boost contoller {{forumTopicSubject}}
halluu godt folk
sidder og tænker lidt på hvordan jeg skal kontrolere trykket på min bil når der skal vælges motorstyring
bliver nok en AEM v2 på min supra single turbo
1.
er det en fordel at lade ECU´en styre ladetrykket også. eller vil det være / blive en belastning at skulle have pc med i bilen hver gang man vil ændre i trykket . og vil det være for svært for en der ALDRIG har rodet med motorstyringer og maps før (mig)
2.
skal man vælge en ekstern controler (aem tru-boost / HKS evc / eboost2 etc etc etc) for at gøre det mere bruger venligt i hverdagen ?
hvor meget spille rum er der i at justere lade tryk på en ekstern enhed iforhold til de/den fuel/ignition maps den er blevet kørt ind til
MVH Tobias
mar 2005
Følger: 58 Følgere: 56 Biler: 3 Emner: 67 Svar: 1.470
jun 2006
Følger: 91 Følgere: 97 Biler: 4 Emner: 89 Svar: 5.801
mar 2007
Følger: 47 Følgere: 43 Biler: 4 Emner: 154 Svar: 5.249
Martin .. nu syntes jeg ikke at et spring på 0,4 bar er særlig meget .. vil jo gerne have jeg evt kan køre fuld hammer 2,0bar+ og så nærmest køre 1bar -1,3bar
kan det gøres kun ved justering af ekstern boost controller ?
mar 2005
Følger: 58 Følgere: 56 Biler: 3 Emner: 67 Svar: 1.470
mar 2005
Følger: 58 Følgere: 56 Biler: 3 Emner: 67 Svar: 1.470
du mapper til 2 bar, så kommer den også forbi de 1,5 bar etc.
du mapper til max tryk du tør og kan.
jun 2006
Følger: 91 Følgere: 97 Biler: 4 Emner: 89 Svar: 5.801
mar 2005
Følger: 58 Følgere: 56 Biler: 3 Emner: 67 Svar: 1.470
det er vel kun sådan en tøse ting at nogle ikke tør at køre max tryk til og fra arbejde.
de jeg kender der køre med turbo biler der er modificeret køre max altid.
eneste grund til at montere controler er for at styre trykket bedre. men med en fuld programerbar styring så styre man trykket til det man sætter den til altså over omdr.
men at hæve og sænke trykket er der ingen ide i.
mar 2005
Følger: 58 Følgere: 56 Biler: 3 Emner: 67 Svar: 1.470
så om den laver 0,5 bar ved 7000omdr eller 3 bar er underordnet så længe at den er mappet til 3 bar.
husk på at mange turboladere kan ikke holde trykket op til max omdr, dvs de peaker tidligere og falder så, prøv at sammenligne en trykkurve med din momentkurve. der er et sammenhæng.
mar 2007
Følger: 47 Følgere: 43 Biler: 4 Emner: 154 Svar: 5.249
mar 2005
Følger: 58 Følgere: 56 Biler: 3 Emner: 67 Svar: 1.470
Hvis du snakker race, er det så stadig på samme brændstof ?
Men hold det altid simpelt, rod ikke for mange ting ind i ligningen, det giver flere chancer for fejl.
Men ja, en controler kan styre feks 1bar og 2bar hvis du vil have det, og så vidt jeg husker så kan de også styre over omdr,så meget som turbo og dit opsæt nu tillader.
jun 2006
Følger: 91 Følgere: 97 Biler: 4 Emner: 89 Svar: 5.801
at turboen Eks kan spoole en anelse hurtigere/tidligere.
feb 2003
Følger: 54 Følgere: 53 Biler: 5 Emner: 14 Svar: 145
maj 2006
Følger: 41 Følgere: 38 Biler: 6 Emner: 140 Svar: 4.200
mar 2007
Følger: 92 Følgere: 91 Biler: 2 Emner: 4 Svar: 322
super simpelt og virker hver gang ikke noget ekstra monteret der bare sider og går til.
mar 2007
Følger: 47 Følgere: 43 Biler: 4 Emner: 154 Svar: 5.249
når jeg snakker race er det primært 201m/402m drag og måske også lidt bane kørsel men hvem ved .. der vil det være kanon med et som minimum justeret bar tryk enten bare ved at skrue den ned eller boost by gear.
og ja det er som udgangs punkt på almen Vpower
ja selv følgeligt er det hjøre foden der styre hvor hurtigt vi køre .. men emd potentiale for 1000hk. ville det være rart med en ned justering til når det kan være nødvendigt. i situationer som beskrevet oven over.
mikkel MS .. tak for input .. det kunne da være en ide
mar 2007
Følger: 92 Følgere: 91 Biler: 2 Emner: 4 Svar: 322
boost contoller
Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside