{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.436 visninger | Oprettet:

8x18 BBS LM + 35/55 H&R {{forumTopicSubject}}

Hej Folkens

Jeg blev også en lykkelig ejer af en VW Polo 6r 1,6 TDI BMT Comfortline med 90hk. virkelig lækker bil.

har købt bilen på nogle vinterhjul så nu skal der invisteres lidt i nogle sommer hjul.
gider simpelhen ikke have en sten hård bil eller mine hjul kommer til at støde på nogle som helst steder. så kan det her lade sig gøre smiley

Jeg har forelsket mig lidt i nogle 18" BBS LM (kopi) så hvilket ET mål skal jeg købe dem med og hvor brede skal de være ?

Hvilken dæk størrelse skal jeg have på ?

Bliver den alt for hård at kører i, hvis jeg også får monteret et 35/55 H&R sænkningsæt. og kommer hjulene til at skrabe på nogle steder

Håber i kan hjælpe mig lidt, så jeg kan komme ud i byen og få bestilt mig noget grej smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  8x18 BBS LM + 35/55 H&R
  • #1   24. feb 2013 Hey H&R fjedre er rimelige hårde:) så der ryger selvfølgelig noget comfort når du os skal ha 18" fælge på. ET mål skal hedde omkring de 35. Ved ikke hvor meget lav profil man skal ha på 18" fælge så de ikke skraber på nogle steder. Men hvis du skal ha 18" fælge skal du nok vælge at ha så meget dæk på som muligt, så den ikke bliver alt for hård at køre i. Ellers skal du tage nogle 17" for at få mere comfort. Men det jo smag og behag. smiley Men det kan være PoloSten herinde svarer på et tidspunkt. Han har selv 18" fælge på og H&R fjedre. Han hjalp os mig med nogle gode svar. smiley

  • #2   24. feb 2013 Der skal 215/35-18 på. Husk at fjedrene skal være til en 1,6 TDI (Røde) Så får du ingen problemer med noget som skraber på. Husk at vælge dæk med mønster på langs. Jeg kører selv med Rotalla F105. Det er et billigt dæk men de er ikke stenhårde, de har ringe rullemodstand og støjer ikke. De nye Nankang NS-20 skulle os være rigtig goe til prisen. Men undgå helst V profil.

  • #3   24. feb 2013 Kan se at Rasmus C har sat nogle Vogtland 30/50 på. Det var os en mulighed. Kunne forestille mig at de ville være en smule mere komfortable end H&R måske. Jeg kører selv med Vogtland Gevind og den er jeg meget tilfreds med.

  • #4   24. feb 2013 jeg har ikke noget imod den sænker lidt mindre end 35/55 H&R bare den er mere komfortable.
    så skal jeg gå mere efter en Vogtland 30/50 istedet for H&R 35/55
    for gider simpelhen ikke sådan et stivt brædt at kører i. eller den skraber på nogle steder, da bilen er helt ny smiley


  • #5   24. feb 2013 anders j min er også sænket 35/55 med h&r den var lidt lavere end din kan jeg se har dog skiftet mine fjedre ud til en fk silverline gevind undervogn da jeg synes den hoppede lidt med kun sænkningsfjedre i.

    profilbillede
  • #6   24. feb 2013 Grunden til at din var lavere kim var fordi din er en 1,6 og dermed tungere. Din kunne jo os godt finde på at slibe på foran.

  • #7   24. feb 2013 Ja det er nok derfor

  • #8   24. feb 2013 Altså en 1,6 tdi med 18'' fælge og 35/55 h&r fjedre kan godt finde på lige at kysse skærmene en gang.
    Vil i så stadig mene jeg stadig skal holde mig til en vogtland 30/50, der sænker lidt mindre, så vil jeg kunne undgå det og den stadig er lidt mere komfortable at køre i smiley


  • #10   25. feb 2013 Hvorfor vil du dog sælge din fine undervogn.
    Men hvad siger folket H&R eller vogtland og hvorfor


  • #12   25. feb 2013 Peter du får ingen problemer overhovedet med at den skraber på med de H&R. Dem MR G40 havde i var de blå til en 1,2 TDI og de kan ikke bære den tungere 1,6er. Derfor havde han problemer med at den hoppede og skrabte på foran. Jeg kører selv med H&R her om vinteren og jeg havde ingen problemer overhovedet med at den skraber på mine 215/35-18. Så mit bud vil være. Køb dem Jack (The Rigger) har liggende. Dem kan du få til en go pris er jeg sikker på og de kan kun være som nye.

  • #13   25. feb 2013 lyder rigtig fint hvis den overhovedet ikke skraber på nogle stedet med H&R og 215/35-18
    Men hvad hvis vi snakker om komfort, bliver bilen så stiv som et bræt at kører i eller er der stadig okay komfort smiley
    hvilken en undervogn ville i vælge Vogtland vs H&R


  • #14   25. feb 2013 Den blir ikke stiv som et bræt nej. Men komfortabel er den heller ikke. Jeg vil nærmest kalde det en mellemting. jeg vil ikke råde dig til at sænke din bil overhovedet hvis du ikke vil gå ned i komfort. Sport og komfort er jo mere eller mindre to modsætninger og jeg syns bare personligt at bilen kører bedre med gevindundervogn. Jeg har ikke prøvet de Vogtland fjedre så jeg kan ikke udtale mig om hvordan det kører. Jeg ved kun at deres gevind kører rigtig godt. Men det gør H&R´s gevind jo også. Der er så mange delte meninger. Nogle er mere end tilfredse med deres H&R fjedre og andre er ikke. Så det er nok bedst at du danner dig dit eget indtryk. Jeg bruger mine H&R fjedre her om vinteren for at skåne min gevindundervogn for salt og jeg har ingen problemer med at køre med dem.

  • #15   26. feb 2013 Tak for de fine svar. Er selvfølgelig godt klar over at når man strammer undervognen op, går det ud over komforten. Skulle bare sikre mig at det ikke var sådan nogle helt umulige ungerknægte fjerde med kun sport i smiley
    Så tror jeg at jeg har besluttet mig for at købe sådan et h&r hvis det spiller helt med sådan nogle 18'' fælge uden at ramme på nogle steder og komforten er god nok
    Har i så haft problemer når man smider sine korn fede venner ind i bilen. Så skraber den vel heller ikke på eller smiley


  • #17   26. feb 2013 Der er ingen problemer med 18" der skraber på med de 35/55 fjedre. Det kan jeg garantere for dig for Peter. Jeg har testet dem på en masse små veje og med voksne folk bagi. De var begge omkring 100kg og jeg har endda 5mm spacer på 8x18 bag så de er nede på ET30. Intet skrabte imod.

  • #18   26. feb 2013 okay. Så bliver det den undervogn jeg vælger. 35/55 H&R.
    bliver det for morfar hvis man tager den som lige knap sænker så meget, eller sidder den bare lige skabet smiley


  • #20   27. feb 2013 Det skal nok blive godt Peter.. Så må du jo bare få en go pris ved Jack...;) Hvis du engang skulle komme i tanke om at du vil skifte til gevind så kan du til enhver tid komme af med de H&R fjedre igen uden at ha mistet en krig på dem for de er sku dyre nok fra ny.

  • #21   27. feb 2013 det lyder rigtig fint, men tror i der er mere komfort i et sæt 25/45 H&R istedet, eller er de strammet lige så hårdt op.
    det kan godt værre jeg bare skal tage mig sammen til et sæt 35/55 hvis det er helt okay at kører med, var på lidt nys


  • #22   27. feb 2013 sad lige og googlede lidt for at se nogle billeder af hvor langt ned den kom med de 35/55.
    så faldt lige over det her link med den hvide Polo, måtte dog lige bruge google translete til at oversætte da det hele står på slovensk.
    Men får dælen den sidder vist lige i skabet, ikke for lav, ikke for høj. det passer vist bare smiley
    http://www.team-vw.si/viewtopic.php?f=7&t=637&start=75


  • #23   27. feb 2013 Den er så væsentlig lavere end 35/55 den hvide der. Der vil måske være en minimal forskel på hårdheden på fjedre som er en cm højere men jeg tror ikke det er noget graverende man sådan mærker til.

  • #24   28. feb 2013 Når okay, hvis den er væsentlig lavere end 35/55 så gider jeg ikke spekulere mere over om det så skal være 25/45 da jeg så stadig holder fast i min beslutning om 35/55 smiley
    Så skal vi bare have mine fælge og dæk på plads. Vil gerne op i en 18'' da den går fint med det. Skal jeg bare tage sådan et almindeligt sæt bbs lm kopi man kan få til omkring 5000kroner eller har i andre forslag smiley


  • #25   28. feb 2013 Køb sådan nogle som de guld jeg havde på. Kik min fælgdemo i album. De fås selfølgelig os i sølv. Dem kører jeg med nu i 8 og 9x18. De første er Inter Action LM men de ligner ikke orginalerne specielt meget så dem ville jeg ikke købe hvis jeg var dig.

  • #26   2. mar 2013 kan der ikke sidde 225/40 18 dæk på uden de går på eller skraber med en 35/55mm sænkning? 8" brede fælge?

  • #27   2. mar 2013 ET 35

  • #28   2. mar 2013 Nej det tror jeg ikke der kan. Og det må man heller ikke sætte på en 6R. De eneste man må køre med på en 18" er 215/35 eller 205/35 (hvis akslasten tillader det)

  • #29   2. mar 2013 nå okay. tusinde tak for svaret:)

  • #30   3. mar 2013 Er det bare sådan et sæt jeg skal bestille, så burde jeg værre kørende
    http://www.keratech.dk/product.asp?product=5710

    sammen med nogle 215/35-18 dæk og et sæt 35/55 H&R sænkning sæt.
    så får jeg en polo som bare spiller uden mislyde og bliver rimelig at kører i smiley


Kommentér på:
8x18 BBS LM + 35/55 H&R

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside




Annonce