High port / Low port High port / Low port
har altid fået et af vide, men nu for jeg noget andet af vide ??
så her kommer det så
er dette high port eller low port
http://billedeupload.dk/upload/files/2011-02/658c6f5a.jpg
apr 2006
Følger: 41 Følgere: 39 Biler: 2 Emner: 17 Svar: 1.252
jan 2003
Følger: 98 Følgere: 97 Biler: 6 Emner: 53 Svar: 1.542
feb 2008
Følger: 30 Følgere: 29 Emner: 20 Svar: 251
jan 2003
Følger: 98 Følgere: 97 Biler: 6 Emner: 53 Svar: 1.542
aug 2006
Følger: 49 Følgere: 44 Biler: 2 Emner: 56 Svar: 540
apr 2006
Følger: 41 Følgere: 39 Biler: 2 Emner: 17 Svar: 1.252
feb 2008
Følger: 30 Følgere: 29 Emner: 20 Svar: 251
jeg siger tak for hjælpen!
feb 2008
Følger: 30 Følgere: 29 Emner: 20 Svar: 251
der gik nogen rygter om at den ene type havde et bedre flow end den anden, er der hold i det og evt hvilken?
jan 2003
Følger: 98 Følgere: 97 Biler: 6 Emner: 53 Svar: 1.542
Ja har du helt ret i, og det er den helt rigtige maskine flowmæssigt du har der.
sep 2003
Følger: 27 Følgere: 28 Biler: 5 Emner: 23 Svar: 98
Eksempel;
B13 100NX 2.0 GTi med highport blev rullet med følgende specs;
164hk og 178nm
N15 Almera 2.0 GTi med lowport blev rullet med følgende specs;
156hk og 189nm
(kan ikke huske ved hvilke omdrejninger)
Begge biler er rullet på samme rullefelt på samme dag.
En lowport går også meget lidt længere på literen (hvis nogen har interesse for det - andet end sådan nogle gamle tosser som mig).
Så om man kan tale om at den ene er mere rigtig end en anden er vel en smagssag.
Jeg er klart tilhænger af highport (så er jeg vel ikke helt så gammel endnu?).
jan 2003
Følger: 98 Følgere: 97 Biler: 6 Emner: 53 Svar: 1.542
Ved meget let fod lykkedes det faktisk at køre 14,8km/l i min med highport.
High port maskinen føles og mere "brutal" omdrejningsvillig i forhold til en Low port. Selv ved nogenlunde ens effekt
feb 2008
Følger: 30 Følgere: 29 Emner: 20 Svar: 251
nu må det gerne blive lidt varmt så jeg jeg overskue at smide den maskine i hullet på min p10
sep 2003
Følger: 27 Følgere: 28 Biler: 5 Emner: 23 Svar: 98
Jeg har aldrig set tal på over 166hk på en STANDARD SR20DE'er (hverken highport eller lowport). Meget kunne tyde på at der var andre knaster i din?! Vi rullede engang Thomas Jørgensens Sunny N14 med SR20 highport, den havde andre knaster og den lagde 178hk og noget nær 180nm.
Highporten virker mere omdrejningsvillig, enig - også lyden er særdeles fed (råmetallisk) når den får mange omdrejninger, så også her er jeg enig.
jan 2003
Følger: 98 Følgere: 97 Biler: 6 Emner: 53 Svar: 1.542
Min kørte med standart knaster. Vpower, justeret tændning, rustfri banan, 2,5" forrør, std kat og mellemrør. 2,5" bagpotte, king Dragon filter og komplet abcon kur af motor og gear.
Ja lyden er også anderledes:)
sep 2003
Følger: 27 Følgere: 28 Biler: 5 Emner: 23 Svar: 98
Den røde var standard og ydede 164, blot med andet filter på.
jan 2003
Følger: 98 Følgere: 97 Biler: 6 Emner: 53 Svar: 1.542
sep 2003
Følger: 27 Følgere: 28 Biler: 5 Emner: 23 Svar: 98
High port / Low port
Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside