{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.193 visninger | Oprettet:

Overlæs.. {{forumTopicSubject}}

Hej..

Har lige en sag her jeg vil dele med jer.

Jeg køre jo for Ole Holm Transport nu, og vi har en kæmpe kunde som vi transportere en masse Frosen fisk for, som skal bruges til mink foder. Vi ligger fortiden på ca 30- 35 læs hver uge fra bornholm. Da vi ikke har så mange biler, har vi en del vognmænd der køre for os, hvor freja er den størreste. freja benytter sig kun af Danske chaufføre til dette, da det er et krav fra min vognmand. Men da de sommetider ikke har nok biler køre andre vognmænd for os. Kurt Beier er en af dem.

og det hele drejer sig om en Kurt Beier bil, som skulle modtag et læs fra os. Læsset blev læsset om i Brøndby; hvor Kurt Beier bilen var en 2 akslet trækker. Læsset vejerede 30.520 kg, hvilket må siges at være for meget for en 2 akslet trækker. Vi kontakter politiet i håb om at vi kan få nogen af de Østlænding ud af landet, så de ikke stjæler alt kørslen for de danske chaufføre. Politiet får alle oplysninger om transport( Modtager,vægt, Køretøjets registringsnummer) Men politiet kunne ikke hjælpe os da de mente at inden de ville ku få fat i ham ville han ha forladt deres politikreds og de ville ikke bruge resurser på at kontakte de andre politikredse. Læsset skulle trods alt til Hvide Sande, så der skulle være rig lejlighed for at ku fange ham.

Hvad er jeres mening om Politiets gøren i denne situation?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Overlæs..
  • #1   27. mar 2010 Jeg vil mene at de så skulle kontakte politiet i den kreds hvor modtageren ligger..

    Så sørgeligt.. men de har vitterligt ikke resourcer til det..


  • #2   27. mar 2010 Det kommer jo ikke bag på nogen at politiet melder sådan ud, men lige et modspørgsmål, havde du også ringet og meldt en danske chauffør, for jeg skal davære den sidste til at dømme folk der kører med overlæs... og det tror jeg de fleste danske chauffører skal passe på med... Men som svar på dit spørgsmål, så kommer det ikke bag på mig, for helvede jeg har oplevet det samme med spritbilister man ringer og melder hvor de siger at det har de sørme ikke tid til...

  • #3   27. mar 2010 Sune : Ja det er sku sygt den her verden vi lever i....

    Men jeg er nu ikke overrasket..
    Kender nogen der anmeldte en for spritkørsel i Jylland. Og han skulle til Vestegnen. Men ja han blev aldrig stoppet, selv om politiet vidste hvor han kørte fra og hvor til. I hvilken bil og farve...
    Men ja intet hjalp.... Syg verden vi har for tiden..


  • #4   27. mar 2010 Det er sørgeligt, men vi fortsætter med at kontakte dem.. Det giver forhåbentlig potte en dag..

  • #5   27. mar 2010 hhmmm den er svær den der for vi har vist alle prøvet at køre med overlæs hvor vi helst ikke vil stoppes så at i ringer og melder ham er måske en smule forkert vi ønsker ikke at nogen gjordet samme imod os

    men jeg kan godt følge jer i at i vil ha alle de østlænding ud af dk

    hvad politiet angår så har de altid været sløve og trælse at ha med at gøre de fejer altid for ders egen dør først så dem skal man ikke regne med ikke i disse sager


  • #6   27. mar 2010 hmm må sige har prøvet at ringe ind med en mand der var fuld og gik på en RIMLIG stor vej med go trafik men sende en vogn ud efter ham kunne de ikke da der holdte 2 politetbiler ved en fest i vejle 20km derfra så der ikke skete noget der. men okay hvis jeg havde taget ham med 90 da han fumlede ud foran mig havde de nok mødt op med et par biler...

  • #7   27. mar 2010 Mr Nobody...

    Ja den er straks værre.. For der sgu nok mange danske chaufføre der kan skrive under på at de har kørt med overlæs.

    Så det er jo lidt dobbelt moralsk, men på den anden side tror jeg vi gør det for at for alle de udlænding til at stoppe med alt deres Carbotage kørsel i Dk..


