{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.697 visninger | Oprettet:

Nissan 100 NX spørgsmål {{forumTopicSubject}}

Heey folkens.. jeg har detsværre ikke været serlig aktiv her smiley

Tidligere ejer fortalte at det var den North American "type" af 100 nxeren. men hvad forskellen var vidste han ikke.. han fortalte at bilen kom fra usa og blev importeret til tyskland.. bilen har derefter kørt i tyskland til den blev afmeldt d 10.01.11 hvor bilen blev importeret til Danmark af tidligere ejer.. hvor efter jeg købte den d. 4.4.11. nu er afgiften så betalt og jeg står og bliver mere og mere forviret.. er der nogle måde man kan se/finde ud af om det er den "store" nissan fra North America som man kan læse en hel masse om på wiki?

og kan man få en Nissan sunny gevind undervogn sat på en Nissan 100 NX når folk siger at undervognen er 100% identiske ?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Nissan 100 NX spørgsmål
  • #1   30. dec 2011 Alt fra tårnlejer til bærekugle er billigere til en sunny end til NXen. Da undervognen er identisk, Så du kan godt smide en gevindundervogn fra en sunny på den.

  • #2   30. dec 2011 Undervogn er det samme, NX'eren er bygget på en Sunny platform.

    At din skulle være en US model ligner det ikke, for det første vil forlygterne ikke have asymetrisk lyskast, og det går jeg ud fra din har efter som der er danske plader på.
    US modellerne havede også sidemarkeringslygter på kofangerne, som der ses på dette billede her:

    http://gallery.cavernprojects.com/temp/nx2000.jpg

    En 100 NX i USA hedder en NX2000 (2.0) og meget sjælden NX1600 (1.6)


  • #3   30. dec 2011 jeg kan ikke svare på det det fordi som sagt er den importeret til tyskland og det skulle den ha været omkring 1994 det kan jeg ikke huske.. men har vidst papire på det..

    men ham som tidligere ejer snakkede med i tyskland havde forklaret en hel masse på tysk som tidligere ejer ikke kunne svare på og derfor måtte jeg jo så tage skeen i egen hånd.. smiley

    R.B tak for billed linket.
    selvom den er født med sideblink kunne det jo være at de er pikket af i tyskland.. kender ikke den tyske lovgivning.. eller at de bare er pillet af for looket.. det jeg er mest interasseret i er om den af min har en speciel undervogn eller om det er den "originale" 100 NX 2,0 GTI og om min moter har det der RR (Roller Rocker) som der beskrives om i wiki..

    samtidelig om den har spær, for den er satme ikke til at få til at sætte hjulene rundt... Wiki Copy Paste:

    The NX2000, with its light weight, stiff chassis, and limited-slip differential, was considered one of the best-handling front-wheel-drive cars of the time. In 1992, Road & Track magazine included the NX2000 in a test of the world's best handling cars against such competition as the Acura NSX, Porsche 911, Nissan 300ZX, Mazda Miata, and Lotus Elan.

    A roller rocker is a rocker assembly that uses bearings instead of metal sliding on metal.


  • #4   30. dec 2011 Yup GTI'erne har LSD i gearkassen, der findes nogle få uden, men af hvad jeg husker fra et US forum, hvor de havede nogle fine billeder, er det meget få der er født uden.

    Jeg kan se du har precis samme motor i som min havede, så den er ikke anderledes en de andre man ser.

    Faktisk tror jeg ikke der er så mange forskellige NX'er, de eneste som vi aldrig ser er 1.5 versionerne er JDM only, med DIGI-instrumentet.

    Der kan være 2 forskellige kræningsstabilisator bag på en GTI'er, det er noget med de kan være 2 forskellige længder.

    I tyskland er markeringslygter også lovelige, ligesom herhjemme (f.eks Volvo V modellerner har haft det siden 95) smiley

    Ellers er et godt "hint" når man kigger efter dele, i udlandet, specielt undervogne er at søge efter, som den deler undervogn med:

    NX2000
    Sentra B13
    Pulsar GTI
    Sunny GTI


  • #5   31. dec 2011 MAnge tak for de dataer jeg manglede smiley så retter jeg lige min profil tekst. smiley

    det var sku ellers en skam.

    men det vil sige at der ikke er Roller Rocker på en "almindelig" 100nxer. at det kun er nx2000 der har denne fordel ?


  • #6   31. dec 2011 Der er bare opbygningsformen på nikketøjet, ikke noget vildt specielt smiley

  • #7   8. jan 2012 har lige haft løftet fronten af min 100NX og da jeg drejede det ene hjul rundt stod det andet helt stille ? ? ? det samme da jeg skiftede side ?

  • #8   8. jan 2012 Der er jo 100% slip når du har bilen løftet :).

    Det er lidt ligesom min nuværende Audi quattro, det er permanent 4x4, men smider du forhjulene på ruller trækker den ikke på baghjulene smiley

    Der begge skal køre for at det fungerer, men du burde kunne mærke det hvis du holder stille og skyder den af, om den kun laver spind på det ene.


  • #9   9. jan 2012 jeg skød den af i sommers efter de havde lagt en form for sten på en tjerrevej med en kammi.. der kunne man se spor efter begge hjul hvor stenene havde "rullet" derfor jeg var nysgerrig om der var spær på..
    har flere gange acceleret temlig hårdt uden "slip" på det ene hjul. må godtnok indrømme der er skrald på når man geare ned smiley


  • #10   9. jan 2012 Der er bare søge lidt rundt på nettet vedr. det, jeg kan huske jeg fandt et forum et sted, med beskrivelse og billeder, kan bare ikke lige finde det nu smiley

Kommentér på:
Nissan 100 NX spørgsmål

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside




Annonce