{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Getrag...
  • #1   7. aug 2013 .

    profilbillede
  • #2   8. aug 2013 Den er penge værd hvis det er en Getrag 260S

  • #3   8. aug 2013 Kun hvis den har løst koblingshus og er 5 gears.


  • #4   8. aug 2013 Den er kun noget værd i Opel sammenhæng hvis du skal lave så mange hk at en getrag 240 gearkasse ikke kan følge med, og den holder til et pænt stykke af vejen.

  • #5   8. aug 2013 Hold nu lige, en ganske almindlig E21 323 gearkasse kan også bygges om til Opel, og de er ikke mere værd end en ganske alm getrag240.

    Som sagt, det skal være en getrag 260 serie, og som de andre skriver med løst koblingshus før den er noget værd.


  • #6   8. aug 2013 Hvis den er med dogleg er den penge værd.

  • #7   8. aug 2013 På de billeder der er lagt ind ind ligner det en 260 gearkasse. Hvorfor skal det være med løst koblingshus før den er noget værd??

  • #8   8. aug 2013 Hvis den er med fast koblingshus passer den jo kun på BMW.... ellers skal man skære og svejse ..

  • #9   8. aug 2013 Okay så tror jeg vi snakker om forskellige ting. Det jeg mener når jeg siger noget værd er holdbarheden på den ikke prisen. For og få den til at passe på en opel er faktisk ikke så slemt og jeg syntes en BMW gearkasse kører og skifter bedre end en 240 getrag.

  • #10   8. aug 2013 Glass. Der er da mange gearkasser fra BMW og du ved ikke engang hvad den her kommer fra, kan være en Getrag 240 serie fra en BMW 316 ?

    Det ligner på ingen måder noget som helst, og trådstarter kunne have skrevet det var en gearkasse til en Fiat 127 og ingen ville kunne se det med de billeder dér.

    På siden af gearkassen står der GETRAG med store bogstaver, efterfulgt af nogle tal. Er du heldig står der eksempelvis GETRAG262 og så en masse andre numre.

    De numre er dem du skal søge på.

    Tro mig, min bror har virkelig arbejdet i det der med de BMW gearkasser, og endte også med at sælge en til Sverige for 25000.- kr da det viste sig at være ikke en M3 gearkasse, men en meget sjælden Getrag gearkasse med løst koblingshus fra en møggammel BMW 5 serie med dogleg.

    Som sagt, du skal igang med et detektivarbejde, og helt enig med Jurc. Hvis det ikke er med løst koblingshus så drop det.




  • #11   11. aug 2013 Den er desværre ikke med løst koblingshus..

  • #12   11. aug 2013 Så er den ikke meget værd til Opel smiley

  • #13   1. okt 2013 Men nu vi er igang... smiley Jeg kunne godt bruge en stærkere gearkasse i min, men jeg bryder mig ikke om 265 skiftet i Monza-Senator gearkasserne, så tankerne har haft vandret til 265/6 som også sidder i bl.a. BMW E30 M3...

    Er der nogle der ligger inde med en spiseseddel på sådan en ombygning? - udover koblingshuset så kører BMW'en med hardyskive ved kardanen, så en ombygget kardanaksel evt. og hvad ellers?




  • #14   1. okt 2013 Du kommer til at betale lige så meget som en M3 gearkasse som hele din bil er værd.

    Getrag er Getrag. Hvis du ikke bryder dig om en 260 fra en Opel, hvorfor skulle det så være anderledes på en 260 fra en BMW. Det er jo samme gearkasse.

    Hvis det er fordi du vil have dogleg så kan du godt finde det store muldvarpeskind frem.

    Du får ikke bedre gearkasse med mindst bøvl end ved en 260 fra en Senator / Monza, de gearkasser holder altså !


  • #15   2. okt 2013 Ahem.. Ruben jeg er sgu ked af at sige det, men kunne du tage fejl?

    Dette var den sidste jeg fulgte, og af dem jeg har set er gået for pris 10-15.000,-

    http://www.ebay.de/itm/Bmw-E30-M3-Getriebe-Getrag-265-Cih-/171107074185?nma=true&si=rqhxnsWOLcGuEed6LE309rVY%252Fhk%253D&orig_cvip=true&rt=nc&_trksid=p2047675.l2557

    - kan selvfølgelig også være at du bare ville fornærme min bil, og det skal du da så have lov til.

    Jeg er faktisk pænt ligeglad med dogleg og jeg er fuldstændig klar over at en std. Getrag 265 holder til næsten alt hvad du kan komme til at hægte på den.

    Det jeg er ude efter, er en sportsgearkasse der kan holde (og jeg har brug for mere end en Getrag 240), har close-ratio skifte og ikke morfar-skifte som i Senator/Monza. Valget på den gearkasse virkede åbenlyst.


  • #16   2. okt 2013 Allan, det er meget billigt. Men du skal være klar over at en ægte M3 gearkasse kan være meget svær at identificere da der findes et hav af gamle Alpina gearkasser der også har dogleg. Så mange tyskere har en tendens til at identificere dem som M3 gearkasser selvom det faktisk ikke er det.

    Men lige knap 8000.- er billigt for sådan en, så nej det var bestemt ikke for at fornærme din bil.

    KM Svensson betaler gerne 20.000.- kr for en ægte M3 gearkasse, jeg ved det fordi min bror har rodet en helvedes masse i det for nogle år siden, men endte med at droppe det igen fordi det er mega uigennemskueligt.

    Jeg er med på at der er et par meters vandring på en Getrag 265 men det kan du jo selv lave om. Der er mange opskrifter på det, men i bund og grund styrer du det ved at hæve eller sænke det sted hvor "kuglen" sidder fast på gearskiftet. Jo lavere kuglen er monteret jo længere skal du bevæge gearstangen. Svejser du beslaget om hvilket er super nemt, så får du nogle rigtig korte og lækre gearskift.

    Samme trick har jeg brugt på Getrag 240.

    For at smide M3 gearkassen på skal du bruge svinghjul fra en 3,0 samt kobling fra en M3. Det gode er at sportskoblinger til M3 ikke koster alverdens og der er masser af det. Det er muligt at svinghjulet skal bores om for at montere M3 trykpladen. Men jeg tænker du nok gerne vil have lettet det alligevel det er lidt stort sådan et smiley


Kommentér på:
Getrag...

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside




Annonce