  • #8   27. mar 2010 MMMMMÆÆÆÆÆÆÆÆHHHH : Det er sku da ikke forkert at melde overlæs..
    Det er forkert ikke at melde det....

    Hvad med en spritbilist? Er det også forkert at melde ham.. Og hvad hvis det var din kammerat??


  • #9   27. mar 2010 Tag kontakt til medierne...Lige med det samme..!!!

  • #10   27. mar 2010 Det er ikke en skid dobbeltmoralsk....Det der er dobbeltmoralsk er da alle dem der sidder og hyler op om østeuropæerne, og når så der er en mulighed for at få dem knaldet sidder man bare med hænderne i skøddet...

  • #11   27. mar 2010 Michael K..

    Tror sgu desværre ikke det hjælper, for der nok mange andre former for overtrædelse der bliver afvist af Politiet, så der sgu desværre nok ikke så meget og gøre..


  • #12   27. mar 2010 Thomas W

    så kan du starte med at melde alle kranbiler på over 50tm der køre md fly-jiib og jeg mener alle


  • #13   27. mar 2010 Sune M>> Tak det var bare det jeg ville høre... ;o) Og jeg har IKKE ondt i røven over i melder øst-pak eller vognmænd der bruger det lort... Så ja jeg også dobbelt-moralsk... ;o)

  • #14   27. mar 2010 Synes bare det er forkert at I ser stort på det...

  • #15   27. mar 2010 thomas w

    se på min gamle scania den vejer 20.400 kg og de 10.400kg lægger på forakslen så allerede inden du køre ude af pladsen solo trækker har man overlæs på


  • #16   27. mar 2010 Hold kæft hvor er det da dobbelmoralsk...Østlænding elles ej så syns jeg det er svinsk at (Stikke) en anden chauffør på den måde... Der er sku ingen chaufføre der kan fraskrive sig at ha kørt med overlæs....Og så snart han er ude a pladsen er det kun hans egen og vægnmandens problem... I ricikere bar at politiet får mere fokus på den pågældene firma og så er det altså danske chaufføre der blir nappet.... Så håld op med at lege politi og lad de rigtige gøre det....

    Det er jo rarest når politiet koncentrere sig om noget andet end chaufførene


  • #17   27. mar 2010 RIX....

    Tja....Så mener du det er bedre at det fortsætter som nu hvor politiet fokuserer mere på danske chauffører end de udenlandske da det er det nemmeste mht sprog osv...????

    Har intet som helst med dobbeltmoral at gøre...Med mindre man hilser de østeuropæiske chauffører velkommen på de danske veje...


  • #18   27. mar 2010 Mmmmmmæææææhhh.....

    Du skal lige huske at det er på 3-akslede biler de er for tunge...Ikke på 4-akslede... smiley


  • #19   27. mar 2010 Michael k det er rigtig nok men du ser bare tit en 50tm på en 3 akslede og endda nogle gange også 60tm

  • #20   27. mar 2010 Mmmmæææææhhh....

    Fuldstændig korrekt.....Og så jeg en østeuropæer i sådan en bil meldte jeg ham på stedet.. smiley


  • #21   27. mar 2010 RIX

    Nu er problemet jo ikke så stort, melder man ham der, så kommer de rudelukkende fokus på østbiler, for Kurt Beier ejer vel ikke flere danske biler - Så hvad fanden er problemet?

    Havdet det været en dansker, så var de rykket med det samme, men de gider ikke bøvle med sprogproblemer osv. Det var også derfor ham der kørte mod retningen ved Skærup slap for videre tiltale. Synes du det er iorden?


  • #22   27. mar 2010 MMMÆÆÆÆÆÆÆHHHH

    Jeg har da haft en 3 akslet trækker med en HMF Odin (54 t/m) Den var da ikke for tung og det var endda en Topliner, måske I bare ikke er gode nok til at bygge biler op? Forakslen vejede 9.040 kg og det var lovligt nok. Hvis de vægte du skriver om din gamle bil passer, så kan den jo slet ikke synes, altså medmindre i bestikker den vægt i vejer på før syn? Hvis det er tilfældet, så er det da ikke videre genialt at sidde her på et åbent forum og reklamere med det.


  • #23   27. mar 2010 Morten...

    Ja men din var heller ikke med flyjib... Det er jo det Mmmmææææhhhh netop pointerer...


  • #24   27. mar 2010 morten s

    vægten passer skam men det man gør når man syner sådan en bil er at pille fly-jiib'en af og vender kranen bag ud så kommer den ned på 8000kg

    og nu skal det lige siges at den bil ligesom min ny volvo er bygget af give kran service og de er nok de bedste i norden når det kommer til at bygge kranbiler de bygger biler for vognmænd i norge, sverige, tyskeland, island, færøgerne, osv osv så pas nu på før du spiller op

    den odin kran du havde var den med fly-jiib og hvor langt fra førehuset sad kranen alle sådan nogle tinge spiller ind du kan jo selv høre at michael gir mig ret i af rigtig mange kranbiler her i dk køre med overlæs 24-7


  • #25   27. mar 2010 Michael k

    ja mel dem de skal sku ikke til at køre kran i dk det kan vi ikke ha hehehehe


  • #26   27. mar 2010 MMMÆÆÆÆÆÆHH

    Jeg kan ikke huske nøjagtigt hvor langt den sad fra førerhuset, jeg ved bare, at den blev monteret lidt længere bagude end først beregnet netop pga vægten.

    Min hentydning til opbygningen var mere fordi, at man ofte ser kranbiler bygget op med 7000 skabe, og dørk ud over det hele og det vejer jo altsammen.

    Og nej, den var ikke med Flyjib den jeg havde, men nu vejede den kun lige over 17.000, så der var da lidt at give af.


  • #27   27. mar 2010 Morten s

    det er jo kunder der vil ha skabene og dørken og ikke opbyggen ta min ny volvo det er min ide det hel og det er give kran der har bygget bilen op efter mine ønsker så det er jo ikke ders skyld min bil vejer 27000 kg og det er endda ikke engang slem når man tænker på at den har næse ben

    vi har også kranbiler uden jiib som vejer omkring 18.000kg men så snart vi snakker kranbiler med 50tm kraner og der over på 3 akslede biler så er det mer reglen end undtagelsen at de køre ulovlig eni??


  • #28   27. mar 2010 Det at ringe og melde en anden chauffør er noget pis.. især når i selv har læsset ham..
    i skull3 have ringet til jeres kontakt i det firma som trækker for jer og nægtet at læsse ham.. eller bedt ham om at køre to gange !!

    i har vel husket at bestille et 6 aks. træk?


  • #29   27. mar 2010 MMMÆÆÆÆÆÆHH

    Jeg er da helt enig i, at mange kranbiler generelt har vægtproblemer, min pointe var, at det kan lade sig gøre at undgå disse problemer hvis man bruger hovedet.

    Jeg kender skam også nogen der har en 100 t/m på en 4 akslet forvogn hvor det er lidt i en gråzone med vægtfordelingen når den er køreklar.


  • #30   27. mar 2010 hvordan vil du så bygge en kranbil op med en 60tm palfinger med en 4,5tons fly-jiib ?

  • #31   27. mar 2010 Morten....

    Glem det...Der findes ikke EN eneste 3-akslet trækker med en 50tm + kran med flyjib der ikke er for tung på forakslen... Thats a fact...!!!


  • #32   27. mar 2010 Michael J...

    Ja hvornår køre vi med overlæs?

    Kurt Beier fik bestemt også et opkald og der er altid bestil 6 akslet træk, Men når Kurt Beier aceptere at køre med det, er det hans røv der hænger på det, Så der er så´mæn ikke rigtig noget ulovligt i det vi gør.. De køber læsset, også er det deres røv der brænder hvis de bliver knaldet..

    Og hvori ligger lorten i at anmelde ham? Chaufføren har jo på papir hvad han køre med. Det er jo ikke et læs jord han køre med, hvor han ikke kender vægten, så når han aceptere det må han også tak konsikvenserne..


  • #33   27. mar 2010 Ras...

    Hahaha...Okay, er det en pladstrækker ved expan eller lign..???


  • #34   27. mar 2010 Ras...

    Jamen det lyder jo lidt vildt, og jeg kan garantere dig for den ikke kan køre på vægten med forakslen...Det er ingen problem at få synet bilen første gang da flyjiben som regel er afmonteret, og samtidig er hydrauliktankene tomme... Det er ikke muligt at få plads til en trailer hvis kranen skal trækkes så langt tilbage på chassiset at den kan køre med lovligt akseltryk....


  • #35   27. mar 2010 Hva nu Andreas?

  • #36   27. mar 2010 Ras...

    Jaja så siger vi det... :-)))


  • #37   27. mar 2010 Ras...

    Ja det mener du, men jeg har et spørgsmål så....Kranen alene incl forstærkning og konsol vejer vel cirka 8-9 tons...Fortæl mig hvordan du klarer det akseltryk... :-))))
    Her hvor jeg kommer fra kan vi godt nok ikke ophæve tyngdekraften, men jeg skal selvfølgelig ikke sige om din læremester kan, for det er altså den eneste måde det kan lade sig gøre på...


  • #38   27. mar 2010 Ras...'

    Hvilke papirer er det lige du har set...???


  • #39   27. mar 2010 Ras...

    Jep, dem har jeg også set mange af, men prøv og kør den på brovægten...Så skal du bare se løjer.. smiley


  • #40   27. mar 2010 Michael K

    Uanset om kran og forstærkning vejer 8-9 tons, så er vi vel enige om, at det ikke kun belaster forakslen - Eller?

    Den krantrækker jeg havde var også en 3100 i akselafstand og med sovekabine og som nævnt var det ovenikøbet en Topliner, med hydrauliktanken placeret ovenpå det ene støtteben. Og alligevel var vægten iorden på den.


  • #41   27. mar 2010 Morten...

    Enten læser du ikke hvad jeg skriver eller også vælger du at ignorere det..... Du havde IKKE flyjib på den fiskestang...Så vidt jeg husker var der enda kun 4 hydrauliske udskud, og du havde et akseltryk på 9 tons...Og det var enda kun en 54tm kran du havde...


  • #42   27. mar 2010 Michael

    Jeg både læser og forstår hvad du skriver og det er da rigtigt at den var kortarmet og der ingen jib var på den, men så var hytten større end den er på en typisk krantrækker, olien placeret så den stort set kun belaster forakslen osv.

    Men lad nu det ligge, hvis i sover bedst ved tanken om at alle kranbiler er for tunge, så fint med mig. Jeg er helt med på, at de stort set er for tunge når de er køreklare med alt grej ombord. Men det var jo ikke det der var postulatet, alle biler er jo meget tungere end papirene siger når de er køreklare, det er jo ikke noget sær syn med en kranbil.

    Der udover så fastholder jeg hvad jeg skrev tidligere, at det ofte er den øvrige opbygning der ødelægger vægtbilledet og det er da ikke fordi jeg ikke fatter at det er rart med skabe over det hele og hele bilen pakket ind i dørk, men uanset hvor rart det er, så kunne der sgu spares mange kilo i opbygningen. Men så er sådan en kranbil jo ikke "fed" og så er det pludselig ikke nær så attraktivt at køre med den.


  • #43   27. mar 2010 Nu er jeg godt nok heller ikke den rigtige til at belære folk om overlæs, men....

    Hvis en vognmand bliver bedt om at stille med 3 akslet trækker eller trailer for den sags skyld, men han sender en 2 akslet fordi det lige er hvad han kan undvære, så beder de jo også lidt selv om det... Det burde dog kun være vognmanden/disponenten der kunne hænge på straffen for det... I nogle tilfælde er traileren jo også læsset med den forventning at der kommer en 3 akslet trækker og henter den fordi det er der bestilt, men ofte kommer der kun en 2 akslet... Det er ikke dem der læsser der skal tage hensyn til det, og så begynde at læsse af igen, men derimod vognmanden der i mine øjne må ligge som han har redt!!

