{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.331 visninger | Oprettet:

30 råd til flinke brugere {{forumTopicSubject}}

30 råd til flinke brugere, fra IT-afdelingen: Syns den var god så jeg ville lige dele den med jer smiley

1. Når vi siger vi kigger forbi, log af Pc'en og gå til kaffepause. Det er intet problem for os at få adgang til, og huske 1500 netværks password.

2. Når du ringer og vil have flyttet din computer, skal du sikre dig at den er begravet under tonsvis af postkort, baby billeder, udstoppede dyr, tørrede blomster, bowling trofæer og madopskrifter. Vi har ikke selv et liv, og vi bliver dybt rørt, når vi får et glimt af dit liv.

3. Når vi sender vigtige e-mails og fortæller om vitale informationer, kan du roligt slette posten - omgående og uden at læse den. Vi checker sikkert bare fordelingslister.

4. Når vi spiser frokost ved skrivebordet, kan du roligt forstyrre os med dine problemer og forvente omgående løsninger. Vi er til for at servicere, og vi er altid parate til at løse computerfejl.

5. Når vi henter koldt vand, får en cigaret eller deltager socialt, er vi også klar til tekniske spørgsmål. Den reelle årsag til disse menneskelige aktiviteter er, at vi tilbyder os for folk uden e-mail og telefon.

6. Send os alle vigtige postmeddelelser med STORE BOGSTAVER. Mail-serveren opfatter disse som hastesager og leverer dem EXPRESS til modtageren.

7. Hvis fotokopieringsmaskinen, telefaxen eller kaffemaskinen ikke virker, så ring til os. Der er sikkert en eller anden form for elektronik i den, hvilket gør det til en oplagt sag for os at løse.

8. Hvis der er noget galt med din hjemme PC, smid den på en ledig stol, uden navn, uden telefonnummer, uden fejlbeskrivelse. Vi elsker et rigtigt godt mysterium.

9. Når vi forsøger at guide dig gennem problemer via telefonen, er det helt i orden at du læser avisen imens. Vi forventer ikke DU skal gøre noget. Vi snakker bare med os selv.

10. Når der tilbydes uddannelse i kommende systemer, er det ikke noget du skal bekymre dig om. Vi er her stadig, når du skal have personlig undervisning.

11. Hvis printeren ikke virker. Så send jobbet mindst 20 gange. Det er et kendt problem at printjobs forsvinder i det store kosmos uden forklaring.

12. Hvis printeren fortsat ikke virker efter 20 jobs, send da jobbet til samtlige printere. Der er sikker en af dem som stadig virker.

13. Undgå at bruge Online Hjælp. Det er kun for komplet idioter.

14. Hvis du går på aftenskole og får edb-undervisning, må du gerne opdatere diverse drivere i din egen og afdelingens maskiner. Vi er taknemmelige for at få lov at fejlrette i timevis efter du er gået hjem.

15. Når du får hjælp midt i frokostpausen, kan du roligt indtage din frokost for næsen af os. Vi arbejder bedst lettere udsultet og sløvet.

16. Sig aldrig tak for hjælpen. Vi er helt tilfredse med "det får du jo din løn for!"

17. Når vi spørger om der er installeret nyt på din maskine, så lyv. Det kommer jo ikke os ved, hvad du har på din maskine på arbejdet.

18. Hvis kablet til din mus konstant vælter billedet af din hamster, kan du roligt lægge kablet under Pc'en. Kabler er skabt til store belastninger og skarpe kanter.

19. Hvis mellemrumstasten ikke virker, er det sikkert en opdatering som er årsagen. Tastaturer virker nemlig bedst fyldt med kagekrummer, clips og spildt kaffe.

20. Hvis en meddelelse spørger om "du er sikker?". Tast omgående Enter. Hvis ikke du var sikker, ville du vel ikke være i gang med det!

21. Fortæl os bare, du ikke ved noget om det "computer-lort". Vi elsker, når det behov du har for vores professionelle kunnen, benævnes som "lort".

22. Når du skal have skiftet toner i din printer, kan du roligt tilkalde os. Det at skifte toner er en ekstrem kompleks teknisk opgave. Hewlett-Packard anbefaler at dette kun udføres af højt uddannede personer - som f.eks. atomfysikere.

23. Når noget er galt med din computer, så få din sekretær til at tilkalde teknisk hjælp. Intet er mere spændende end at tale med en, som end ikke ved hvad der er problemet.

24. Hvis du modtager et 30 MB filmklip, kan du roligt sende den videre til samtlige i forvaltningen. Vi har rigelig med plads på vores mail-servere.

25. Overvej aldrig at opdele store udskrifter til flere mindre printjobs. Gud forbyde om en anden slap ind i køen med et enkelt lille hastejob.

26. Når du møder en af os i Føtex lørdag eftermiddag, er du også meget velkommen med spørgsmål. Vi arbejder 24 timer i døgnet, 7 dage om ugen, 365 dage om året.

27. Hvis din søn er computer studerende, lad ham bare bruge din kontor PC til sine projekter. Vi er gerne behjælpelige når hans piratkopi af Visual Basic 6.0 får vores SQL-databaser til at gå ned.

28. Husk at det er en utrolig hjælp for os, hvis du kan fortælle os, at en eller anden sidste gang bare gjorde "et-eller-andet og så virkede det". Denne oplysning er nøglen til alt.

29. Hvis du medbringer din private PC, så vi kan fejlrette den, skal du huske at fortælle os, hvor meget det haster, af hensyn til dine børns behov for igen at kunne spille Doom 2. Vi skal nok klare det omgående i vores fritid, som jo også afvikles på kontoret. Enhver ved jo, at vi alligevel bare sidder og surfer på Internettet.

30. Du er meget velkommen til at downloade og installere programmer fra Internet. Hvis ikke det virker - eller helt smadrer din kontormaskine, er det sikkert alligevel ikke noget værd.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  30 råd til flinke brugere
  • #1   3. dec 2008 Mailo L - Jjeg nikket også en hel del.. Sendte den til mine kollega og de nikket også og begyndte og smile smiley

    Marcus H - Ja og det må så være hans afskedsgave til hans flinke brugere..


  • #2   3. dec 2008 Hehe jeg sendte den til min chef han syns nu den hva grineren.. nu overvejer jeg sende den til it-chefen men ved sgu ik om han har humor smiley

    Marcus hvor arbejder du henne af?


  • #3   3. dec 2008 Guldkorn hele vejen igennem ! smiley

  • #4   3. dec 2008 Jep og de gode smiley

  • #5   3. dec 2008 En af årsagerne jeg ik går i kantinen..og vi har julefrokost på fredag lad os se hvor mange som laver nr 5

  • #6   3. dec 2008 kender det hele!! fatsvage brugere er der mange af

  • #7   3. dec 2008 Hahahaha.. Eller Mohammed når du ligger og knalder damen så ringer jeg kl 23:45 om aften og spørger om Printer... Hehehehehehehe

  • #8   3. dec 2008 HAHAH mpower!!! den har jeg så godt nok ik prøvet

  • #9   3. dec 2008 Haha spørger Mohammed.. Har ringet til ham adskillige gange ved midnat.. Han kan jo bare slukke mobilen.. Hehe

  • #10   3. dec 2008 han bliver jo nød til og hjælpe sine kunder smiley Vi som er iit branchen har nemlig ik noget liv.. Jeg får det så godt når en bruger ringer kl. 8 om morgene en lørdag hvor man har været i byen og er mega træt/smadret. du aner ik hvor glad jeg blir når jeg får sådan en opkald..

  • #11   3. dec 2008 Hahahaha.. Jeg er ikke hans kunde men en ven... Hehe ku forstå hvis han fik betalt..
    Men hey jeg har en god ide..
    Alle IT Nørder (det hedder det jo på andres sprog end IT Teknikkernes) burde skrive deres tlf nr op her så vi kan ringe til jer når der opstår et problem.. Hehe


  • #12   3. dec 2008 Helt sikkert god ide !! hehe mine venner ringer også tit til mig det ta jeg heller ikke penge for..Det i orden de vil have hjælp men bliver pisse sure når de ringer mens jeg sover :D.. det ligefør jeg skal have sådan en hotline ring fra fra 22 til 05 resten af tiden har jeg lukket

  • #13   3. dec 2008 Hahaha.. Nu har familien et bageri så de arbejder om natten.. er du GAAAAAAL jeg kan blive sur når de ringer kl 4-8 om morgenen for at snakke om at jeg skal bestille det og det, eller om at de vil snakke om hvad de har været udsat for af kunder og hvad han har sagt osv osv. Senest som imorges ringede vores chauffør kl 8 imorges, jeg kiggede på tlf og lagde mig til at sove igen.. Ringede til ham igen kl 11, så siger han, jeg har fundet en ny kunde osv osv... Din bums tænke jeg bare.. Hehe

  • #14   3. dec 2008 hahah nedtur jeg laver præcis den samme kigger lige en gang og ligger mig til og sove igen men de bliver bare ved med ringe.. ligesom de ved jeg sover.. måske sgu vi bytte branchen? For her om lidt køre jeg hjem og sover til 9-10 tiden og er vågen hele natten smiley

  • #15   3. dec 2008 Haha du vil ikke i min plads.. Jeg har en skobutik, er her fra 10-18, efter det er det bager branchen, så tager ejg til kunder ved 19 tiden og henter penge fra forskellige butikker, er i bageriget ved 22 tiden og til 02 igår var jeg hjemme ved 3 tiden.. Det kan ske.. Også videre vågner ved 9 tiden og om igen... Hehe så bare bliv der og få dig noget søvn min ven.. Her er det ca 15 timers arbejde om dagen plus 6 timers søvn og resten er hygge så meget jeg kan på de få timer :o)

  • #16   3. dec 2008 For mig kommer arbejdet i første omgang, bagefter kommer hyggen og søvn kan jeg altid udskyde så længe jeg hygger mig..

  • #17   3. dec 2008 shiiit tror bare vi skal beholde være sit smiley jeg er lige kommet hjem fra arbejd nr 2.. skal arbejde meget igen så jeg får råd til min nye bil.. min dag lyder står op ved 8-9 tiden og ta på arbejd og når jeg fri derfra ta jeg til arbejd nr 2 så jeg hjemme kl.22 men jeg bad om en pause fordi jeg hva virkelig smadret det endte med jeg fik 2-3timer søvn. hverdag + hver fredag og lørdag ta jeg altid i byen så hva virkelig smadret men skal virkelig knokle vinteren ud..

    Jeg arbejdet sådan i flere måneder men til sidst orket jeg ikke mere havde aldrig tid til en skid men nu det vinter så da skal arbejdes..

    Okay fedt nok du har din egen butik osv lyder sgu lækkert men du har jo også en m5 da skal arbejdes lidt smiley


  • #18   4. dec 2008 Arbejde arbejde arbejde non stop.. Har ikke lavet andet end arbede faktisk.. Har slet ikke väret hjemme :o)
    Og venter nu til de bliver färdig.. Skal op kl lort.. Shit..

    Men ja jeg har en M5 som jeg sku tjene lidt penge til.. Sådan er det desvärre..

    Også er det LIGE her danskerne spörger "hvad sälger du?? Du kan ikke have råd til en M5 ved at have en skobutik"
    Der kan jeg blive gal, vi perker laver ikke andet end at knokle röven ud af buskerne vi arbejder konstant og kender ikke til noget der hedder fri...


  • #19   4. dec 2008 de tror sikkert da stoffer i de sko du sælger.. men jeg købte min bil mens jeg hva lærling og jeg valgte få ekstra arbejd så jeg ku købe ting til bilen osv uden og ryge på minus smiley

    Jeg holdte pause fra arbejd nr 2 hvor jeg kun arbejdet weekend og de penge jeg fik blev brugt i byen og andre små ting mens jeg sparet op lønnen fra arbejd nr 1.. Men blev sgu træt af dovne den af da hjemme så nu arbejder lige hverdag igen.. Men får sgu ikke råd til m3 smiley så det bliver nok en 328 cab istedet..


Kommentér på:
30 råd til flinke brugere

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside




Annonce