{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
805 visninger | Oprettet:

Heat soaking med MS1 - MS2 meninger {{forumTopicSubject}}

Hvad er folks meninger med montering af luft temperatur sensor ? Nogle sætter dem i indsuningsmanifoldet, andre helt ude ved luft filteret.

har læst flere steder at folk, har problemer med at når de har kørt en tur, og sætter bilen kort bliver luft temperaturen høj i motor rummet, og det varmer sensore op, så styringen tror at indsunings luften er meget varmere end den er ?

Er det noget nogen herinde kender til eller, sætter i bare sensoren langt væk fra en hver varme kilde smiley


Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

  • Nyt amatur 900 kr.
  • Hjælp til opsætning af en svævehylde og 3 små svævehylder, samt et klapbord i køkken 1.250 kr.
  • Reparation ag opvaskemaskine 1.500 kr.
  • Ophæng af køkkenskab fra Ikea, spejl og håndtag til skuffer 1.500 kr.
  • Opsætning af 3 lamper + rep. af tændknap på lampe 900 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Heat soaking med MS1 - MS2 meninger
  • #1   2. jan 2014 Har selv læst om det, men har aldrig selv haft problemet på de 6-7 installs jeg har lavet. På supraen bruger jeg den originale i manifolden (1jz). På min mr2 sidder den på den kolde side af WTA køleren. Der er ingen problemer med heat soaking på nogen af dem. Den på mr2 er en open Air GM sensor fra DIY.

  • #2   2. jan 2014 okay spændene smiley Du har ikke noget spændene Korrigering af IAT sensor ? eller andet så ?

    har selv bøvlet lidt med det når iat sensor er 55c varm efter en tur, og den så står og varmer alt om i motor rummet..

    Men om det er en enkelt forkert indstilling ved jeg ikke, lige pt har jeg ikke selv nogen bil at lege med, så kan ikke selv prøve lige pt smiley


  • #3   2. jan 2014 Nej godt nok kun ms3 jeg arbejder i. Men ingen korrigering af iat. Hvilken sensor bruger du? Den jeg har har en plastik næse.

  • #4   2. jan 2014 jeg har brugt Bosch altså dem fra VW af, de sidder moteret med en 6mm bolt, og er helt åbne.

    har også prøvet noget renault sensor, også åben model.

    ved der er nogle der køre med en vandsensor i indsuningen, for at den ikke skal ændre sig for hurtigt

    har ikke prøvet de GM sensore som boksens reelt er bygget til


  • #5   2. jan 2014 Den skal ændre sig hurtigt. Ellers kan den ikke reagere på stigende temp fra ladetryk.

  • #6   2. jan 2014 Hvis du kører turbo skal den ind efter intercooler, ellers rr det ligegyldigt hvor den sidder. På nogle na sidder den endda ved luftfilteret.

  • #7   2. jan 2014 Bare tag en alm fra en Toyota. sådan en plastic model der gerne er skubbet i en gummiprop i luftfilteret.. og så borer du forsigtigt et hul i silicone slangen helt oppe ved gasspjældet.. det virker altid. og falder ikke ud, heller ikke med 2,5bar

  • #8   4. jan 2014 Er der ikke en setting for "hot afterstart"
    Så skal den har mere , det er helt normalt at der er heatsoak, hvis man ikke opdager det , så er det fordi blandingen er alt for fed når der ikke er heatsoak ,
    Ellers er der kompenseret ved noget afterstart enrichment

    Pøj pøj med det smiley


Kommentér på:
Heat soaking med MS1 - MS2 meninger

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside




Annonce