{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
873 visninger | Oprettet:

EL HJÆLP !!! {{forumTopicSubject}}

Det er sådan jeg har en corolla e10 hvor batteriet aflader efter ca 20min.
Har sat en tester mellem stel polen og stellet på batteriet.
Testeren lyser rigtigt kraftigt, fjernede en sikring i motor rummet og testeren begyndte af blinke. (ikke hurtigt, men lidt ligesom et blinklys relæ, og meget svagere nu)
Der er INTET synligt i bilen der lyser blinker eller noget andet.

Har Så fundet ud af
Den sikring der løber 12v igennem selvom man fjerner nøglen den sikring tager strømmen til, anlæg, uret i bilen og loft lyset. MEN uret og anlægget burde ikke slukke helt når nøglen ikke sidder i tændingen eller er jeg forkert på den ??
(Head unit er taget af når jeg tester)

Ps. testeren blinker stadig når sikringen er af


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  EL HJÆLP !!!
  • .KEKEC .
    .KEKEC . Tilmeldt:
    apr 2007

    Følger: 54 Følgere: 61 Svar: 165
    #1   19. nov 2010 chek at ledninger er spændt på generatoren og starteren

  • #2   19. nov 2010 Forresten batteriet er skiftet for omkring tre til fire måneder

  • #3   19. nov 2010 .KEKEC .
    Skal nok tjekke dem, men hvorfor kan de være årsagen ??


  • #4   19. nov 2010 jeg havde samme problem med en bmw og der var en der skrev jeg skulle gøre sådan her

    Du Starter:

    Luk alle døre. Hvor har du batteriet i motor-rummet ?? det går jeg ud fra.

    Lås dem, åbn hjelmen, og lås den så med en skruetrækker der ved låse mekanismen.

    Du tager en prøve-lampe (tag den med gammeldag`s) eller kan du selv lave en pære imellem 2 ledninger, ellers en multimeter.

    Så tager du prøvelampen (det nok nemmest med den, med multimeteret bliver det for svært for en som ik ved meget om det) og sætter den på minus-pol og den anden del af prøve lampen sætter du på minus ledningen, og mens du har det på skal du forsigtigt tage minus ledningen af fra polen og du skal stadige have ledningerne på og det må ikke miste kontakten.

    Hvis du har afladning på din bil vil pæren lyse. og jo kraftigere den lyser jo mere afledning på den har du.....

    ellers kan det gøre på samme måde med en multimeter som du sætter på Ampere og gøres faktisk på samme måde, og du må ikke ha mere afladning end 0,05 AMP.


    Hvis det så viser sig at du har afladning på din bil, så gøre du følgende:

    Mens du har prøvelamppen imellem polen og kablet og lampen lyser, så skal du ha en til at : åbne sikringsboksen og derefter tag en sikring ud efter den anden.

    Så på et tidspunkt tag du en op, og lyset bliver meget svagere eller lyset går ud på prøvelampen så har du en afledning på den kreds, den sikring tilhøre . f.eks el-ruder eller pære i handskerummet eller et eller andet

    Håber det er til at forstår, meget svært at skrive sådan her.. hehe men sådan gør man.. !!

    /Eldin


  • #5   19. nov 2010 Det er os sådan jeg har gjort, er udlært mekaniker, men har ikke arbejdet særlig lang tid med biler inden jeg blev udvist.

    "Main" afledningen har jeg fundet, ved ikke hvordan jeg skal rette fejlen, men den store fejl er fundet. Står os øverst.


Kommentér på:
EL HJÆLP !!!

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside




Annonce