lunch control lunch control
halløj er der nogen der har afaring med lunch ang. motor for har forhørt mig lidt omkring og de forskelige igennem tiden fra råder mig det da det kan flække stempler og cyl væggene og brænde ventiler og plejl-leger osv osv så ville lige høre hvad jeres mening og afaring er
på forhånd tak
Mvh Sonny
maj 2007
Følger: 65 Følgere: 65 Biler: 9 Emner: 157 Svar: 984
jan 2007
Følger: 143 Følgere: 141 Biler: 9 Emner: 18 Svar: 180
maj 2007
Følger: 65 Følgere: 65 Biler: 9 Emner: 157 Svar: 984
har købt en Bee R
jun 2008
Følger: 96 Følgere: 93 Biler: 2 Emner: 91 Svar: 668
jan 2007
Følger: 143 Følgere: 141 Biler: 9 Emner: 18 Svar: 180
maj 2004
Følger: 135 Følgere: 142 Biler: 7 Emner: 80 Svar: 1.167
sep 2003
Følger: 65 Følgere: 61 Biler: 4 Emner: 86 Svar: 914
hvis den justeres forkert så ryger der motor !!! Husk at explotionen bliver sat ud i udstødnings manifolden og turbo'en. så jo det er klart det er skadeligt.
Du kan også indstille din launch til ikke at være så voldsom på tændinge, så den ikke kommer med de kanon slag.. alt det det siger kæmpe skrald skrald koster motor i det lange løb.
mar 2007
Følger: 92 Følgere: 91 Biler: 2 Emner: 4 Svar: 322
jan 2007
Følger: 143 Følgere: 141 Biler: 9 Emner: 18 Svar: 180
nov 2003
Følger: 43 Følgere: 42 Biler: 4 Emner: 65 Svar: 1.592
Jeg kører med en EFI Euro 2.
jan 2007
Følger: 143 Følgere: 141 Biler: 9 Emner: 18 Svar: 180
nov 2003
Følger: 43 Følgere: 42 Biler: 4 Emner: 65 Svar: 1.592
sep 2003
Følger: 65 Følgere: 61 Biler: 4 Emner: 86 Svar: 914
apr 2010
Følger: 13 Følgere: 10 Emner: 124 Svar: 3.168
Jeg har ikke selv rodet med det endnu men det kommer.
Den eneste jeg lige kan komme på der har meget erfaring med Vemstune og lunch Control i Dk er Skassa der har brugt det på nogle Subaruer.
Jeg tror nok at lunch control og anti lag ofte bliver kombineret i en motorstyring.
Tændingen bliver flyttet tilbage for at få varmen ud i manifolden til turboen.
Tændingen bliver klippet for at holde Rpm på et fast Rpm.
Extra benzin kan tilføres for at give yderliger ladetryk eller for at køle turboen.
Når et ønsket ladetryk er opnået kan benzin reduseres og tænding flyttes frem igen.
Egt sikkerhedsfunktion der slår lunchcontrol/antilag fra hvis tempraturen i udstødningen overstiger Ex.920c
Og der er også mulighed for at funktioner slår fra efter en fastsat tid ex 3 sek.
Er forbløffet over hvor mange muligheder der faktisk er og jeg glæder mig til selv at lege med det når det bliver lidt varmer.
http://i233.photobucket.com/albums/ee107/dykkerdahl/Unavngivet_zps22fbe84c.jpg
Du kan på Vems.dk uploade VemsTune til din Pc uden at eje en Boks.
Så kan du selv bladre rundt i VemsTune menuerne og bruge hjælpe funktionen/forklaringen.
http://www.vems.dk/cart/vemstune.php
Skal lige sige at jeg ikke selv har noget med Vems.dk at gøre ud over at jeg har haft Vems styring på min Nissan i snart 3 år.
jan 2007
Følger: 143 Følgere: 141 Biler: 9 Emner: 18 Svar: 180
jan 2007
Følger: 143 Følgere: 141 Biler: 9 Emner: 18 Svar: 180
maj 2004
Følger: 135 Følgere: 142 Biler: 7 Emner: 80 Svar: 1.167
apr 2010
Følger: 13 Følgere: 10 Emner: 124 Svar: 3.168
jan 2007
Følger: 143 Følgere: 141 Biler: 9 Emner: 18 Svar: 180
apr 2010
Følger: 13 Følgere: 10 Emner: 124 Svar: 3.168
jan 2007
Følger: 143 Følgere: 141 Biler: 9 Emner: 18 Svar: 180
apr 2010
Følger: 13 Følgere: 10 Emner: 124 Svar: 3.168
jan 2007
Følger: 143 Følgere: 141 Biler: 9 Emner: 18 Svar: 180
mar 2004
Følger: 144 Følgere: 138 Biler: 6 Emner: 17 Svar: 127
jan 2007
Følger: 143 Følgere: 141 Biler: 9 Emner: 18 Svar: 180
apr 2010
Følger: 13 Følgere: 10 Emner: 124 Svar: 3.168
Hvad bil er det til?
jan 2007
Følger: 143 Følgere: 141 Biler: 9 Emner: 18 Svar: 180
dec 2006
Følgere: 25 Biler: 1 Emner: 48 Svar: 1.232
Sko
apr 2010
Følger: 13 Følgere: 10 Emner: 124 Svar: 3.168
Så er det jo også godt at tilføre noget mere teknologi til den motorstyring.
Teknologi fra midt 80. (-:
Kan i huske Commodore 16, Vic-20 og ur med lommeregner.
Køb dog en 2013 motorstyring der har det hele. Jeg tror du kan få en Vems med alt Inc. EGT til under 6k.
Jeg har målt 16km/L på ca18det på motorvej og jeg måler 300 på baghjul.
Med orginal knast timing og knaster tror jeg godt at jeg kunne få den til at gå over 20/L i et lille magert område ved ex 110 km. Uden at brænde noget af.
En benzinmotor har ikke endret sig meget de sidste 20 år.
Men det har måden vi styre den på.
Mit indlæg er ikke en hån, men et håb om at flere ser lyset i motorstyringer, og ikke kun i ofte dyre mekaniske stumper...
The more you now the faster you go.
jan 2007
Følger: 143 Følgere: 141 Biler: 9 Emner: 18 Svar: 180
lunch control
Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside