1.127 visninger
|
Oprettet:
100 NX turbo HMM!!!! {{forumTopicSubject}}
Hej i kloge hoveder jeg ligger inde med komplet sæt inter/wes/bow/turbo/ osv MEN mangler en toppakning i metal da den org ikke vil holde til trykket nogle der ved hvor sådan en kan findes ?
apr 2003
Følger: 54 Følgere: 60 Biler: 9 Emner: 58 Svar: 2.862
F.eks til den NX jeg havede køber man bare fra en Nissan Sunny GTI-R (SR20DET).
Hvis du har 1.6 maskinen i, er try ikke anbefalet, af hvad jeg har læst rundt omkring er den ikke god til det.
aug 2008
Følger: 64 Følgere: 63 Biler: 1 Emner: 19 Svar: 92
aug 2008
Følger: 64 Følgere: 63 Biler: 1 Emner: 19 Svar: 92
http://www.bilgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=192418
apr 2003
Følger: 54 Følgere: 60 Biler: 9 Emner: 58 Svar: 2.862
Det er jo en GA16DE, hvor din højest sansynligt er en GA16DS.
Men det kræver jo ledningsnet o.s.v også.
Hvis jeg var dig så ville jeg nok anskaffe mig en SR20DET frontcut i stedet for, fra en Pulsar/GTI-R, så er det hele lige til at smide over, motormessigt.
Det er jo self. ikke loveligt, men vil man gøre det lovligt skal du jo have en 100 NX GTI, som du smider turbo på, for den har allerade samme undervogn(bremsemessigt) som en GTI-R.
aug 2008
Følger: 64 Følgere: 63 Biler: 1 Emner: 19 Svar: 92
dec 2006
Følger: 45 Følgere: 42 Biler: 12 Emner: 1 Svar: 4
aug 2008
Følger: 64 Følgere: 63 Biler: 1 Emner: 19 Svar: 92
apr 2003
Følger: 54 Følgere: 60 Biler: 9 Emner: 58 Svar: 2.862
Man kan jo få, også nogle gange ved gadbjerg, en SR16VE motor, altså med variable ventil forskydning, den giver en potent 175 hk.
Ingen turbo dog.
http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/8/85/16v.jpg
Den ligner en SR20DE, men laver flere HK en den.
Ellers kan du jo gå helt op i en SR20VE som laver en 205hk på den hurtigeste generation af dem, og det er også uden tryk.
Begge maskiner skulle være plug'n'play i en NX, du skal dog nok have finger i en 2.0 gearkasse, men de er jo overalt, f.eks Primera/Almera osv.
maj 2007
Følger: 25 Følgere: 23 Biler: 1 Emner: 27 Svar: 128
Men jeg har godt nok den rigtige motor så tanken om turbo ligger der godt nok, hehe... damn jeg glæder mig til den kommer på vejen igen, UDEN rust, NYmalet og fucking lækker
maj 2007
Følger: 25 Følgere: 23 Biler: 1 Emner: 27 Svar: 128
Men jeg har godt nok den rigtige motor så tanken om turbo ligger der godt nok, hehe... For pokker jeg glæder mig til den kommer på vejen igen, UDEN rust, NYmalet og fucking lækker
apr 2003
Følger: 54 Følgere: 60 Biler: 9 Emner: 58 Svar: 2.862
Ja, og på din, fordi det er en GTI, har du det jo meget nemmer for SR20DET motoreren passer lige ned sammen med alt andet, du skal endag ikke engang skifte ledningsnettet
Jeg ville nemlig selv have haft en i min, men så, så jeg at en SR20VE fantes, med 200hk uden tryk, som ligner en SR20DE jaaah så skal der jo et trænet øje til for at se forskellen, specielt til syn.
Hvis man graver dybt ok og vil have den ultimative NX, som ingen andre har gjordt det før, hiver man en SR20VE-T hjem fra Japan, den smider lige omk 300hk+ std
Det er sq nice.
maj 2007
Følger: 25 Følgere: 23 Biler: 1 Emner: 27 Svar: 128
Det lyder sgu lækkert, men skal jeg være ærlig har benzinøkonomi osse noget at sige - os mht. salg.. de to motorer du snakker om, lyder til SR20VE er den billigere, hvad skal man slippe for sådan en og kan den fåes brugt? Gad vide om den så osse passer li over? Hehe går den så går det..
Hvordan er milage ellers med SR20DET kontra dine to nævnte?
apr 2003
Følger: 54 Følgere: 60 Biler: 9 Emner: 58 Svar: 2.862
F.eks min nuværende Audi, opgivet til 10km/l, jeg kan få den til at rende 13, men Saktens få den til at gå 5 også :), men nok om det.
SR20VE kan jeg huske at have læst, hvis man skal have fingeren i en af dem, skal den komme fra en Bluebird med manuel boks, af en eller anden grund, dur den ikke fra en Automatik, da den ikke er skabt til at tage så mange Omd. som den anden, og som vi kender det fra V-Tec er forskydning af knasterne jo sjoveste ved høje Omd.
Fordelen ved f.eks en SR20VE i forhold til en Vtec maskine er den kan forskyde på begge knaster, individuelt.
SR20DET, tror jeg skam er tæt på det samme km/l som en SR20DE, igen alt efter hvem der køre, og hvor meget man tuner.
Var det mig, var det en SR20VE hvis man har en GTI, og en SR16VE, til 1.6 folket, der røg i, for at få lidt mere power.
Mht, at trække karossen skæv, nej ikke på en NX husk den er jo forstærket mere en, en Sunny er, da den har targa.
SR20VE passer 100% i en GTI model, det er samme motor mere eller mindre, bare anden top, som du kan se her, det eneste der afsløre det er en VE er fordi det står på topdækslet.
http://media.photobucket.com/image/SR20VE/nastynate666_photo/1.jpg
maj 2007
Følger: 25 Følgere: 23 Biler: 1 Emner: 27 Svar: 128
apr 2003
Følger: 54 Følgere: 60 Biler: 9 Emner: 58 Svar: 2.862
Samtidig arbejder 200hk suge heste, bedre en 200 turbo heste, for du har alle HK med det samme.
maj 2007
Følger: 25 Følgere: 23 Biler: 1 Emner: 27 Svar: 128
apr 2003
Følger: 54 Følgere: 60 Biler: 9 Emner: 58 Svar: 2.862
Jeg er sikker på at give gadbjerg motorimport et ring vil give bonus
maj 2007
Følger: 25 Følgere: 23 Biler: 1 Emner: 27 Svar: 128
100 NX turbo HMM!!!!
Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside