Mk 2 startproblemer. {{forumTopicSubject}}
Hejsa alle, min trofaste mondeo måtte lade livet da den besluttede sig at smide al vandet midt på motorvejen, så motoren brændte af. Da den også har en del andre fejl og mangler gad jeg ikke til at skifte motor, så jeg har købt en ny gammel rustvogn mage til, så jeg har lidt reservedele, hehe.
Mit problem er så med den nye. Den går lidt ujævnt i tomgang, hopper lidt under voldsom acceleration, og er ikke skide ferm til at starte.
Jeg kan dreje nøglen og så tørner motoren lystigt rundt på starteren, men uden tegn på liv. Så kan jeg dreje nøglen fra tænding, og så forsøge at starte den igen med det samme, hvor den så springer igang uden tøven. Andre gange starter den bare som den skal. Nogen som helst idé om hvad dette kan være?
I morgen får den friske tændrør, en rensning af luftmassemåleren, og et friskt luftfilter. Forhåbentligt kan dette rette lidt op på den ujævne motorgang, men jeg har ingen idé om hvad start problemet kan skyldes, så her må jeg spørge jer.
Og nu jeg har jeres opmærksomhed. Centrallåsen i den virker ikke, uanset hvilken lås man bruger, hvad kan dette skyldes, og forslag til at oprette problemet (jeg har en funktionel centrallås i den gamle bil)?
Og endelig, kan jeg fjerne den originale radio fra min gamle døde mondeo, og sætte den over i den nye, uden at skulle indtaste en eller anden kode? Radioen i den nye virker nemlig ikke, den kan sagtens afspille cd, men selve radioen kan ikke finde nogen kanaler. Forhåbentlig er det bare et løst antennestik, men hvis ikke må jeg skifte radioen.
Hvis nu jeg ikke bare kan snuppe radioen fra den anden, kan jeg så montere en almindelig størrelse radio direkte i det for store hul, eller skal der special beslag til? Hvis der skal det, hvor kan disse, og så en plade til at dække hullet så købes?
Puha, en ordentlig mundfuld, håber i bærer over med mig, og hjælper mig lidt på vej.
På forhånd tak.
feb 2009
Følger: 2 Følgere: 1 Emner: 29 Svar: 979
Første problem (Drejer nøgle, ingen liv): Er 99% sikker på at det er dit bundstykke i tændingslåsen. Tag det fra din reservedelsbil.
Andet problem (Ujævn tomgang): Hvis ikke det er blevet bedre når du har renset LMM (Luftmassemåler) så tjek og rens din tomgangsreguator ( http://gratisupload.dk/vis/684507) Derefter tjekker du det T-Stykke (3 vacum slanger) som sidder under tændingsblokken (Der hvor tændkablerne sidder fast) for revner, og om slangerne evt. skulle være rådnet.
Tredje problem (Centrallås): Det er helt sikkert styreboksen til centrallåsen der er stået af. Den ligger under gulvtæppet i fodbrønden i passagersiden. Den kan du også snuppe fra din donorbil.
Fjerde problem (Radio): Så snart du tager strømmen fra radioen låser den, så du skal bruge koden hvis du vil flytte den over. Koden sidder som regel under askebægeret (tag det op) eller så sidder det klistret på radioen. Alternativt kan du købe en 1-DIN ramme ( http://www.astina.dk/interioer/ford-radioramme-1din-mondeofocus-mfl-p-109991.html?cPath=35_713_1319)
Håber det kan hjælpe dig lidt på vej. Ellers må du jo skrive igen
Mvh
feb 2009
Følger: 2 Følgere: 1 Emner: 29 Svar: 979
jun 2006
Følger: 13 Følgere: 12 Biler: 2 Emner: 19 Svar: 36
Men rigtig mange tak, så ved jeg hvad dagen i morgen eller weekenden skal gå med! Jeg vender lige tilbage hvis der skulle opstå yderligere problemer.
Mk 2 startproblemer.
Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside