{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

  • Nyt amatur 900 kr.
  • Hjælp til opsætning af en svævehylde og 3 små svævehylder, samt et klapbord i køkken 1.250 kr.
  • Reparation ag opvaskemaskine 1.500 kr.
  • Ophæng af køkkenskab fra Ikea, spejl og håndtag til skuffer 1.500 kr.
  • Opsætning af 3 lamper + rep. af tændknap på lampe 900 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  kan man dette!???? motorkonvertering
  • #1   12. feb 2011 for det sørste er der ikke lavet en sierra 1300.... for det andet skal du har alt med fra en scorpio motor gearkasse og alt ledningsnet og så finde en kadang der passer...... men alt kan jo bygges

  • #2   12. feb 2011 my bad..ved ikke hvad jeg tænkte...er selvfølgelig 1600 jeg mente..sorry

    er motorophæng de samme eller???


  • #3   12. feb 2011 nej du skal ha alt med fra en scorpio også motorophæng da v6 jo er noget bredder end ohc .... men du skal nok ikke ønske og blive stoppe men bilen

  • #4   12. feb 2011 mk1 kom faktisk med en 1300, men den er yderst sjælden

  • #5   12. feb 2011 Jesper Skovbjerg H
    kom med link


  • #9   12. feb 2011 stakkels bil den motor kan jo dårlig trække den ..... men den er jo ikke solgt i dk

  • #10   12. feb 2011 skal nu heller ikke bruges til offentlig vej.... er trackday kegle :o)

  • #11   12. feb 2011 jo den er solgt i dk, men prisforskellen var under 10000,- så de fleste har valgt 1600

  • #12   12. feb 2011 den røg vist også hurtigt ud af det danske program

  • #13   12. feb 2011 hvis det er til trackday så det nemmer og lægge en gammel v8 ned i

  • #14   12. feb 2011 skal det være V8 så skal man jo til syd afrika og hente deres version til sierraen.... 5,0 v8.... ellers ingen v8 ;o)
    har googlet lidt på sierra... men har bare ikke rigtig set den konvertering jeg ønsker.... BOA er jo en Cosworth maskine synes jeg og have læst sååå...


  • #15   12. feb 2011 du han da bare købe en v8 motor og lægge ned i det er ikke så svært den skal bare ha plus og minus og benzin så køre den har selv haft en sierra ståene med en v8 motor i

  • #16   12. feb 2011 kan du så anbefale Rovers 3,5liters i alu?????

  • #17   12. feb 2011 ja den er jo også meget brugt i andre biler som taunus .... men ville nok vælge en større hvis det var mig

  • #18   12. feb 2011 skal jo også have vægten med i spillet..... gider ikke og have en palle med mursten på smidt ind i bagenden for at kompensere balancen ;o)

  • #19   12. feb 2011 Hvis vægten spiller en rolle så er det vist et fedt om du bruger Fords egen V6er eller en mindre 302 5,0 V8 for der er ikke meget i vægt forskel.
    Hvis du tager V6eren skal du bruge
    Motor ophæng
    Motor
    Gear kasse
    Gear kasse påhæng
    Lednings net
    Tank (med mindre du laver en selv )
    Køler
    Benzin pumpe
    Kadan
    Bagtøj for det 1600 overlever ikke
    Udstødning
    Forfjedre og kan du finde et sæt fjederben fra en 2,0-2,3 v6 er det nok best.


  • #20   12. feb 2011 smeden L

    Tusind tak for info...lige det jeg kunne bruge :o)

    hmmm gad vide om et 1600 bagtøj så kan overleve en 2,0 DOHC.... har sådan en og stå


  • #21   12. feb 2011 Jeg lavede min 2,0 Doch om til 2,9 V6 hvis du har spørgsmål smiley Se den evt under min profil smiley

  • #22   12. feb 2011 Måske men DOCH !!!! Skod motor ....

    Ja ja kom så med det gutter jeres motor har rundet jorden 50 gange og er såååååå vild

    GLEM DET !!! der er jo en grund til at Cossi motoren er en 200/205 OHC blok smiley


  • #23   12. feb 2011 Jeg har sgu ødelagt flere ohc end Dohc motor og mine Dohc får så mange bank

  • #24   12. feb 2011 Flemming S>>
    Hvilken kobling brugte du til den??
    Skal til at bygge den op til Drift og overvejer i den forbindelse at smide ny kobling i med det samme, men det er jo en 2.9 motor og en 1.8 gearkasse så er lidt i tvivl om hvilken kobling jeg skal bestille til den???


  • #25   12. feb 2011 Rap A>>
    Alt kan lade sig gøre, her er en som har lavet lige netop det projekt virkeligt som du beskriver i dit indlæg...

    http://www.driftworks.com/forum/drift-cars-sale-private-sales/65163-24v-trampdrift-cosworth-sierra-edc-spec.html

    Havde selv overvejet at tage over og hente den dengang jeg så den første gang...


  • #26   12. feb 2011 Ford Familien Horsens - Jeg brugte den originale kobling fra 2,9 motoren smiley Kører bilen stadig som da den forlod mig? smiley

  • #27   12. feb 2011 Flemming S>>
    Ja ja da, er igang med at strippe alt unødig vægt ud af den og skal have den på værksted næste weekend for at få monteret sidepips på den fra en Capri, montere tårnstivere, hårdere fjedre, spærret bagtøjet og have bygget bur i den hvis jeg kan nå at skaffe rør til det...
    Regner med at stille op til Drift med den til DHB i år...

    Har prøvet at snakke med en synsmand om at få den synet med den motor men det ville han ikke fordi at den har EN hk for meget, sådan noget ØVØV *GG*


  • #28   12. feb 2011 Det er bare sur røv at den ikke kan synes smiley Men så må den bare køre bane i stedet for smiley

  • #29   12. feb 2011 smeden L

    tjek lige forskellen på 205 ohc 205 cos og 200cos.

    inden du roder dig ud i noget der kunne lave en lang tråd. så er ikke sikker på din viden lige på de 4 forskellige motore er korrekt nok.

    hvis du skal lave en bane/kegle bil. kik på zetec eller bedre endnu duratec.. de er mere tunbare og generelt bedre.

    duratec skal du vælge pga det er en alu motor og for små midler så har den 180-190hk.

    som modstykke så skal der kæles meget for både dohc og ohc for at få 150hk

    og V6 og V8 er ca lige tunge.


  • #30   12. feb 2011 Ja sådan en ST 150 Duratec med lidt sjove stumper og man kan købe alt til ombygningen fra FWD til RWD ved Burton Power

    møffe J
    Ja ja det var nu også kun fordi jeg vidste jeg ville træde nogen over tærerene ved at skrive sådan.
    Jeg har til modsætníng af * Den blå bisse TEAM BORCH *
    Som er en af dem som forguder DOCH meget dårlig erfaringer med Lo..e DOCH motor de brækker sig konstant. Men en gammel OHC med de sjove stumper (godt nok lige så dyrt at bygge som en Duratec ombygning) men stadig den eneste rigtige SUGE motor og man henter 180 hk på en 2,0


  • #31   12. feb 2011 hvorfor ikke bare smide en musse motor i den.. den kan faktisk være der så længe man holder sig til en small block. smiley så en til 402m i norge for nogle år siden og damm den lavede nogle vilde tider... og tja de gamle musse motore er da til at få fat i til rimelige penge..

  • #32   12. feb 2011 Jalle **Crew Kordinator** Striben Hedensted P

    Det er jo nævnt ikke mindre end 3 gange før


  • #33   12. feb 2011 Men hvorfor bruge tid på at bygge det når du kan købe et halvfærdigt projekt her

    http://www.bilgalleri.dk/mar_vis.aspx?MarID=1147159


  • #34   12. feb 2011 smeden l.. har kigget på det projekt... men vil nu hellere holde mig til v6 eller en 4benet hårtørre... det er noget jeg ved lidt om, sådan til husbehov :o)
    Har kørt nogle mazda 323 turbo med 2wd tidligere... og har arbejdet med v6 maskiner for andre...
    V8 lugter bare for meget af USA..og den lugt bryds jeg mig ikke om ;o) No offence....
    mht om DOHC er skod eller ej.... hverdagsbilen (profil) klare det nu meget fint, ligger da sidelæns når jeg vælger det og den brokker sig ikke, har dog haft en 2.0 OHC ghia sierra for et par år siden, skulle aldrig have solgt den til foræringspris (googlede først bagefter motoren :o( )
    En OHC er jo rendykret rally maskine med store svedige webere/dellortorer monteret og en hysterisk knast.

