{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

  • Afhentning af fliser 500 kr.
  • Opsætning fjernsyn på væg 500 kr.
  • Frithængende emhætte installation 3.000 kr.
  • Skift af radiatorventil 1.600 kr.
  • Grave 205 kr.
  • Opsætning af loftlampe, ophæng af 2 billeder, ophængning af lille TV, opsætning af spejl 600 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  SW22 motorskift
  • #1   30. jul 2013 og er det egentlig ikke en 224hk i en 92 mr2?
    kunne bare se tidliger ejer havde skrevet det var en 205hk. kan jeg se forskel på dem og er sw22 nogensinde lavet med en 205hk?


  • #2   30. jul 2013 Så vidt jeg ved (er ikke sw2x ekspert) så er den lavet med 2 motormodeller- 225 hk og 245 hk. (Gen2 og 3)
    Det med årgangen ved jeg ikke så meget om, andet end sw20 - uden turbo- skifter fra 156 til 175 hk i 93/94.


  • #3   30. jul 2013 Det står lige her jo smiley

    profilbillede
  • #4   30. jul 2013 der er flere forskelle på de to motor, men har du ALT med til den anden motor skulle det ikke give de store problemer såvidt jeg ved, mener dog at der er forskel på ledningsnette, men er ikke 100 % olie filteret har også anden placering, så køler med mere skal også med fra den nye motor smiley

  • #5   30. jul 2013 Patrick F
    Desværre så passer det skema ikke.. alle MR2 3SGTE med turbo, har kun ca. 200hk, når de biver målt, desværre.

    Hvis du alligevel vil skifte, så gå efter en fra Caldina og smid en anden motorstyring på, så har du nemt 325hk.



  • #6   30. jul 2013 Gearkassen er ikke helt den samme, den fra 92 har lidt spær.


  • #7   30. jul 2013 us udgaverne har, dog ikke jap udgaverne smiley Caldina er btw ikke en fordelagtig motor hvis du skal over de 330 hk, da der er laves ordenlige dele til den smiley

  • #8   30. jul 2013 Jamen det ved jeg godt, det jeg fandt er jo hvad fabrikanten skriver, og hvad de 4 generationer af 3sgte motorer er opgivet til.
    Hvad de bliver målt til i den virkelige verden er jo noget helt andet.. Så lidt kan man vist godt bruge det til alligevel smiley


  • #9   30. jul 2013 ja, de har ikke alle 200 hk og der er større forskel på motorene og modelerne end som så, har selv kigget på alle modellerne inden det nye setup blev valgt smiley

  • #10   30. jul 2013 men den største forskel ligger i hvor solid blokken er i de forskellige modeller, men dette bliver først et aktuelt problem hvis man skal op over de 450-500 rwhp ;D

  • #11   30. jul 2013 Efter hvad jeg kan læse skulle gen 3 være den bedste motor til "normalt" brug? Målet er 300hk på hjulene. Men hvis jeg køber en gen 3 ved gadbjerg og så får strikket ledningsnet og en ny ECU er jeg så ikke rimelig godt på vej?

  • #12   30. jul 2013 ja det skulle jeg mene, mener at gearkasserne passer sammen, dog er der forskel på styrken, og med spær. men ellers skulle du have det hele, det var i hvertfald hvad jeg fik afvide. men kom aldrig så langt da jeg ville over de 500 så måtte tage en helt anden vej smiley og 300 når du nemt på en 3gen, der skal bare en anden top pakning på og ECU/ chip og evt dyser og en større turbo, så har du 300+

  • #13   30. jul 2013 Okay lyder godt. Er din kørende og hvor meget endte den på? Evt. Film?

  • #14   30. jul 2013 Hiv fat i Jesper Beyer herinde og spørg om hjælp til ombyt/tuning af 3S-GTE. Han ved hvad han laver på den motor!.. :o)

    Når det så er sagt...
    Der er umiddelbart 3 generationer af 3S-GTE : Gen1 med 205HK, Gen 2 med 225HK og Gen 3 med 245HK og såer der Caldina Motoren med 260HK som nogen kalder Gen 4.
    Årgangene på de forskellige kan jeg sgutte huske.. *G*.. og heller ikke om gearkasserne passer på kryds af Gen 1 ->Gen 4.
    På Gen 3 er topstykket lidt anderledes end på Gen 1 og 2. Caldinaen kører så vidt jeg husker med samme topstykke som Gen 3, men med en anden type tænding...
    My 50 Cent til dit projekt...
    Få fat i et komplet rearcut fra en Gen 3, komplet med Gearkasse (nogle af dem har LSD), ledningsnet og styreboks.
    Opgrader ECU, IC og evt. knasterne så har du nemt 300+HK der kan holde mange Km hvis du behandler din motor pænt...
    Hvis du prygler en MR2 risikere du problemer da den har lidt svært ved at komme af med varmen...
    Been there, Done that.... Even bought the freakin' T-Shirt.. ;o)


  • #15   30. jul 2013 Jesper kan varmt anbefales ! han har også haft en finger med i min motor, smiley ja tændingen er anderledes på caldina, så der skal special ecu til smiley og ja intetercooler er vigtig. hvis du en dag kommer forbi, sjælland har jeg en greddy med blæser, du kan tage med BILLIGT da den bare ligger, smiley

    min køre ikke endnu, men motoren er færdig ! målet er 600, men det er en 5sgte med 3sgte krumtap, ( som jespers starlet, bare mere street vendeling) smiley


  • #16   31. jul 2013 Der sidder en intercooler ude i højre side med el blæser på. Kender dog ikke mærket smiley den skulle være rullet til 230 med intercooler, større turbo, anden udstødning og manifold.

  • #17   31. jul 2013 Kan ikke huske om der er blæser på std køleren faktisk, men var i følge tidligere ejer på 360 hk med en tilsvarende køler. Så de kan godt komme lidt der op af med køler i siden, jeg havde ingen varme problemer og den blev kørt hårdt hehe smiley

Kommentér på:
SW22 motorskift

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside




Annonce