Lastbil Gruppen!

Lastbil Gruppen!

Medlemmer: 707
Forside Forum Medlemmer Annoncer Biler
1.630 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 23 Svar

Off Topic: Vejdirektoratets Biler ? Off Topic: Vejdirektoratets Biler ?

Er der nogen der kan forklare mig, hvorfor at samtlige at landets gule Vejdirektorats biler køre med hvide nummerplader...?
Og hvorfor at største delen af dem er Range Rovere og Nyeste Golf´er og Transporter og andre dyre biler...?
Jeg tænker bare, de er jo en stor del af tiden UDEN for køretøjet for at lave målinger og alt sådan noget... Hvorfor så SÅ dyre biler...?


 
RENAULT SCENIC E-TECH ELECTRIC - DIT VALG!
RENAULT SCENIC E-TECH ELECTRIC - DIT VALG!
Slå lyden til
00:00
/
14:20
LIVE

RENAULT SCENIC E-TECH ELECTRIC - DIT VALG!

NOW PLAYING

TOYOTA LANCERER SEKS NYE ELBILER!

NOW PLAYING

VW ID.4 GTX - OVERRASKER!

NOW PLAYING

TIL WAGRAIN OG HJEM I HALLES MINIBUS!

NOW PLAYING

MIN BMW E30 FÅR NY CHANCE

NOW PLAYING

NOW PLAYING

BYD TANG ER IKKE HELT FÆRDIGBAGT!

NOW PLAYING

NOW PLAYING

STATUS PÅ MIN BMW E30!

NOW PLAYING

NOW PLAYING

TOPFART I VW ID.3 GTX!

NOW PLAYING

ALFA ROMEO JUNIOR - NOGET ER GALT!

NOW PLAYING

BYD ATTO 2 - OVERRASKER STORT!

NOW PLAYING

NOW PLAYING

AT ANMELDE EN SPRITBILIST!

NOW PLAYING

NOW PLAYING

NOW PLAYING

MERCEDES-BENZ G 580 - 100% ELEKTRISK G-KLASSE!

NOW PLAYING

NOW PLAYING

NY TESLA MODEL Y

NOW PLAYING

NOW PLAYING

POLESTAR 4 MED 1900 KG PÅ KROGEN!

NOW PLAYING

I AUDI A5 AVANT TIL ST. ANTON!

NOW PLAYING

KAN MIN BMW E30 REDDES?

NOW PLAYING

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

  • Hjælp til rep af kanttråd til robot plæneklipper 600 kr.
  • Opsætning af håndvaskamatur 500 kr.
  • Find fejl11 på opvaskemaskine 250 kr.
  • VVS-installatører 1.950 kr.
  • Installation af nyt tv 500 kr.
  • Handyman til opsætning af brusesæt 1.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Off Topic: Vejdirektoratets Biler ?
  • #1   2. jan 2011 Mon ikke de er afgiftsfritaget ligesom politiets og andre statsejede biler?
    Der er aldrig gule plader på statens afgiftsfritagede biler.


  • #2   2. jan 2011 Det er muligt det er dyre biler de kører i, men mange af dem kører længe, måske det er derfor.

  • #3   2. jan 2011 Rasmus A: Det håber jeg det er...

    Morten S: OG...? Fordi nogle køre langt, så kan man kun gøre det i dyre luksus biler...?


  • #4   2. jan 2011 Klippekort : Jeg tror ikke han mener km om dagen... Men om at bilerne kører rigtig længe i forhold til andre firmabiler.

  • #5   2. jan 2011 Grundet de hvide plader er at de sider bag i dem lige som fotovognene... Hvis der var gule plader på må de ikk side deromme..

  • #7   2. jan 2011 Personsbiltrialere som du kalder det Charles, nogle af dem kører på hvide plader fordi det er et arbejdesredskab. Der hvor jeg var ansat havde vi en spulevogn og den er på hvide plader pga det er et arbejdsredskab..

  • #8   2. jan 2011 Charles : De taxaer på gule plader kører sygetransport... smiley

  • #10   2. jan 2011 Klippekort

    Er Tranporter og Golf luksubiler? Det er de ikke i min verden. De er dyre, men luksus, aldrig i livet!

    Og hvad er problemet egentlig, kan du ikke unde de mennesker der kører i dem en ordentlig bil at køre i? Det er jo altså meget begrænset hvad der kan spares ved f.eks. at køre koreansk, prisforskellen er jo ikke nær så stor når de er uden afgift.


  • #11   2. jan 2011 Hvide nummerplader: Det har intet at gøre med at de kan sidde bag i, men er udelukkende et spørgsmål om at bilen er afgiftsfritaget, på lige fod med en fotovogn f.eks.

    Dyre biler: Som Morten skriver så er en Golf da godt nok en dyr bil, men luksus, den må du længere ud på landet med ;o)) Og JA Vejfirketoratet har deres biler i MANGE år, måske derfor de ikk bare tager den billigste på markedet??

    Gulpladetaxaer: Er som udgangspunkt ikke taxaer ,snakkede med en betjent om det, men det har noget at gøre med hvilken slags personbefordring den kører, hvordan og hvorledes kan jeg ikke huske, men google og du skal finde...

    Det kan undre mig mere at det danske politi ikke har bedre/hurtigere biler end de har, de er godt nok ved at komme efter det, men helvede noget sløvt lort de kører i normalt da...


  • Henrik E
    Henrik E Tilmeldt:
    feb 2007

    Følger: 3 Emner: 7 Svar: 148
    #12   2. jan 2011 Jeg mener også at, have set nogle lastbiler på hvide plader, feks. betonpumper og lign. specialkøretøjer. Hvorfor det ?

  • #13   2. jan 2011 De "Taxaer" der køre på gule plader er ikke taxaer. de er aldrig udstyret med et taxa skilt på taget og taxameter. de er indrigistreret som busser til erhversmessig personbefordring. for det meste bliver de brugt til Nt kørsel. Syge handicap flexture og tele taxa

  • #14   2. jan 2011 Henrik e de er højst sandsynligt indregristreret som blokvogne så. for at de kan have en højere totalvægt bla.

  • Henrik E
    Henrik E Tilmeldt:
    feb 2007

    Følger: 3 Emner: 7 Svar: 148
    #15   2. jan 2011 Kesse: lyder fornuftigt.

  • #16   2. jan 2011 Ja okay det skal så skæres ud i pap når man skriver sådan noget...

    Jeg skriver igen: Fordi nogle køre langt, så kan man kun gøre det i dyre biler...) Og kan det kun gøres i luksus biler...?

    Dyre biler mener jeg Golf´er og Transport´ere... Og de er dyre i forhold til en Peugeot Boxer eller en Ford Transsit... Og det virker sgu som om de er mærkebevist når de har bestilt... For hvor meget anderledes sidder man i en Transporter, i forhold til en Transit eller Boxer...?

    Og luksus biler mener jeg, hvad pokker de skal med Range Rover´ere, frem for F.EKS. en Suzuki Grand-Vitara...? Der er firehjulsræk på begge modeller... Og det er KUN et eksempel jeg kommer med ang. Grand-Vitara´en...


  • #17   2. jan 2011 De hvide nummerplader har intet ag gøre med blokvogne...Så var de jo på blokvognsplader ikk´.....

    Det er på grund af de er fritaget for vejbenyttelsesafgift, og at opbygningen gør de ikke kan bruges til andet end det præcise formål de er bygget op efter...Altså feks en betonpumpe kan intet andet end pumpe beton...

    Klippekort....

    Jeg tror man tager meget ud fra erfaringer med de enkelte mærker, og totalomkostningerne på dem... Set ud fra egne erfaringer har en peugeot og en transit hverken helt eller halvt så lang levetid som en transporter, mht omkostningerne for at holde den kørende..Sagt med andre ord er det simpelthen for ringe produkter til en estimeret levetid på 10-20 år...

    En grand vitara er en landevejsbil og intet andet...Skal du have en bil der kan begå sig i terrænet skal det være range rover, land rover eller en landcruiser....Range roveren er en del billigere end en landcruiser, men der er ingen tvivl om at jeg havde valgt en landcruiser hvis det er en bil der skal holde i så mange år...

    Så kort fortalt er det nok totalomkostningerne man ser på ifb med indkøb...


  • #18   2. jan 2011 Michael K

    Altså, nu er du jo klog igen. Tror jeg.

    Klippekort

    At du ikke mener der er stor forskel på de biler du nævner håber jeg bunder i uvidenhed - Jeg har haft dem alle pånær Transporter som min kone så har haft og jo, der er stor forskel.

    Og så er jeg ret sikker på, at vejdirektoratet får bilerne til en fordelagtig pris, hvem vil ikke gerne levere til dem. SÅ merprisen er nok til at overse.


  • #19   3. jan 2011 Enig med Morten S og michael K.

    Det må simpelthen være udgifterne på længere sigt, kontra comfort der afgør det. Du mener muligvis ikke der er den store forskel på de biler, men nogle biler holder mere på værksted end andre. Og mange af discountbilerne, skal ikke være ret gamle, eller have kørt ret langt, før man med fordel kan bestille klippekort til værkstedet... Og i en branche der lever af transport, burde man vide at der følger mange flere udgifter med et værkstedbesøg end regningen til værkstedet i sig selv, såsom tabt arbejdsfortjeneste/indkomst eller leje af anden bil..

    Næste punkt er så prisen. I ren indkøb uden afgift, er der sikkert ikke ret stor forskel, og lur mig om ikke de får en ekstra god pris ved så store antal, det ved jeg da at Post DK gør.... Desuden kan der sikkert handles et større prisnedslag på en dyr bil, end der kan på en billig. Så den ene er måske lidt billigere i indkøb, men den anden vinder sikkert i det lange løb på driftsikkerhed og andre omkostninger...

    Så kommer komforten ind i billedet... Hvis der ikke er den store prisforskel, hvorfor så ikke tage en bedre bil, så den ansatte har det bedre, eller får ham til at føle at han har det bedre? Det kan jo være mentalt såvel som fysisk.

    Når alt kommer til alt, så er en bil jo ikke bare en bil.... smiley


  • #20   3. jan 2011 Thomas F altså du er så skide klog at jeg næsten får tårer i øjnene..... ;o)

  • #21   4. jan 2011 I know, i know.... smiley

  • #22   4. jan 2011 Hov.

    I går mødte jeg en af Vejdirektoratets kassevogne og det var altså en Ducato! - Så der er også "billige" modeller i deres vognpark!


  • #23   4. jan 2011 Fy for satan Morten S... Godt man ikke arbejder dér, hva`? smiley

  • #24   4. jan 2011 Thomas F

    Ja totalt. Hvem gider sidde i såern en discount øse.


  • #25   5. jan 2011 Det må have været lærlingen...;o)

Kommentér på:
Off Topic: Vejdirektoratets Biler ?

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside




Annonce