok op i min 50.000 kr inkl bilens pris på hvide skiver. og du kan få en fin G60 der er bygget om til vr6 for ca. 42.000 kr

  • #18   18. feb 2013 christian--- for at gøre denne samtale kort kan man nemt høre du ikke har lavet sådan en bil men bare hørt på en masse sludder fra en masse folk der er en smule misundelig på ideen!!! har bygget to nu og de tal du slynger ud og og måden du vil gøre det på er helt ude i skoven.... mvh dennis

    men steffen t kan evt guide dig lidt hvis det er noget du vil i gang med


  • #19   18. feb 2013 dennis: jeg vil gerne høre hvordan du gør det så de priser jeg har er fra en der byggede sin jetta coupe om og fik bilen godkendt med ombygningen gennem jo-tuning

  • #20   19. feb 2013 man kan sagtens få det godkendt herhjemme istedet for tyskland.
    da der er 2 Eu godkendte.

    så skal den bare ha et nyt told syn og sikkerheds syn..

    og de priser Christian M siger er go nok.. hvis ikk det bliver dyrere...


  • #21   21. feb 2013 Hmm der må være kommet mysteriet hvis de priser passer for det gav jeg ikke for nogle af mine:-)

Kommentér på:
gti til vr6

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside




Annonce