{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
569 visninger | Oprettet:

206 GT konvertering til 2,2L? {{forumTopicSubject}}

hej med jer

Har muligvis fået fat i en komplet 2,2er der har smidt remmen. (fra en 406er)

planen er tage blokken og indsugningen fra denne og putte over i min.

planen er som følgende.

få fat i et ekstra 2,0 topstykke (EW10) få det planet og tilpasset til 2,2 ind manifolden såfrem kanalerne ikke er ligestor de 2 imellem.

evt. noget knast (overvejer den "milde" tuning med en 306GTI knast, er det ud man skal bruge?)

Indsugningen regner jeg med at få skåret og svejst igen så jeg slipper for at rykke rundt på kondenser og køler og lås til hjelm. ER det noget med oliefiltret sidder i vejen? eller kunne man fjerne noget matriale på manifolden?

og sidst men ikke mindst, hvilket spjæld og dyser bør den kører med? skal jeg tage dem fra 2,2eren med dysebroen eller 2,0eren helt fine? og passer 306GTIensspjæld med potmeter til min? (ved godt der skal laves en adaptor fra manifold til spjæld) Men det er vist noget med 206eren 2,0 spjæld hurtigt bliver en flaskehals.

Det er et relativt low budget projekt, så det med "bare" at købe fine nye stumper er ikke rigtig en option, og forventer ikke 250 sugeheste.

alt over 160 er en gave fra vorherre

kom gerne med guldkornene, udstødningen regner jeg lidt med en banan fra raceland og så ellers standard kat og mellerør m/potte og så måske en ny bagpotte, eller forbliver den standard med en rørhale. Det er ikke en DTC racer og må gerne kører smooth (derfor den milde knast).

Den nye/ekstra top er for at man så kan samle en komplet motor og stadig kører rundt i den nuværende indtil man skifter over


Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

  • Skift lås på hoveddør 1.000 kr.
  • Montering af bordplade i køkken 1.300 kr.
  • Skifte blæser i ovn 900 kr.
  • Samling af tre IKEA-skabe 1.500 kr.
  • Bil rengøring 350 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  206 GT konvertering til 2,2L?
Kommentér på:
206 GT konvertering til 2,2L?

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside




Annonce