{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

  • Nyt amatur 900 kr.
  • Hjælp til opsætning af en svævehylde og 3 små svævehylder, samt et klapbord i køkken 1.250 kr.
  • Reparation ag opvaskemaskine 1.500 kr.
  • Ophæng af køkkenskab fra Ikea, spejl og håndtag til skuffer 1.500 kr.
  • Opsætning af 3 lamper + rep. af tændknap på lampe 900 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  plug an´ play VEMS til supra
  • #1   26. maj 2012 tror det ikke, men ved der snart kommer en PnP fmj, vis den ikke allerede er lavet.

  • #2   26. maj 2012 hvad med en fed haltech smiley plug and play

  • #3   26. maj 2012 Hvad er p&p der skal jo trækkes ledninger til WB og EGT og ofte til Map også.
    P&p er da et salgs tricks.
    Og det hele skal jo så bag efter køres ind sammen, og her handler det jo om bruger venlighed og indkørings funksjoner.



  • #4   26. maj 2012 Vems har kan forbindes direkte til WB sensor og EGT sensor og har et meget bruger venligt indkørings pogram, og så er det nok svært at finde en der er billiger.

  • #5   26. maj 2012 1342f
    du ved jo lige så godt som mig hvad plug and play er ...
    og ja hvad du så ellers vil trække til er noget andet

    er meget på en VEMS for som jeg har forstået, er en kanon styring hvis man selv vil til at kigge lidt ind i mappningen ..

    Mikkel . haltech var også en mulighed. vil gerne have en man relativt nemt kan ændre boost controle på i forskellige gear. da den nok kommer til at køre noget 402meter

    thomas. ja tror FMJ. er på markedet ... hvor bruger venlig er den ?


  • #6   26. maj 2012 haltech klare snildt dit ladetryk smiley


  • #7   26. maj 2012 hvem køre haltech ind i dk ?

  • #8   26. maj 2012 det gør jeg. er forhandler for dem

  • #9   26. maj 2012 Problemet er ikke at købe en styring, problemet er at finde en person som kan hjælpe i nærheden af din bopæl, som kan hjælpe når det brænder på.

  • #10   26. maj 2012 Er det en hverdags bil eller søndagsbil vi tallet om?

  • #11   26. maj 2012 fmj er faktisk en okay nem styring, som de fleste faktisk vil kunne finde ud af, og menuen er på dansk også.

    Men ellers er vems en rigtig fed styring, køre selv med en.

    men spørgsmål angående den fmj, så kan du jo lige smide en pm, så smider jeg lige et nummer til en rigtig dygtig person, som kan hjælpe dig videre.


  • #12   27. maj 2012 Det er min hverdags bil der bliver brugt om søndagen og til bane kørsel og race også. Har AEM i nu der er lodet i med en økse ligner det

    Og ja men her i vestjylland er der vel snart ikke andre en qualitec og henrikgm og længe nede rene og længe oppe rh men begge 100 km + rene har monteret det der er i nu og rh vil jeg ikke til igen


  • #13   27. maj 2012 så tag qualitec, anders er en super flink fyr som rigtig gern vil hjælpe dig. har selv fået en masse hjælp af ham så jeg kun få min vems monterer rigtig

  • #14   27. maj 2012 KK har så vidt jeg husker været på besøg ved peter jensen (vems) for at kikke pp hvad det var, nu ved jeg at ms ikke er noget kk og Flemming snakker for meget om. Men vems var ikke helt forkert. Hvad er der galt med din aem, det er også en fin styring. Har selv kikket på ems 4.

  • #15   27. maj 2012 qualitec/stage3 ville jeg nok gå udenom, men det jo op til folk selv.

    Henrik gm er bestemt ikke et dårligt valg, han ved en ting eller 2 om indkøring af biler, og generelt om tuning.

    Men vis det skal være plug an play ville jeg nok kontakte kl-auto i vojens, han plejer at kunne give en god pris på sådan en fmj boks, og indkøring.


  • #16   27. maj 2012 hvor for så ikke bare kontakt fmj selv... det er da nemmer og så få ham til og bygge hans box ind i supre box ved det tager han ikke så meget for

  • #17   27. maj 2012 fordi det billiger ved kl-auto, som at gå direkte til flemming, hvertfald vores erfaring. plus han er hård til at indkøre biler:)

  • #18   27. maj 2012 Der er også blanede meninger om GM, skal det lige tilføjes.

    Det er der generelt om dem alle.


  • #19   27. maj 2012 Michael l ...
    nu er jeg selv fra en by MEGET tæt på det gamle stage3 . og de er i ALVORLIGT bad-standing her ude ... og med god grund. deres håndværk er jo til at lukke op at skide i ...... men hvad angår anders´indkørings evner ved jeg ikke. men har da hørt han skulle være ok.

    Møffe. har KK indgåene kendskab til ledningsnet og motorstyring ? og er de kvalificerede til at lære fra sig i forløbet .. ?
    min AEM er den gamle der er lodet sammen af René og holdkæft noget lort ... og da jeg får nyt ledningsnet vil jeg have en styrboks der plugger i OG kan køre lavohm uden bl.a peak and hold box ..

    thomas p : det tror jeg også jeg gør ..
    hvem står for det hos KL-auto?


    og om det er lokalt til selve monteringen er ikke så vigtigt . har transporter og trailer ..
    men en af dem jeg har tænkt over . er at få Ryan g fra 2bartuning i england over og montere en Syvecs motorstyring og køre den ind ... INGEN ved mere om en supre end ham og så laver han jo næsten ikke andet end at køre high horse power biler ind ... og hans justering over log skulle være imminent


  • #20   27. maj 2012 om kk har kenskab til det. spørg ham. men har set noget flemming har lavet, det er sq helt i orden.

    hvis det skal være P&P så kan løsningen være at kontakte flemming, og så får han boxen og lodder hans print over i..

    ang løsninger med lodniger så er det min overbevisning at feks Rene turbomotor ofte er presset lidt af køberen når vi snakker pris.

    om ikke andet så er det nemt lige at renede det hele igennem med en loddekolbe,tabe eller krympe det hele sammen tilsidste, når det køre.

    nu køre der mange cosworth i uk, og ofte er de opsæts og forhandlere derovre ofte lovpriset som de største, og bedste. syntes bare ofte at effekt tal er for meget i højsæde over feks kørbarhed og moment/effekt forløb.

    nu har du selv set hvor sej KK´s felt er ved selv 450hk. det tager tid når 2tons skal rulles op i hastighed. michael jensens grønne escort og lars husballes evo har også mødt det felt.


  • #21   27. maj 2012 Hvad har du tænkt dig at bruge af penge på styring med indkøring, og hvor meget vild du selv være med første gang og ud i fremtiden.

  • #22   27. maj 2012 der er ikke sat fast pris på hvad der skal bruges .... der skal bruges de penge på det så det dur ! men vil ikke smide penge efter ubrugelige fetures og indkøring igen og igen
    vil selv være med til det meste og vil meget gerne have en der har tid og overskud til at forklare tingene når den bliver kørt ind

    vil jo gerne på sigt have lidt mere indgåene kendskab til indkøring fra bunden af ...


  • #23   27. maj 2012 Han hedder jesper ham fra kl-auto:-) kan lige smide et nummer på ham vis det er.

  • #24   27. maj 2012 det kan du lige gøre thomas .. smiley


    en anden ting .. hvis man får kørt sin bil ind. og så montere en FX. E-boost2 til at styre ladetrykket .. hvor langt ville man kunne strække sig til hver side ? positivt negativ boost settings


  • #25   27. maj 2012 det bedste du kan gøre er at lade ecu styre trykket.

    det er skam også det billigste.


  • #26   28. maj 2012 16000kr koster den fmj boks med indkøring, og tror godt der kan følge en times kursus med i den pris:)

  • #27   28. maj 2012 Så er den også lodder over i std box. Samme pris min kammi fik for en del år siden.

  • #28   28. maj 2012 ja boksen er plug an play.

  • #29   28. maj 2012 Hvad kan den Fmj boks som en Vems ikke kan. En af mine gode venner har lige været der oppe og få en Fmj i hans 2.2 Audi motor. Han fik forklaret at boksen hele tiden endre i blandingen hvis der var noget der endret sig.
    Faktisk det samme som Vems gør med sit EGO.

    Vems giver mulighed for at styre boost efter 1, 2 gear, tryk, spjæld åben i % og RPM.


  • #30   28. maj 2012 Hvorfor får du ikke en til at montere din aem boks korrekt og køre den rigtigt ind. Den gamle aem er ikke dårlig. Syntes bare det er spild af penge.

  • #31   28. maj 2012 Morten:
    Det er også min tanke


  • #32   28. maj 2012 morten
    1: lav ohms dyser oden at køre formodstand eller PAH boks
    2. den er åbenbart ikke særlig god til at håndtere fx aircon på en jza80
    3 den er meget følsom over forændringer (efter hvad jeg har fået at vide)
    4 den skulle ikke være speciel bruger venlig

    skal aligevel ud og købe nyt ledningsnet og der kan jeg få det ECU stik på jeg vil .. så ved snart ikke om jeg skal blive ved med at have en boks der er lidt out dated


  • #33   28. maj 2012 Kan kun sige at hvis du gerne vil have en boks, der kan alt, så køb en haltech plug n play i stikket. Der fås ikke bedre.

  • #34   28. maj 2012 Hvad kan en haltec, som en vems eller fmj ikke kan?;-)

  • #35   29. maj 2012 Vems og MS har alt for få udgange. De har mange funktioner og er meget fleksible m.h.t. funktioner. De kan dog pga. udgangene ikke køre alle funktioner samtidig. Boksene understøtter ikke ret mange følere og de originale, som de gør skal som regel alligevel laves om pga. støj eller lignende.

    Haltech kan i min verden alt du har brug for. Udgange til at køre ALT samtidig kan køre op til 12 dyser og 6 tændspoler samtidig fuldt sekventielt. Haltech understøtter alle sensorer. Mappet er 32x32 felter, et af de største der fås. og en hel del andet, men det må i selv læse jer til.

    FMJ har jeg INGEN erfaringer med og kender ikke nogen, som kører med den.


  • #36   29. maj 2012 Vemsen kan det samme som den haltech, den kan køre alle føler orginal. Plus en masse andet samtidigt. Faktisk så mange at jeg har svært ved at forstille mig hvad man skal brugen dem alle til. Og køre også fuldt sekventielt på en supra motor.

    Men det rigtigt at ms godt kan have lidt bøvl med at køre en masse indgange samtidigt.


  • #37   29. maj 2012 Vems har 8 dysse og 8 tændings udgange, og jeg kan ikke se hvilken føler/modstand så den ikke skulle kunne læse. Den har har dog kun (heldigvis) 14x16 tabeller.
    P&p for WB og EGT og nok udgange til at lege med vand, blæser og små knapper.
    Og så er der gjort rigtig meget for at lave nogle gode indkørings programmer almindelige mennesker kan bruge sammen med dens selvjustering funksjon (EGO)
    Og hvis vi sammenligner prisen lander vi under det halve for den store pakke.

    Men Haltech se da meget prof ud og var da måske også mit andet valg.


  • #38   29. maj 2012 Fmj koster ikke meget i ren indkøb, mener vi snakker 5-7k i det område ligger en færdig ms også.

    En ecu er ikke bedre end ham der programere den.


  • #39   29. maj 2012 I sidste ende kan jeg kun give møffe . ret.

    En ecu bliver aldrig bedre end ham der har justeret den.

    Det hjælper dog en del at have det rigtige udgangspunkt og kan kun sige ja til at Haltech er en dyr boks, man får så også det man betaler for.


  • #40   29. maj 2012 hvis jeg ville have den bedste mand til at mappe min ind blev der RyanG fra england uden at blinke og en Syvecs styring.. men så kunne jeg da også godt starte med at hive 20,000kr-25,000kr frem til det . men derfor må man jo gerne finde alternativer .. også mest på grund af brugervenligheden .

  • #41   29. maj 2012 Fordelen med fmj er at ham der bygger dem, også er dansker og programere dem. Du får ikke bedre mulighed for at finde en der kender alt til mulighederne i en ecu.
    Er der noget den ikke kan, så kommer den til det.


  • #42   29. maj 2012 det er jo et kæmpe + .... men det lader da også til at der er personer i DK der ved alt der er at vide om VEMS styringen ?

  • #43   29. maj 2012 Du kunne måske også ringe til peter fra vems.dk, han er rigtig flink og dygtig.

  • #44   29. maj 2012 ved i om der er nogen i Nordjylland der kan hjælpe med en vems styring

  • #45   29. maj 2012 Det er helt op til dig, men husk på hvad du forventer af tingene, nu nævnte du selv at få fløjet en gut ind fra udlandet pga han åbenbart er den bedste i de kræse.



  • #46   29. maj 2012 møffe .. der er flere i DK der har brugt ham .. også alene for hans viden om 2jz-gte motor og hele ledningsnettet ...

    forventer ikke mindre en det bedste fra ham man vælger ..... så let er det .. gider ikke amatør der tror de kan en masse .. det har jeg set hvordan der ender på andres og min egen .. skal bruge en der har 100% styr på det og jeg stoler på som uvidene .. tildels derfor denne tråd for at høre folks meninger

    er da ikke itvivl om at peter (vems) og flemming fartstrup . er 100% kompetente . men derfor er det jo ingen skade til at spørge. ang indkøring


  • #47   29. maj 2012 Den største fejl folk laver er at købe noget der kan vildt meget, men ingen kan programere den.

    Så hellere købe noget billigt mange kan pille i.

    Men jeg har set mange med vilde tal fra udlandet, som er direkte uegnede til gadebrug pga manglende mellemområde. Store tal opnås ret nemt hvis delene rotere hurtigt nok, og lader sent nok.

    Problemet kommer når der bliver forventninger om feks langt momentforløb.


  • #48   29. maj 2012 det kan du have helt ret i

    meen må gå lidt i tænke boks ... elelrs har jeg en HKS f-con gold på hånden


  • #49   30. maj 2012 Den største fejl folk laver er at købe noget der kan vildt meget, men ingen kan programere den.

    Så hellere købe noget billigt mange kan pille i.

    Men jeg har set mange med vilde tal fra udlandet, som er direkte uegnede til gadebrug pga manglende mellemområde. Store tal opnås ret nemt hvis delene rotere hurtigt nok, og lader sent nok.

    Problemet kommer når der bliver forventninger om feks langt momentforløb.


  • #50   2. jun 2012 hvad ligger Haltech og VEMS på i pris med indkøring fra bunden lunch-controle set-up og evt ekstra map på høj oktan ?

    sådan in ballpark figure


  • #51   3. jun 2012 Ring til folk der sælger dem og spørg. Det er det tætteste du kommer på det korrekte tal.

    Men husk på, kommer du med noget der ikke fungere til den effekt du forventer, og det ikke fixes hurtigt. Så er det bare at betale og hjem igen.


  • #52   3. jun 2012 nu er der vel tilfældigvis nogle forhandler i dette forum ... så de må vel være egnede til at at skrive en besked smiley

    ved ikke hvad du mener med de sidste 2 linjer.


  • #53   3. jun 2012 Hvis din bil feks ikke kan tænde rørene ved en given ladetryk eller noget går galt på dagen. Så er pengene spildt og du kan halte hjem igen. Hvor du bare må bestille ny tid til en ny betaling.

  • #54   3. jun 2012 ja men så tager vi den jo der fra .... den hvorfor tage forskud på sorgerne .. bilen kan jo ikke mere end det bilen kan smiley

  • #55   3. jun 2012 det jo så heldigvis ikke sådan alle steder. ham vi har til at køre fmj ind, han tager 500kr i timen på felt, og han når langt på 2 timer vis alt spiller max. så går der noget galt gør 500kr meget ved en indkøring.

  • #56   3. jun 2012 Thomas nu er det mere høj effekt biler som ikke bare gør som man forventer..
    Man læser jo altid om 1000hk biler. Men hvor er de ? Og er det nu bare noget man laver?


  • #57   3. jun 2012 nu kan det jo altid drille .. om det spiller 100 hjemme fra kan der jo hurtigt ske noget ..

    men man laver jo altid tingene ud fra bedste beskum ... så kan det jo godt være man bliver skuffet .. men så er det jo det ...


  • #58   3. jun 2012 men de køre da rundt, har da 2 bekendte som køre rundt med henholdsvis 950hk og 1050hk, begge 2 med fmj boks:)

  • #59   3. jun 2012 Kender en der gerne vil rulle en 1000hk bil gratis. Men de bliver altid væk.

    Men ja de findes, bare ikke i det antal folk nævner når der snakkes røvballe hk.



  • #60   4. jun 2012 men hvad har de 1000hk enlig med sagen at gøre? sys det har taget en drejning nu:)

  • #61   4. jun 2012 LOL, intet.



  • #62   5. jun 2012 1000 hest biler er der ikke mange af, og på plader er der ganske få der bliver brugt som søndags bil.




  • #63   5. jun 2012 Mener han hedder Tom e herinde, han har en supra med lige over 1000hk, og bruger den enlig rimelig tit. Den skulle faktisk være blevet godkendt til 750hk nu, gennem jotuning.dk

  • #64   5. jun 2012 kan ikke rigtig gennemskue hvorfor der er begyndt at blive diskuteret hvor mange 1000hk biler der køre rundt ..

    og nej tror ikke Tom´s bliver godkendt aligevel da den er stroket 3,4liter


  • #65   5. jun 2012 sidste jeg snakkede med dem, var der ikke noget problem. mener det var i torsdags.

  • #66   5. jun 2012 sidste jeg hørte om det ville de ikke .. men det er et stykke tid siden ... min står også for tur ... men lader ikke til de kan få fingeren ud af røven og komme med noget konkret

  • #67   5. jun 2012 hvad siger john da?

  • #68   5. jun 2012 at de stadig ikke var fået på plads hvad der skal til for at gutterne i tyskland vil køre det igennem .. dele så som turbo/styring osv ..

  • #69   5. jun 2012 Nej der skal ikke så meget til før en tråd smutter af sporet.... LOL

  • #70   5. jun 2012 Men Hartman

    vis den skal godkendes, skal den jo køre med fmj aligevel?


  • #71   5. jun 2012 ja hvis den skal gennem JO ..... men det er ikke sikkert den skal det

  • #72   5. jun 2012 Med det regelsæt der er i pressen bliver alt over standart vel ulovligt.

  • #73   5. jun 2012 Men der vil ikke andre end jotuning der kan godkende den?

  • #74   5. jun 2012 hvad for et regl sæt møffe ?

    thomas p ... jo det er der måske en anden der er ved at arbejde på .. men nu må vi se ...


  • #75   5. jun 2012 det er jo ikke JO der godkender noget ... de "låner" vel bare egnetheds erklæringen

  • #76   5. jun 2012 Alt tuning,montering og salg bliver strafbart. Så alle parter kan straffes. Mener ikke det er vedtaget endnu.

  • #77   5. jun 2012 det meste tuning har da længe været strafbart ..

    at du så nu kan blive dømt for salg og montering til privat er en anden ting og vist det eneste nye i den sag


  • #78   5. jun 2012 Som jeg har forstået det. har dem han arbejder sammen med, betalt 250000kr for at få den supra testet til 750hk, for at se om karrosse kan holde til det. og så skulle john betale for at få den til at overholde de krav til foruregning der er. og der arbejder han sammen med flemming farstrup som laver de bokse. og så køre ham jesper dem ind. også ham jeg forslog du skulle bruge.

    Det den version jeg har fået.


  • #79   5. jun 2012 tuning erjo ikke ulovlig, vis du kan dokumentere det du har lavet er lovligt. Men det er tilgengæld også meget svært!!

  • #80   5. jun 2012 okay lyder meget som den historie jeg har fået .. men derfor er der stadig en egnethedserklæring på en supra nu smiley

    men der har jo også været krav til en eksakt turbo men ved stadig ikke hvad det er blevet til smiley

    og ja de vil have Fmj boks ... men efter en del protester er jeg sikker på smiley


  • #81   5. jun 2012 ja. men vis du bare har en lille plan om den måske skal godkendes, så ved jeg godt hvad jeg havde valgt.

  • #82   5. jun 2012 må jo lige have fat i dem og høre hvad det bliver til smiley ..

    kan man kontakte jesper direkte eller skal man igennem flemming først ?


  • #83   5. jun 2012 bare ring til jesper.

    Det ikke engang for at gøre reklame for fmj, køre ikke med en desværre. da den ikke kan blive plug an play på min bil. så kan jeg lige så godt vælge noget andet og lave det hele selv, det dog også meget spændene vis man kan finde ud af det.


  • #84   5. jun 2012 ja du kunne da være sjovt selv at mappe en bil ... smiley ...

    det må blive senere vi kaster os ud i det smiley


  • #85   5. jun 2012 altså har kigget lidt i programmet i forhold til ms og vems. og Det smarte ved fmj er, at det står på dansk det hele, og det enlig er nemt og finde rundt i. Ulempen er så, at vis man har brugt ms eller vems, så det meste bygget op på en anden måde:)

Kommentér på:
plug an´ play VEMS til supra

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside




Annonce