    Men vil nu prøve mig ud i en V6 motor i enten 3dørs karosse eller sedanen og så må det jo godt lugte af motorsport og så kom jeg på en BOA fra Cosworth :o)


  • #35   12. feb 2011 Så evt snak med ham her
    http://www.bilgalleri.dk/html/gal_visbruger.asp?userID=25496
    Der var vist noget med han ville sælge ud af hans dele dvs motor og gear. Hans er med manuel gear og det er ikke såååå nemt at finde.


  • #36   12. feb 2011 Martin D

    Klart der er nogen der har været heldige.
    Nå men Tunings stumper til en DOCH ligger heller ikke på lager nogen steder, Knastene skal slibes og banan skal special laves også er det slut.
    En OHC er alt lager varer ved feks Burton Power og du får ALT ny toppe Gruppe 1-2-3 ud over det laves de efter ønske ventiler efter behov stempler plejlstænger krumtappe osv osv LAGERVARER
    OHC er og bliver nok den bedste ældre Ford motor der nogen sinde er lavet.


  • #38   12. feb 2011 Johnny C

    En go 205 blok og en gruppe 3 top med store ventiler en Kent 305 knast sæt med løftere og fjedre med justerbart takt hjul en go olie pumpe banan og et sæt 45 mm IDF og en 2½"
    Så har man ca 170 hk og de virker fra 3500-6700 rpm
    Hvis man så bruger nogle penge på en god bund så kan man gi den en anden knast så kan de klare 8500-9000 rpm
    Lettet svinghjul og fuld spær så går den sidelæns


  • #40   12. feb 2011 igen smeden L

    nævn lige hvorfor en 205 ohc skal nævnes i samme sætning som cosworth for slet ikke at snakke om 200 blokken.

    skal man godt nok have andre ventiler for at lave bare 150hk? og karb.. bare det er grund nok til at jeg siger at en ohc ikke er noget der er værd at bruge tid på.

    knaster og banan er hylde vare. bare kik de rigtige steder.

    grunden til ohc er nemmere at tune er pga de folk der begyndte at tune på dem stadig lever i 1970érne

    jeg har lavet 150 Ægte hk og godt 200NM på en dohc med sug på ca std top og std indsugning.. og har beviser.


  • #41   13. feb 2011 koster nu heller ikke vildt meget og få fremstillet en weber manifold til DOHC... og så et par spjældhuse på..... kan se det for mig :o)

  • #42   13. feb 2011 150 er nemt. på en dohc

    kik på kenneth c i min profil.

    motor havde kørt en 250k km da den blev målt.

    toppen havde jeg lavet.

    knasterne fra westspeed koster en 2200kr
    komplet uds med banan en 4000 fra ashley
    åbent filter.
    std komp
    std ventiler
    std dysser
    std benzintryk
    std benzinpumpe
    og den kørte med min gamle chip som ikke var lavet til den bil og slet ikke det setup. vi kunne nok nemt finde en 5hk mere.

    jeg smider lige et link på målingen når jeg kommer hjem.

    150hk og 198nm

    og det holder fint.
    det virker fint
    og det bliver ved med at virke.

    men nøj hvor er alle bare kloge uden at vide noget.

    hvad skal der til på en IS for at lave samme tal?


  • #43   13. feb 2011 Haha ja sagde jo at nogen ville blive fornærmet når man kalder en DOCH for en skod motor smiley

    Forsat god Weekend


  • #44   13. feb 2011 ikke fornærmet

    men nærmest paf over den at man kan udtale sig over noget man ikke ved nok om..

    men hvis det er nok begrundelse så skal man ikke vælge OHC

    PGA
    dårlige topstykker.

    nærmest umulige ventil størrelser std

    latterligt kompressionsforhold ikke god til sug ikke god til tryk ? hvad kan man bruge den til ?

    dårlige knastaksler og nikketøj.

    blokken revner ved seriøs tuning (alt over 170hk??? ) iflg NaaK trim (RIP)

    dårlig ecu std på sprøjt motore. sammen med elendig dyssestørrelse eller bare dårlig forbrænding ? vælg selv

    mangel på ventilsæder på nogle modeller af topstykker. (hvis jeg husker korrekt, men er jo underordnet da viden ikke skal begrundes)

    eneste lighed med cosworth 205blokken er 205 på siden. dog er cosworth med lille 205 og ohc med stor 205 (eller viseversa) og derved samme blok ?? mon dog, men folk kan godt lide at tro det. i det sammenhæng skal det siges at en sierra ghia 2,0i fra 89 er samme kaross som en 2wd cosworth. dvs at en ghia er en cosworth.. iflg OHC vidne.

