869 visninger
|
Oprettet:
manta b motorstørlser {{forumTopicSubject}}
hej er ved og kikke på en manta b og ville lige høre og hvad motorstørlser de kom med har luret på en der står det er en 1,2 kan det passe
hilsen carsten
sep 2005
Følger: 253 Følgere: 255 Biler: 13 Emner: 302 Svar: 6.299
1.2
1.6
1.9
2.0
sep 2007
Følger: 31 Følgere: 24 Biler: 3 Emner: 26 Svar: 341
sep 2005
Følger: 59 Følgere: 217 Biler: 4 Emner: 329 Svar: 6.560
Men det er helt rigtigt at de kom som 1,2 og faktisk også som 1,3 ohc.
Skulle jeg lave sådan en igen blev det med en række 6´er.
sep 2007
Følger: 31 Følgere: 24 Biler: 3 Emner: 26 Svar: 341
sep 2005
Følger: 59 Følgere: 217 Biler: 4 Emner: 329 Svar: 6.560
sep 2007
Følger: 31 Følgere: 24 Biler: 3 Emner: 26 Svar: 341
sep 2005
Følger: 59 Følgere: 217 Biler: 4 Emner: 329 Svar: 6.560
160-170hk kan du få på 2 måder.
1.måde (mere moment og ca 160hk ved ca 5500rpm)
2,2 krumtap, plejlstænger og stempler, portet og flowet top med 41/46 ventiler fra 3,0CIH, ENEM Y12 knast, 2x45mm weber/dellorto, forstærket oliepumpe (diesel), 2,0E udstødningsmanifold, Gruppe A udstødning 2,5" (simons)
2. måde (mindre moment og ca 170hk ved 7-7500rpm)
1,6 krumtap med dobbelte kontravægte, lettet og finafvejet, alu svinghjul, H plejlstænger, smedede stempler (man kan bruge nogle fra en Suzuki motorcykel), portet og bearbejdet top med 41/46 ventiler fra en 3,0CIH, faste ventilløftere, assymetrisk ENEM X knast og dobbelte ventilfjedre, stålvippetøj, 45mm weber/dellort, bananmanifold, 2,5" gruppe A udst. (simons)
De gamle støbejernsmotorer er forholdsvist nemme at hive hk ud af, men det koster en del penge at tune på dem.
Jeg holder på at man får mere ud af at smide størst mulige standardmotor i bilen. Du kan få 180hk for under 4000 kroner ved at kyle en 3,0 række 6 i, eller du kan tune en 1,9´er op til det og det koster nok 25-30.000.- kr
I min bog kan jeg få 100hk mere end dig for de samme penge altid ved at tage største standardmotor fra start. En 3,0CIH får uden tun, men med 3x40mm dellorto over 200hk. En skarp knast oveni og 45mm karburatorer vil placere den tæt på de 250hk. Og her har jeg ikke engang brugt 15.000 kr endnu.
sep 2007
Følger: 31 Følgere: 24 Biler: 3 Emner: 26 Svar: 341
mar 2003
Følger: 29 Følgere: 30 Biler: 4 Emner: 2 Svar: 1.064
maj 2006
Følger: 53 Følgere: 51 Biler: 3 Emner: 30 Svar: 185
40% spærbagtøj og skivebremser for og bag
Tyske papirer.
Send PB hvis det er noget for dig
sep 2005
Følger: 59 Følgere: 217 Biler: 4 Emner: 329 Svar: 6.560
sep 2007
Følger: 31 Følgere: 24 Biler: 3 Emner: 26 Svar: 341
sep 2005
Følger: 59 Følgere: 217 Biler: 4 Emner: 329 Svar: 6.560
Holde den i rigtig old-school GT/E stil, og så have 200+ hypper under hjelmen, det ville satme være godt
I stil med denne
http://all-opel-images.info/wp-content/uploads/Opel/Manta/145581269/Opel_Manta_Yellow.JPG
Men smag og behag, jeg håber du finder en fin bil, og får den til at blive nøjagtig som du gerne vil have den
jul 2003
Følger: 99 Følgere: 101 Biler: 2 Emner: 8 Svar: 96
Til info kan nævnes, at skal du ligger en CIH motor i en Manta der er født med 1,2 motor, passer motor ophæng beslagne på forbroen ikke til CIH motor, og kardan tunnelen er smallere på en 1,2 end de andre manta'er
manta b motorstørlser
Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside