{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  100 NX turbo HMM!!!!
  • #1   15. nov 2010 Kommer helt an på hvad motor du har i.

    F.eks til den NX jeg havede køber man bare fra en Nissan Sunny GTI-R (SR20DET).

    Hvis du har 1.6 maskinen i, er try ikke anbefalet, af hvad jeg har læst rundt omkring er den ikke god til det.


  • #2   15. nov 2010 der er en 1,6 TC 16v så .... men en kammi har nissan almera samme motor han mener hans passer ? men hans er med insprøjtning

  • #3   15. nov 2010 her en den motor som skulle passe med topppen

    http://www.bilgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=192418


  • #4   15. nov 2010 Hvis du bygger alt indsprøjtnings systemet over, så ja.
    Det er jo en GA16DE, hvor din højest sansynligt er en GA16DS.

    Men det kræver jo ledningsnet o.s.v også.

    Hvis jeg var dig så ville jeg nok anskaffe mig en SR20DET frontcut i stedet for, fra en Pulsar/GTI-R, så er det hele lige til at smide over, motormessigt.
    Det er jo self. ikke loveligt, men vil man gøre det lovligt skal du jo have en 100 NX GTI, som du smider turbo på, for den har allerade samme undervogn(bremsemessigt) som en GTI-R.


  • #5   15. nov 2010 mening er jeg vil smide det på den 1,6 og da penge ikke er på træene mere så ja hehe .... mit turbo kit var billgt så manglede jo kun toppen ... men kan den ikke holde ? med 0.6-0.8 bar eller den giver nok max 50 hk

  • #6   15. nov 2010 Spørg Egon fra Gadebjerg motor import i Grinsted. han har lige eller har haft en 2.0 turbo motor liggende fra japan til en 100nx. Til ikke så mange penge igen smiley og han har sikkert også noget liggende til en 1.6

  • #7   15. nov 2010 vil jeg da prøve hehe tusind tak

  • #8   15. nov 2010 Hov forresten, der er jo også en anden løsning.

    Man kan jo få, også nogle gange ved gadbjerg, en SR16VE motor, altså med variable ventil forskydning, den giver en potent 175 hk.
    Ingen turbo dog.

    http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/8/85/16v.jpg

    Den ligner en SR20DE, men laver flere HK en den.
    Ellers kan du jo gå helt op i en SR20VE som laver en 205hk på den hurtigeste generation af dem, og det er også uden tryk.

    Begge maskiner skulle være plug'n'play i en NX, du skal dog nok have finger i en 2.0 gearkasse, men de er jo overalt, f.eks Primera/Almera osv.



  • #9   16. nov 2010 Nam nam... Det lyder mere og mere lokkende med turbo - jeg har bar ikke en kæft forstand på det og har klart indtryk af at eftermonteret turbo fucker din motor op så den konstant driller og aldrig kører optimalt.. det virker til at det kræver en masse vedligehold...

    Men jeg har godt nok den rigtige motor så tanken om turbo ligger der godt nok, hehe... damn jeg glæder mig til den kommer på vejen igen, UDEN rust, NYmalet og fucking lækker smiley


  • #10   16. nov 2010 Nam nam... Det lyder mere og mere lokkende med turbo - jeg har bar ikke en kæft forstand på det og har klart indtryk af at eftermonteret turbo fucker din motor op så den konstant driller og aldrig kører optimalt.. det virker til at det kræver en masse vedligehold...