    jeg kender skam godt alle svagheder ved dohc. men ofte også ved de andre. derfor er jeg ikke bange for at sige zetec eller duratec er gode valg.

    jeg har til dagsdato kun set 1.. EN ohc der gik godt. 170hk 45mm weebere og noget 305garders knaster i en escort MK2 Rs2k plasticnæse.

    ud over den så har ting som weebere i form af de målbare hk været spild af tid og kun noget der kunne dreje hoveder når motorrummet var åben på campingpladsen,

    ikke sagt at man ikke kan tune en OHC det kan man nemt. men det er skal lige så billigt/nemt på en dohc.

    der er bare ingen i UK der gør det. så der af umuligt. hvis man sværger kun til at vide hvad andre har prøvet.

    jeg har bygget en 150hk dohc.

    kjeldsen I/S her inde var der på samme aften, sammen med Karsten kjeldsen og den tidligere ejer af bilen Kenneth C .. men folk er da velkomne til at møde op med deres OHC etc så skal jeg nok diske op med en pokal og arrangere et rullefelts træf til sommer hvis der skal bevises ting og sager..

    hvem tør. der skal nok komme lidt cosworth modeller med OHC kopi maskine også. måske også et par escort cos med T25 med DOHC kopi motorstyring ;o) og mådke noget cos med italiensk sprøjt.


  • #45   13. feb 2011 korrekt.

    du giver ham dine std knaster og noget guld. så er den klaret.


  • #46   13. feb 2011 han har en std slibning. mener at det er 272 grader og 11.65 i løft.

    det store spærgsmål lige nu er programering af ecuén

    Kim bonde har ikke de chips mere. men der er noget man kan købe fra USA der skulle kunne gøre det.

    men jeg er ikke klar over om Karsten Kjeldsen har fået det hjem endnu.


  • #47   13. feb 2011 hvis der er nogen der kan programere den.. der af problemet.

  • #48   13. feb 2011 ¨vil den stadig ikke?

  • #50   14. feb 2011 Sjovt at ingen har nævnt 16v DOHC motoren endnu. Den har 150 HK som standard og er nem at hive i hvert fald 170 - 180 ud af, uden at gøre det store. Og skal det være vildt kan den bygges om til 2.3 med lidt stumper fra en Galaxy, og så har man pludselig også lidt mere moment at spille med.

  • #51   14. feb 2011 Nåh ja, man kan nu også godt hive fornuftige HK ud af en OHC (Pinto)

    Se lidt på diverse MK2 rallymaskiner herhjemme, som kører med 2 liter OHC motorer. De ligger og snuser til 200 HK mange af dem.

    Den gamles Mk2 blev rullet til 224 HK på krumtappen, og den er ellers bygget til at give maksimalt moment.

    Hvis i kigger på Kim Madsen's gamle Mk2'er (den er så solgt nu) så ydede den også en hel del. Og Bruno Hansen (Bruno Hansen Motorsport) har også bygget sig en Mk2'er som sparker pæn bagdel med en OHC motor.


  • #52   14. feb 2011 johnny det er en deal.. skal lige skrue turboen på den igen. eneste sierraer jeg har nu er med cosworth skilt på.

    kan sige at min bedste tid med min GT på en Qmile var 16:85 i 2004. men nu er qmile en sjov ting. tider kan variere fra dag til dag.

    DHB 2004 kørte jeg 17:00-17:10 hele dagen.

    det var med 300000km på tælleren og 140hk målt tilbage i 2001 og 183nm.med læderkabine og anlæg tunge RH 8x17 fælge som den stod kørte den gennem syn 3 gange. uden problemer.
    (den er hugget op idag. ford brian har den motor jeg byggede senere)

    16V er der skam også potentiale i. men hvor meget. jeg kan ikke finde nogle seriøse tal i UK på deres målinger. ofte er det røvballe HK som i div cosworth modeller. hvilket er yders useriøst i mine øjne.

    jeg er ude i at en 2,0 blok nemt kan bores til en 2,3 boring sammen med 2,3 tap og stempler. har det hele liggende. men ved ikke om jeg gider at bruge tid på det endnu.

    men jeg har aldrig påstået at man IKKE kan hive HK ud af en OHC. kun at man godt kan af en dohc. ;o) og at det er lige så nemt som på en ohc IS. begge kræver lidt for at lave 150hk. arbejdet er ca det samme. sammen med hvad der skal gøres. dog vil jeg påstå at toppen på en dohc er væsenteligt nemmere at arbejde med som på en støbejerns OHC.

    ofte er DOHC bare dømt ude pga ingen gør det. da jeg lavede min i 2001 var der INGEN hjælp at hente.. og der er det faktisk ikke stadig når vi snakker NA. så den bil jeg byggede 150hk på er stadig den oficielt (i min bog) størkeste dohc på 2,0 bund og 8V top. endda med mange km og en yderst defekt uds sammen med benzinen væltede igennem den.



