{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
799 visninger | Oprettet:

Mazda - Motorskift {{forumTopicSubject}}

Hey alle sammen. ville lige hører om nogen ved hvilke motor der passer over i en MazdMazdMazda 323c BA 1,5.. har hørt at en 2,5 v6 fra en 626 passer over i. det jeg leder efter skal passe lige over i. Uden der skal laves om på motorophæng. vil gerne have motorkoden på de motor der kan sættes i. samt hvad det kræver af gearkasse, trækaksler samt motorstyring.. håber der er nogen der kender lidt til det smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Mazda - Motorskift
  • #1   14. jun 2009 er kommet i tvivl. men den der sidder i nu skulle have Motorkoden Z5DE.. eller EDC4

  • #2   14. jun 2009 Kender da lidt til motor skifte smiley

    Men ved ikke lige hvad der passer ned i din. Nu prøver jeg lige at gå ud fra at du vil prøve at lægge den 2,5 V6 i.


    Nå nu skal du bare hører, For det første, så skal du skifte ALT!

    Motorophænget passer ikke over på.

    Gearkassen er ikke bygget til at kunne håndterer ret meget mere monent eller Hk.

    Styreboxen er lavet til lige den motor, som der sidder i bilen. så den skal også en ny til. Evt en fuld programerbar, ala Megasquirt.

    Dine trækstænger kan sikkert heller ikke klare den nye belastning, ja de skal også skiftes, De passer sikkert heller ikke over fra en 1,3 til en 2,5 gearkasse.

    Så kan du få problemer med alle dine slanger til varme i bilen, benzinslanger, dine strøm kabler til motoren, dine instrumenter, slanger til køleren (hvis ellers din org køler kan være der for motoren)

    Og, her er så lige noget alle "plejer" at glemme. BREMSER! Det er helt ok at du gerne vil kunne kører stærkt, men du skal også kunne stanse din bil igen, så der skal bygges nye bremser på hele vejen rundt, ellers kan du ikke få bilen godkendt.

    Så kommer vi til den sjove afdeling, Told og skat vil meget gerne have en meget STOR afgift, fordi du nu har en "ny" bil.

    Du skal jo også lige have bilen synet, det kan lade sig gøre hvis du ellers kan fremskaffe en typegodkendelse på alt det du har lavet, det vil sige at du skal få fat i en masse papier fra Mazda Danmark, som godkender alt hvad du har lavet, og det kommer nok til at knibe, da jeg ikke tror at der findes en 323C 2,5 V6. Så er der ikke andet for at du tager en smut forbi DTI og for teste bilen igennem, og det er ikke en billig fornøjelse.
    Du kan jo også tage chancen og bare kører til syn med bilen, men jeg tror du får lidt af et problem med at forklarer en synsmand at din motor lige pludselig har fået 2 ekstra tændrør i løbet af en nat, og at du der ud over ikke aner hvad han taler om smiley

    Dit forsikringsselskab vil sikker også smide dig ud, eller sætte din pris til et fuldstendigt klomplet latterligt beløb. Du kan jo også "bare" lade være med at fortælle dem noget, men den dag der så sker et eller andet, så dækker de intet, de vil der imod sikkert anklage dig for forsikringssvindel, og kræve en stor erstatning.

    Du kan jo også bare skifte motoren ud lige efter syn, men hvis du så bliver stoppet, så kommer der en bøde plus en afgift, plus det med din forsikring.

    Ja jeg ved det, det er sq en ond ond verden vi lever i smiley

    Mit råd til dig, køb en bil med de Hk du gerne vil have, det er billiger end alt det andet, plus det er lovligt, det eneste minus er prisen forsikringen smiley

    Mvh Jonny (med en MEGET ombygget motorrum)


  • #3   14. jun 2009 rart med nogen råd. men er jo lidt sjovere at have noget andre ikke har smiley men kunne jo også bare sætte en lille turbo på den jeg har. behøver jo ikke ligefrem have 300hk jo smiley de 88hk jeg har nu er bare ihvert falde ikke nok. eller også sætte en 1.8 i fra samme model. og sætte turbo på den.

  • #4   14. jun 2009 ser ud til at være en god mening. men passer den over i

  • #5   14. jun 2009 Vil lige tilføje at alt det jeg skrev også gælder, hvis du sætter en turbo på. Det bliver også anset som en konstruktiv ændring smiley

  • #6   14. jun 2009 motorstyring kan man altid få ordnet. bare den passer i så er det ikke noget problem smiley

  • #7   14. jun 2009 Ps. jeg ved lidt om det, da jeg er igang med at lægge en Mazda 929 3,0 V6 motor ned i en gammel Mazda B2200 disel Pick-up og har den kære Mx-3 med 250Hk ++

  • #8   14. jun 2009 turbo på min ville give den 135-145hk. men er vel også fint nok. skal jo ikke kører hurtigt. men hvor er det sjove i at en varevogn kører fra en. så 88hk er ihvert falde bare ikke nok smiley haha

  • #9   14. jun 2009 Mazda 323 B6 16V turbo 136hk 132000km år 89... passer sådan en her mon i ??

  • #10   14. jun 2009 Hvis du sætter turbo på så skal du IKKE kører med et tryk på meget mere end 0,3 bar på en org motor, alt der over er ren selvmord for din motor. så jeg tror du er heldig hvis du rammer 120 Hk.

    Du kan self også giver den noget mere tryk, men så holder din motor ikke ret længe. Jeg kørte med 0,4 bar på min org motor i Mx-3, det gav 130Hk og motoren holdte i 3 måneder.

    Hvis du sætter turbo/kompressor på, så skal du også tænke på din benzin tilførsel, når du smider mere luft ind i en motor, så skal der også mere benzin ind, og for at kunne styre det, så skal du have lavet din motor styring om, eller have fat i en fuld programerbar styring...

    Igen, køb en bil med de heste du gerne vil have, det er billiger smiley


  • #11   14. jun 2009 har snakket med turbomotor.dk. og min kan klare 0,5 - 0,6 bar. og nemt holde til det. vil give den 135-145hk

  • #12   14. jun 2009 men ja anden motor ville da være bedst. men kan ikke betale sig at købe anden bil. med det jeg har brugt for min nu

  • #13   14. jun 2009 smiley Held og lykke smiley

Kommentér på:
Mazda - Motorskift

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside




Annonce