    Men jeg har godt nok den rigtige motor så tanken om turbo ligger der godt nok, hehe... For pokker jeg glæder mig til den kommer på vejen igen, UDEN rust, NYmalet og fucking lækker smiley


  • #11   16. nov 2010 Mike B
    Ja, og på din, fordi det er en GTI, har du det jo meget nemmer smiley for SR20DET motoreren passer lige ned sammen med alt andet, du skal endag ikke engang skifte ledningsnettet smiley

    Jeg ville nemlig selv have haft en i min, men så, så jeg at en SR20VE fantes, med 200hk uden tryk, som ligner en SR20DE smiley jaaah så skal der jo et trænet øje til for at se forskellen, specielt til syn.
    Hvis man graver dybt ok og vil have den ultimative NX, som ingen andre har gjordt det før, hiver man en SR20VE-T hjem fra Japan, den smider lige omk 300hk+ std smiley
    Det er sq nice.


  • #12   17. nov 2010 haha... kan den ikke vride chassiet skævt?? Jeg har osse på fornemmeren ældre biler blir lidt trættet i metallet? eller er det bare mig..

    Det lyder sgu lækkert, men skal jeg være ærlig har benzinøkonomi osse noget at sige - os mht. salg.. de to motorer du snakker om, lyder til SR20VE er den billigere, hvad skal man slippe for sådan en og kan den fåes brugt? Gad vide om den så osse passer li over? Hehe går den så går det.. smiley

    Hvordan er milage ellers med SR20DET kontra dine to nævnte?


  • #13   17. nov 2010 Aner intet om hvordan det står til med økonomien på dem, det er ikke en af de ting jeg skænker den store tanke, primært fordi det motormessigt er ligemeget, men kommer an på hvem der køre bilen.
    F.eks min nuværende Audi, opgivet til 10km/l, jeg kan få den til at rende 13, men Saktens få den til at gå 5 også :), men nok om det.

    SR20VE kan jeg huske at have læst, hvis man skal have fingeren i en af dem, skal den komme fra en Bluebird med manuel boks, af en eller anden grund, dur den ikke fra en Automatik, da den ikke er skabt til at tage så mange Omd. som den anden, og som vi kender det fra V-Tec er forskydning af knasterne jo sjoveste ved høje Omd.
    Fordelen ved f.eks en SR20VE i forhold til en Vtec maskine er den kan forskyde på begge knaster, individuelt.

    SR20DET, tror jeg skam er tæt på det samme km/l som en SR20DE, igen alt efter hvem der køre, og hvor meget man tuner.

    Var det mig, var det en SR20VE hvis man har en GTI, og en SR16VE, til 1.6 folket, der røg i, for at få lidt mere power.

    Mht, at trække karossen skæv, nej ikke på en NX husk den er jo forstærket mere en, en Sunny er, da den har targa.

    SR20VE passer 100% i en GTI model, det er samme motor mere eller mindre, bare anden top, som du kan se her, det eneste der afsløre det er en VE er fordi det står på topdækslet.
    http://media.photobucket.com/image/SR20VE/nastynate666_photo/1.jpg


  • #14   18. nov 2010 Hvad er din begrundelse for at vælge non-turbo frem for eftermonteret turbo Rene?

  • #15   18. nov 2010 Syn, du kan syne den med en SR20VE, i, uden at lave om, for som sagt, kun det trænet øje kan se forskellen smiley
    Samtidig arbejder 200hk suge heste, bedre en 200 turbo heste, for du har alle HK med det samme.


  • #16   18. nov 2010 Ahh ganske logisk, ja smiley Slå lidt op på google - ingen til salg der pt. Prøvede så autodatalager men hvilken bil skal jeg søge under og mest væsentlig hvad årgang? Bluebird blev sat ud af produktion i 1990 smiley

  • #17   18. nov 2010 Ja herhjemme gjorde den, men den forsat i asian, og herhjemme mig bekendt blev ingen Nissan'er i den årgang solgt med den motor i.


    Jeg er sikker på at give gadbjerg motorimport et ring vil give bonus smiley


  • #18   19. nov 2010 Hehe så tror jeg bedre det kan betale sig og få den SR20 jeg har i nu til at kører uden de udsæt der og få blæseren til at fungere normalt smiley

Kommentér på:
100 NX turbo HMM!!!!

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside




Annonce