  • #53   14. feb 2011 btw chris V

    få en måling på din. det kunne jo være sjovt at se.

    men zetec (især blacktop) og 2,0 duratec har store muligheder,

    kan huske NaaK trim i sin tid udtalte at han var overbevist om at blacktop (ford) toppen flowede mindst lige så meget som en 20V VW top

    har efterhånden også set nogle focusér med ganske gode tal på ca std motor.

    mener min kammarats køre ca 165hk på en 2,0 med uds og filter + dreamscience. og knaster og gasspjælde er på vej. det kan vi ikke klare i vores gamle tunge drivankre.


  • #54   14. feb 2011 Er ved at få lavet motor til min (DOHC 16v'er) med flowet top, maxi udstødnings manifold, skarpe knaster, 45mm jenvey osv osv. Skulle gerne give +200 HK.

    Escort Maxi'erne som også kørte med DOHC 16v motoren, nåede at runde 305 HK inden de blev skrottet til fordel for nyere modeller. Så det er bestemt muligt at hive HK ud af en NA DOHC. Spørgsmålet er hvor meget man vil ligge i det, for ja, det er da nemmere med en Duratec. Men så er det jo ikke original, og så er det jo ikke sjovt. smiley


  • #56   14. feb 2011 johnny nej. den er ikke std.

    målet på min dohc med spjælde etc var også 200hk med dbilas 292 graders knaster. men efter et år hvor jeg ikke kunne få min MS til at vise triggersignal gav jeg op og solgte ud.

    dog har jeg en 2wd cosworth kaross med bur etc. som er blevet projekt bil. både 2,0 turbo 2,3 8V 2.3 16V 2,0 blacktop og V8 er blevet overvejet.

    men det kunne jo være sjovt at være den 1. til at bygge en 2,3 på 2,0 bund.


  • #57   14. feb 2011 er ved og lave en dohc, med volsom portet top, rigtig fin banan, og 272 graders knaster, regner med 155-165. smiley

  • #58   14. feb 2011 der er jo lidt i skal levet op til kjeldsen.

    måske jeg bare skal bygge min færdig. har jo lidt dele til det..


  • #59   17. feb 2011 som lovet, dog lidt sent. beklager

    http://i121.photobucket.com/albums/o224/moeffe/BIG%20TB%20on%20DOHC/scan0001-1.jpg


  • #60   19. feb 2011 jeg var der selv. hehe

  • #61   20. feb 2011 Både V6 og V8 er Sierraen jo født med, så der burde ingen ko på isen være der.
    Og skal det købes løst er det nemmeste nok at finde noget 80 Mustang med 4/5 trins manuel kasse.

    Ellers hvis du overvejer at tænke udenfor blokken (høhø) så vil mit valg nok ikke være Buick 3500 V8er, men derimod måske en HT4100 alu blok, hvis det er til at finde en manuel gearkasse dertil.
    Ellers en Nyere LS Chevy blok fra Corvette og andre GM produkter, da de kan bestilles på palle direkte fra staterne.

    Selv overvejer jeg en RX7 FD3s kværn i min XR4i.
    Så hvis nogle vil aftage min Essex V6 inden den får for mange prygl i løbet af sommeren, så kom frisk og rip bilen for ALT i skal bruge smiley
    Tror ikke den har gået mere end 135.000 måske endda kun de 35.000 instrumentet siger.
    Der er jo desværre ikke 100.000 tæller, men både motor og bil er virkelig pæn og iorden.


  • #63   20. feb 2011 har faktisk lige siddet og ggoglet på v8 og sierra.... wauw for noget bulder.... kunne sku være sægt og droppe sådan noget ned i.... hmmmm.... udover benzin forbrug.. er det så dyrest og finde en v6 eller v8????

Kommentér på:
kan man dette!???? motorkonvertering

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside




Annonce