5.840 visninger
|
Oprettet:
førekort {{forumTopicSubject}}
hey alle sammen.... nu spørger jeg lige ud, for ved ikke lige så meget om det med skiver og førekort....
Den strimmel man skriver ud af kortet hver 21 dag den skal jo afleveres til arbejdsgiveren,, (så vidt jeg ved) men jeg køre engang imellem noget weekend kørsel for en vognmand, og så er der jo også data fra de ture?? hvem skal så have udskriften, ens firma, eller ham man køre for........ det skal lige siges jeg er lastbil mekaniker, så køre ikke til daglig andet end værksteds kørsel....
nogen der kan forklaré mig det??
maj 2007
Følger: 48 Følgere: 47 Biler: 3 Emner: 5 Svar: 12
maj 2007
Følger: 48 Følgere: 47 Biler: 3 Emner: 5 Svar: 12
er det ham jeg køre for i weekenderne der skal ha de data eller dem jeg arbejde for til daglig?
jul 2007
Følger: 11 Følgere: 10 Biler: 1 Emner: 16 Svar: 1.881
Men du SKAL bruge det når du kører for en vognmand i weekenden, og det er den vognmand du kører for der skal have de data. Hvis du udelukkende kun kører med færekort, så er det nok at tømme kortet i ny og næ. Men hvis du kører i flere forskellige biler for ham, og der er skiver i nogle af bilerne, så skal du faktisk udskrive strimmel hver dag du bruger kortet. Det er nogle meget svære regler, og du gør nok klogt i at sætte dig ordentligt ind i dem, da det koster kassen både for dig og vognmanden hvis du overskrider dem...
jul 2007
Følger: 11 Følgere: 10 Biler: 1 Emner: 16 Svar: 1.881
Du skal faktisk skrive strimmel ud hvis du både kører i biler med kort og biler med skiver.
jul 2006
Følger: 10 Følgere: 9 Emner: 44 Svar: 614
jun 2007
Følger: 104 Følgere: 99 Biler: 4 Emner: 23 Svar: 257
maj 2007
Følger: 48 Følgere: 47 Biler: 3 Emner: 5 Svar: 12
jul 2003
Følger: 51 Følgere: 50 Biler: 4 Svar: 569
Hvis det er helt korrekt skal vi faktisk skrive en skive, eller sætte vores førerkort i en kundebil, bare det vi triller den ind udefra, og stiller den ud igen efter end reperation.
Ellers har bilen jo nogle udokumenteret/manglende km.
Desuden klager kunderne også i de tilfælde det bliver glemt, for er dem det går udover.
Nicolai - Du behøver ikke printe noget som helst ud. Da når de tømmer dit kort, kan man jo se hvilke biler det har siddet i, samt det samme med tachografen, der kan man se hvem der har kørt i den.
maj 2007
Følger: 48 Følgere: 47 Biler: 3 Emner: 5 Svar: 12
jul 2007
Følger: 11 Følgere: 10 Biler: 1 Emner: 16 Svar: 1.881
Vi har delvist ret begge to. Der skal være et kort i, men jeg har lige fået at vide af en kørelærer, at værksteder skal blot bruge et såkaldt værkstedskort. Det behøver ikke være de ansattes personlige kort... Så hvis man bare bruger værkstedskortet, så slipper man for det bøvl med sit eget kort.
jul 2003
Følger: 51 Følgere: 50 Biler: 4 Svar: 569
Vi har hver fået et førerkort hvor jeg er.
Samt, du har jo ikke kun 1 bil inde af gange, så hvad så når der ruf om kortet?
Vi har 2 værkstedtrækkere, den ene uden plader, deraf ingen brug af skive/kort.. Den anden er der plader på og digital fartskriver. Lidt noget pis hvis en henter en trailer, mens en anden så skulle bruge kortet
mar 2006
Følger: 42 Følgere: 39 Biler: 4 Emner: 12 Svar: 175
Er igang med og lære og lave fartskrivere, og når vi kører ud fra værkstedet og ud til banen for og måle de forskellige værdier, skriver den indsæt gyldigt kort. Så tror ikke den er helt god og køre med værkstedskort!
Men jeg har selv et jeg bruger HVER gang jeg er i en bil med digital og der bliver enten stemplet på den skive der sidder i bilen eller skrevet en ny og sat i hvis det er en med skive! Men det er nogle forfærdelig bøvlede regler!
jan 2004
Følger: 11 Følgere: 10 Biler: 2 Emner: 46 Svar: 259
aug 2006
Følger: 35 Følgere: 34 Biler: 2 Emner: 41 Svar: 169
Kortet tømmes hver 28 dag og skriveren hver 3 måned:)
jul 2003
Følger: 51 Følgere: 50 Biler: 4 Svar: 569
Virker meget kedeligt når de andre kollegaer gør det, men nogle skal jo
mar 2006
Følger: 42 Følgere: 39 Biler: 4 Emner: 12 Svar: 175
Men tænkte sku nok at værkstedskortet kun var til det.
jul 2003
Følger: 51 Følgere: 50 Biler: 4 Svar: 569
Vidste faktisk ikke helt hvad man måtte og ikke måtte med det kort.. Fordi fra dag 1, får man udfyldt papirer til førerkørt.
jul 2007
Følger: 11 Følgere: 10 Biler: 1 Emner: 16 Svar: 1.881
Men jeg har på skrift, at hvis man somme tider kører med skiver, og somme tider kører med kort, så skal man udskrive strimmel hver dag, så man har det hele i papirform...
jul 2007
Følger: 11 Følgere: 10 Biler: 1 Emner: 16 Svar: 1.881
Fra Politiets hjemmeside se her:
1.5.1. EU- undtagelser, der er fastsat i køre- og hviletidsforordningens
artikel 3.
g) Køretøjer, der prøvekøres på veje med henblik på teknisk udvikling, reparation eller vedligeholdelse, og nye eller ombyggede køretøjer, som endnu ikke er taget i brug.
Link til Politiet:
http://www.politi.dk/da/borgerservice/Fardsel/tunge_koeretoejer/koere_hviletid_reglerne/undt_koere_hviletid.htm
Og fra Retsinformation.dk Bilag 1, (Kapitel 1, Artikel 3).:
Denne forordning gælder ikke for vejtransport med:
g) køretøjer, der prøvekøres på veje med henblik på teknisk udvikling, reparation eller vedligeholdelse, og nye eller ombyggede køretøjer, som endnu ikke er taget i brug
Link til Retsinformation.dk:
https://www.retsinformation.dk/Forms/R0710.aspx?id=2606#B1
jul 2007
Følger: 11 Følgere: 10 Biler: 1 Emner: 16 Svar: 1.881
jul 2003
Følger: 51 Følgere: 50 Biler: 4 Svar: 569
Hvis du kører i en bil med digital skriver, og ikke sætter kort i, så blinker den jo en fejl (en fejl som desuden bliver gemt i systemet, og det kan vi se når vi sætter pc på ved service),og bilen kommer til at mangle nogle km.
Hvordan ville du ikke have det med det?
jul 2007
Følger: 11 Følgere: 10 Biler: 1 Emner: 16 Svar: 1.881
Det var jo ikke et spørgsmål om hvordan man ville have det med det. Jeg ved godt at man undgår en masse ballade fra både bilejer og værksted ved at køre med skive eller kort i. Men det er ikke et lovkrav...
jul 2003
Følger: 51 Følgere: 50 Biler: 4 Svar: 569
Men var jo ikke det jeg spurgte dig om
Det var om hvordan DU ville have det hvis du ejede en vogn og den havde de tomme km?
jul 2007
Følger: 11 Følgere: 10 Biler: 1 Emner: 16 Svar: 1.881
Men nu var det jo jer der var hurtige til at påstå at det var mig der tog fejl, og at man SKAL køre med skive i. Og så ville jeg jo bare gøre opmærksom på at det ikke er tilfældet. Der findes mange regler derude som går fra mund til mund, og som slet ikke er korrekte. Og vi har jo set i lige netop i dette forum, at køre-hviletid desværre er en af de ting som der ikke er ret mange der har 100% styr på.
Da jeg kørte ved Post Danmark var vi også undtaget for at kører med skive/kort, men firmaet havde besluttet at det gjorde vi alligevel, for så var der ikke noget at komme efter...
jul 2003
Følger: 51 Følgere: 50 Biler: 4 Svar: 569
Niels Hansen, som kører for DAKA, de er også fritaget grundet det de kører med, men derfor bruger alle stadig kort, for som skrev før, så er der intet at komme efter.
Er netop også samme grund til at vi får besked på at bruge skive/kort.
Men du tog jo også lidt fejl, og du rettede også på dig selv:
"Der skal være et kort i, men jeg har lige fået at vide af en kørelærer, at værksteder skal blot bruge et såkaldt værkstedskort"
Hvor så, det blev forklaret at man ikke kunne nøjes med værkstedskort da det er til brug af fartskrivereftersyn.
jul 2007
Følger: 11 Følgere: 10 Biler: 1 Emner: 16 Svar: 1.881
jul 2003
Følger: 51 Følgere: 50 Biler: 4 Svar: 569
mar 2008
Følger: 33 Følgere: 35 Biler: 1 Emner: 71 Svar: 3.130
jul 2003
Følger: 51 Følgere: 50 Biler: 4 Svar: 569
jul 2007
Følger: 11 Følgere: 10 Biler: 1 Emner: 16 Svar: 1.881
førekort
Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside