{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.972 visninger | Oprettet:

nybegynder til klub rally {{forumTopicSubject}}

hej.
jeg fik tage klubrally kursus i går og det bestemt ikke sidste gang jeg skal køre MEN jeg er ikke medlem af en klub men de sagde noget om man kunne købe noget for 1 dag så man ikke behøver medlemsskab af en klub hvordan fungere det og hvor får jeg det ?

og jeg køre i en standard hverdagsbil hvad klasse er det ?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  nybegynder til klub rally
  • #1   4. mar 2013 Det de har snakket om, er endagslicens, som kan købes på dagen sammen med startgebyret. Men det kan ikke betale sig, hvis du vil deltage i et klubmesterskab, da du så skal være medlem i klubben.

    I de fleste klubber(hvis ikke alle), får du grundlicensen med i klubkontingentet. Med grundlicensen kan du deltage i "åbne" klubrally og klubrally light løb i hele Danmark.

    Hvad bil angår, er der et par regler, hvor ting som brandslukker og advarselstrekant og sådan små ting skal være i bilen. De kan læses her -> http://www.dasu.dk/c/document_library/get_file?uuid=959ef8d5-00e8-4ab4-855d-fd357c9fed7c&groupId=14


    De 2 første år du kører, kan du tilmelde dig i klasse 1, som er for nybegyndere. Men du kan også vælge klasse 2 eller 3, alt efter kubik i bilen motor.


  • #2   4. mar 2013 okay det var ligeså meget fordi jeg godt ville deltage i et af de kommende løb men har ikke lige budget til et klub kontingent lige pt



  • #3   4. mar 2013 Det kan du godt, men du får bare ikke points til mesterskabet er bliver afholdt. Men du er med i selve løbets konkurrence.

  • #4   4. mar 2013 okay super det også fint nok til at starte med skal jo lige træne lidt hehe

  • #5   4. mar 2013 skal lige høre den vogn bog man skal have hvad er det den bruges til ?

    og er der en bestemt bog til hver bil model eller hvordan ??

    evt link til hvor jeg finder den


  • #6   4. mar 2013 Den bruges til at kende bilen i dasu regi. Derudover bliver fejl og mangler skrevet i den, hvis de så ikke er rettet til næste løb, bliver man nægtet start ved teknisk kontrol.

    http://shop.dasu.dk/Vognboeger/National_vognbog_til_rally


  • #7   4. mar 2013 okay super skal jeg så have ny vognbog hvis jeg får en anden bil ?

  • #8   4. mar 2013 ja bogen følger bilen, men da der er tale om en gade bil her kan du blot kassere den ved evt. salg.
    Det er ganske udmærket at starte med at køre på engagslicens for at finde ud af om det er noget, normal pris 150,- pr. løb. + plus startgebyr ca. 300 for et alm. klubrally somregl incl. morgenmad smiley


  • #9   4. mar 2013 okay jamen jeg er slet ikke i tvivl om at det er noget jeg vil smiley
    ser meget frem til at komme i gang


  • #10   5. mar 2013 Et medlemsskab er hvad du skal ha . . Og så kommer du også rigtig i gang.

    Er du i tvivl og regler mm er du velkommen til at kontakte mig - har selv kørt en del og er nu med i div banesport samt skal i kommende sæson var teknisk kontrollant

    vil gerne hjælpe dig i igang


  • #11   26. mar 2013 Jeg blander mig lige lidt her. da jeg er ret hooked på selv at komme lidt igang, har bare ikke noget budget til at det bliver på højt plan, men mere som en ting jeg ku gøre en gang imellem når man synes. men de kurser der blir afholdt. Er det muligt at den klub som nu arrangerer kurset, har en bil de udlåner til kursister? derudover, så er det vel kun licens og startgebyr man skal betale som en fast udgift udover bilen selvfølgelig? Vh daniel

  • #12   26. mar 2013 så vidt jeg har fået af vide har klubberne ingen låne bil desværre
    men det kræver jo også kun en bil med nr plader så er man klar til kurset og så når man skal til de rigtige løb så skal der 2kg pulver slukker, selekniv, førstehjælps kasse og en vognbog til når det er betalt er det kun startgebyer der skal betales

    Så vidt jeg har forstået jeg er selv først lige ved at komme ind i tingene

    http://webserver.dasu.dk/c/document_library/get_file?uuid=24f738d7-fd11-4505-af7e-53066e211c38&groupId=14981

    her står en masse om tingene smiley



  • #13   26. mar 2013 Nå okay, synes bare at ha læst at nogen klubber havde. har læst alt hva der er at læse på dasu's hjemmeside, og det du linker til har jeg oss læst. skimtede det lige over igen, men ja så det vel bare at betale klub kontingent hvor licensen hører sammen med og startgebyr. jeg har set rigtig mange billeder fra div. arrangementer, og der er der da rigtig mange som har prøveplader på. så skal man vel bare ha en bil som selvfølgelig er blevet synet, og rallysynet, med 2kg pulverslukker osv. lige nu er hverdagsbilen en vectra b 1,8 16v, lidt for stor en bil efter min mening smiley havde nu oss tænkt mig at bygge en bil kun til rally. overvejer lidt at bygge min kadett c om til rally. men er stadig kun v at overveje det smiley

  • #14   26. mar 2013 der er måske nogle der har låne bil jeg er ikke 100% sikker i min sag hvad det angår

    enten skal bilen være synet og godkendt og på nr plader Ellers skal den være rally synet dem du har set med prøveplader er biler som er rally synet

    En vectra b er vel fin nok at starte med jeg har tænkt mig at køre i en calibra 2,0 8v når jeg får fat i sådan en da jeg skal have en bil der også kan bruges til hverdag.

    De fleste henviser til noget toyota starlet peugoet 106 eller lign små biler smiley


  • #15   26. mar 2013 Nå okay, det sårn det er med syn. Ja både og, den er jo ik så hurtig at manøvrere i forhold til en lille 106 smiley men den har selvfølgelig lidt kræfter at gi af. men jeg vil helst gerne ha en bil under 800-900kg. Men hvis det er en som skal bruges til hverdag oss så er det selvfølgelig et udmærket valg. og kan nok helt sikkert oss gøres sjov smiley


  • #16   26. mar 2013 en calibra kan nemlig gøre sjov og stadig bruges til begge dele
    Hvis du vil lave en kun til klubrally altså rallysyne den osv så kan du jo finde en uden afgift og dermed få et lidt bredere udvalg af biler

    Jeg er selv ved at spare op til at importere en manta b og køre rally i den
    smiley


  • #17   27. mar 2013 Ja det er helt rigtigt. meen det vil budgettet ikke lige. men en skønne dag bliver det helt sikkert den vej, indtil da må jeg nøjes med evt at ombygge det jeg har. og se tiden an smiley Ja en go gammel manta b rallybil, det er stilen! smiley klassisk baghjulstrækker, det tror jeg er skæg.

  • #18   27. mar 2013 en gammel manta b ascona b eller kadett c coupé det er lige stilen til det smiley

    men hvilken klub er nærmest dig som du vil være medlem af ?


  • #19   28. mar 2013 Lige præcis. jamen har overvejet lidt randers. jeg bor nær løgstør så det nok den der er nærmest. Eller ved ikk om der er en som er tættere på. men ku måskee godt finde på at melde mig ind i Historisk Motorsport Danmark. Det er nok der interessen mest er.

  • #20   28. mar 2013 okay smiley

Kommentér på:
nybegynder til klub rally

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside




Annonce