{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
763 visninger | Oprettet:

Vauxhall chevette/kadett c {{forumTopicSubject}}

Hejsa folkens !

Er den lykkelige ejer af en chevette som jo i bund og grund er en kadett c.

Mit spørgsmål er så, hvis nu jeg vælger at skifte motor i den, ville jeg så kunne gøre dette udfra de godkendelser der er på kadett c. Eller skal jeg tage kontakt til vauxhall og få deres godkendelse på et motor skift.

Jeg har haft bilen til at stå på græs i nogle år, pga mangel på tid og plads til at starte mit projekt op. Men har nu fået lavet en 60 m2 garage, og vil igang nu.

Min plan er at skilde den totalt af og lave den helt op fra bunden, med noget diskret styling. Og en MEGET vildere motor end den std 60 hk motor. Dog vil jeg helst ikke til at rode mig ud i noget med turbo, da det er for krævende til mig og min lille hjerne at regne ud.. Hvilken motor ville i anbefale, og hvorfor ?

Håber i kan hjælpe


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Vauxhall chevette/kadett c
  • #1   11. jul 2009 Effekten skulle gerne ende på omkring 150 - 200 hk... Da jeg syntes det ville være ideelt til den lille vogn.. Har set flere der har en cér der er godkendt med de hk, men er det bare en "and" ?



  • #2   11. jul 2009 En Kadett C kan kun godkendes til 150hk så alt derover er no go. Med mindre du køber dig godkendelsen i udlandet, dette kan lade sig gøre, men det koster en del mere.
    Djarnis


  • #3   11. jul 2009 150 hk er også fint til den lille spand.. =)

    Men hvis nu, hvad mener du med at man kan købe sig til det ?



  • #4   11. jul 2009 Hvor meget vil du ofre? Det koster en del at bygge den om til cih eller ohc, dohc.
    Du skal minimum have 30.000kr til dele og afgift.
    Djarnis


  • #5   11. jul 2009 Man kan købe en godkendelse og størrere bremser, men det koster ca det samme som at bygge den om til cih eller de andre, oveni.

  • #6   11. jul 2009 Det er ikke meningen at den skal stå færdig her og nu, vil bruge de næste par år på at lave den op. Vil under alle omstændigheder have støre bremser på den (safty first), så under alle omstændigheder ender jeg så i den dyre gruppe ?

    Mht hvilken motor jeg vælger, ved jeg det heller ikke endnu.. Skal lige have noget feedback fra folk.. Men en ting er sikkert det bliver uden turbo, og en motor jeg selv vil renovere op fra bunden dels for min egen fornøjelses skyld, dels for at friske mine motor kendskaber op igen =)


  • #7   11. jul 2009 Jo men prisen er også sådan ca, skal den tunes kommer det til.
    Jeg vil anbefale dig en dohc, den har 150hk og kører upåklageligt. Den ser godt nok ikke så køn ud i en ældre bil, men den er der mindst vedligehold ved og den har effekten originalt.
    Jeg selv kører cih men det er fordi jeg er til det originale og oldschool.
    Djarnis


  • #8   11. jul 2009 Men den dyre ende er ikke 30.000kr, det er den billige, skal det være voldsomt dyrt skal det være en original a400 motor, den kan købes for ca 125.000kr-150.000kr.
    Husk at forbro, bærearme, bremser, stabillisator, bagtøj, kardan osv skal udskiftes også. De er medregnet i de 30.000kr.
    Djarnis


  • #9   11. jul 2009 Vil give dig ret i at den ikke ser køn ud.. Kan også godt lide old school look, dog med et gran nyt imellem.

    Men kan den også som std tåle at få lidt prygl (syntes ikke det er noget ved at have 150 hk, hvis man alligevel ikke kan bruge dem)


  • #10   11. jul 2009 Men er det opel dk eller vauxhall jeg skal kontakte for at få specs, godkendelse osv ?

  • #11   11. jul 2009 Eller er der en venlig sjæl der kan fortælle mig hvad jeg skal bruge til mit projekt, og hvor jeg kan finde det til en ok pris.

    Har intet imod at feks motor, gearkasse osv er brugt, vil som sagt selv renovere det..


  • #13   12. jul 2009 Det burde være de samme dele som til Kadett, men prøv at skriv til Gm danmark og spørg dem.
    Den motor du linker til kan ikke synes i en Kadett/Vauxhall.
    Det kommer jo helt an på hvordan du kører men det er en meget brugt motor sådan en 150hk.
    Der er flere som har delene liggende, de koster ca 20-25.000kr så skal du selv ordne delene og montere dem. Det bliver ikke meget billigere med mindre du finder dem hos en som bare skal af med det.
    Djarnis


  • #14   12. jul 2009 Tak for din hjælp, men hvilke dele er der tale om..

    Tænker motor type er det en c20let eller ? hvad gearkasse, kardan, bagtøj, bremser osv skal der bruges ?

    Regner med at tage en astra fra tyskland, hugge den op og sælge de dele jeg ikke skal bruge..


  • #15   12. jul 2009 Velbekommen.
    Det er c20xe, let kan ikke syntes heller da den har over 150hk.

    Gearkasse er alt efter hvilken motor du vælger, men en getrag, kardan efter gearkasse.
    Bagtøj 1.6s og op, forbro bremser mv 1.6s og op.
    Ok, fra en astra kan du kun bruge motor og motorstyring. Samt evt fælge, så der er meget du skal sælge.
    Djarnis


  • #16   12. jul 2009 Hvis nu vi leger at jeg finder en astra med en c20xe motor, og hugger motor, styring og hjul fra den.

    Er det ikke noget med at gearkasse, kardan bagtøj osv skal tages på kryds og tværs af opel modeller.. Hvilke ?

    Sorry jeg spørger så meget, men vil bare ramme det i første forsøg.

    Mht bilen, så har jeg flere gange set en gejlet astra på feks ebay, til omkring 5k.. Stortset hvad den brugtemotor koster..

    Vil skyde på at jeg kan få ca 50% af pengene retur ved at sælge dele fra den bagefter. Og vupti en billig motor =)


  • #17   12. jul 2009 Jo i princippet, men det skal være fra en Kadett C eller Vauxhall, andet passer ikke, når det er forbro og bagtøj.

    Gearkasse, kardan og forbremser passer også fra Manta/Ascona.
    Ja det er også den billigste måde at gøre det på. Jeg har enkelte af delene, men jeg har en del venner som har hvad du skal bruge.
    Djarnis


  • #18   12. jul 2009 Har lavet mig en to do liste.

    1. Find ud af hvad der skal bruges, og evt alliere mig med folk der har forstanden.

    2. Få vetten ind i garagen, rippe den for alt udnødvendigt gøjl som kabine og motor.

    3. Finde en astra med c20xe maskine, pille motoren og andre brugbare dele af den, sælge resten.

    4. Prøvemontere motor (for at finde ud af hvad jeg skal bruge, hvad der er muligt i motorrummet osv). Og muligvis kabinen fra astraen.Samt finde kardan, gerkasse og bagtøj, og få det prøvemonteret samt testet.

    5. Lave en bænk til skroget fra vetten, lave rust, brede skærmkanter og andet gøjl.

    6. Tror at jeg vil give bunden epoxy og evt male den over nu den alligevel er i bænken (så slipper jeg for at bekymre mig for rust i bunden af den nogensinde igen.

    7. Sende bil til maler imens jeg renovere motor, gearkasse, kardan og bagtøj. Når jeg så får skroget tilbage, ryger drivlinjen afsted til maler.

    8. Samle bilen igen.

    Er pt nået til nr 1, noget jeg har glemt ?


  • #19   12. jul 2009 Det ser godt ud, ja du mangler syn og afgift, gør dette inden den bliver malet. Selvom det ikke er meget forskel i afgiften. Men lidt har også ret. Samt når du alligevel er ude at prøvekøre den, hvorfor så ikke smutte ned og få den synet med det samme?.
    Der skal laves meget om for at få en astra kabine i, der er flere fine billige kabiner til salg for tiden til Kadett C.
    Men det lyder godt at have en plan. Så er det bare ud og få købt delene ind.
    Djarnis


  • #20   12. jul 2009 Troede ikke stand havde noget at sige når der var tale om et motor skift.. Så derfor var det ikke lige beregnet.. Men ja, måske man skulle putte det ind efter jeg har prøvemonteret det hele =)

  • #21   12. jul 2009 Jo det er jo en ny fuld reg afgift af bilen. Men det er kun nogle hundrede kroner til forskel fra ringe til showstand, men der kan da blive et bar tankfulde benzin til den.
    Djarnis


  • #22   12. jul 2009 En krone sparet er en krone tjent.. Da jeg er jyde er det noget jeg godt kan lide smiley

Kommentér på:
Vauxhall chevette/kadett c

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside




Annonce