    Når alt kommer til alt, hvem har så altid ansvaret for om en trailer er læsset korrekt? Sidst jeg checkede var det chaufføren... smiley

    Næste ting er, at de vognmænd der bruger østlændinge, bruger beskidte trick for at kunne sænke priserne og udkonkurrere os andre. De kører ulovlig cabotage-kørsel til billigere lønninger, og skider mildest talt på os danske chauffører. Så jeg mener at det er i orden at melde østlændinge der kører med overlæs. Morale eller dobbelt morale rager mig en skid i denne situation. De bruger beskidte trick imod os, så må det være fair nok at vi gør det samme. Vi er nødt til selv at gøre noget for at få dem ud, for det er ikke meget hjælp vi får af staten.

    Og til !!RIX!! .

    Det er sgu meget muligt at du mener at vi skal lade være med at lege Politi, og lade de rigtige Politifolk gøre det. Men hvis nu de rigtige Politifolk så for fanden gad at gøre det, så kunne det da være at vi ikke var nødt til det!!!!!!

    Så til Sune M / Ole Holm Transport kan jeg kun sige - "KEEP UP THE GOOD WORK"!!!!!!!!!!!!


  • #44   27. mar 2010 Morten...

    Jeg sidder med en følelse af at vi taler forbi hinanden...Det er jo ikke totalvægten jeg taler om, men forakslen...Og det er ikke alle kranbiler vi taler om, men 3-akslede trækkere...Olietankens placering på din gamle sidder samme sted som den typisk gør på kraner, så ikke noget exceptionelt der... BMS havde ikke én eneste 3 akslet trækker der kunne køre lovligt med flyjib på, og det gælder dem alle når vi er oppe i den størrelse kran...Du havde en 54 tm kroge-kran med 4 skud, uden hydraulik ført ud...Det er noget af det letteste du kan finde i den størrelsesorden, og ja du havde topline førerhus istedet, men det er ikke nok til at udgøre det for det andet...Det er ikke noget jeg siger for at være påståelig eller for at kunne sove roligt om natten, det er fakta... BMS var også 144 med sovekabine, dog ikke topline men også en 54 tm Palfinger...Dog med 6 skud, og den gik lige nøjagtig uden jib, og sådan er det med dem alle sammen Morten...Lige så snart jibben kommer på, i den størrelsesorden kran er det no-no på en 3-akslet...


  • #45   27. mar 2010 Michael

    I så fald må de pille jibben af og sende den på en følgevogn. LooooooL


  • #46   27. mar 2010 Morten...

    Nej det er såmænd nok og smide den af over skammelen....Men hvem fanden gider det, når nu den sidder på... smiley


  • #47   27. mar 2010 måske i skole diskutere det i en anden tråd dreng den tråd handler ikke om kran og vægt på foraksel på kranbiler så svar nu bare på det manden spørger om og så opret en tråd om vægt på foraksler for kranbiler

  • #48   28. mar 2010 jeg har nu aldrig haft vrøvl med de sorte de par gange jeg har haft ringet til dem.midt om natten.første gang var en spritbillist som de kendte alt for godt så det gik ikke for langsomt med at få ham stoppet.anden gang vidste det sig at være en ældre dame som ikke var så tryg ved at køre i tåge.så ingen problemer på det område..

    hvis man først har en godkendelse fra vognmanden med at han mener den pågældne chauffør godt må køre med læsset,og chaufføren har knappet under traileren og kørt,syntes jeg det er i orden at i melder ham.dog vil jeg så også mene at det gælder alle der køre for jer og ikke bare forsi han ikke lige snakker dansk.er ikke fordi jeg er tilhænger af dem,men mener bare det skal være lige for alle.for dam vi danskere er sgu også gode til at køre med overlæs...


  • #49   28. mar 2010 Ras A

    du har ret der findes en fassi 80tm der kunne køre på en 3 aksled men alle ved jo at den ikke kunne holde fordi der ikke var nok jern i den så om den tæller eller ej er jo lige det men jo det er rigtig nok fassi solgte den på at den kun vejede 500kg mere end en 66tm fassi men jeg har ikke set ret mange køre at dem her i dk


  • #50   28. mar 2010 Ras a
    vi havde et par stykker af dem her over i jylland og de blev ret hurtig skiftet ud men pyt sagen er dat der findes en men så vit jeg ved er der ikke blevet solgt ret mange af dem her hjemme i dk


Kommentér på:
Overlæs..

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside




Annonce