{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.585 visninger | Oprettet:

Afgifts regler for identitets skift {{forumTopicSubject}}

Hey derude..

Så fandt jeg det endelig, efter 1.5time inde på skat og deres tilhørende sider..

F.eks.
Hvis vi har en Opel Manta med en 1.6 motor i og gerne vil bygge den om til en 2.0E model skal vi betale den forskel som er på registrerings afgiften fra en 1.6s til en 2.0e

Dog ved jeg ikke om det er fra nyværdi eller bilens gennemsnitlige værdi pr. dags dato.


Jeg har fundet det hele inde på retsinformation.dk (om skat linker til)
Jeg har kigget på Bekendtgørelse af lov om registreringsafgift af motorkøretøjer m.v.

§1 stk 3. Fortæller hvilket biler der er afgifts pligtige, og der i står der at biler der er blevet ombygget således at de i princippet er blevet til en anden model dvs. vægt, kubik osv. osv. skal der betales afgift af

§1a stk 2. Fortæller at den del af registrerings afgiften som er blevet betalt tidligere modregnes bilens ny beregnede afgift.


Ergo: Gammel afgift - Ny beregnet afgift = den afgift duskal betale


Det skal dog lige siges jeg har værken læst jura eller er højere udannet, så hvis der er eventuelle fejl må i gerne kommentere på det jeg har fundet ud af.

Håber det er noget i kan bruge Smilew


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Afgifts regler for identitets skift
  • #1   28. sep 2009 Sådan smiley

    Ergo: Ny beregnet afgift - Gammel afgift = den afgift duskal betale

    Hvis din var rigtig:

    Golf 3 1,4 Ombygges til Golf 3 2.8 VR6
    Afgift: 20.000 Afgift: 30.000

    Gammel afgift 20.000 - ny afgift 30.000 = afgift man skal betale -10.000
    Ville ellers være NICE !!




  • #2   28. sep 2009 Sådan smiley

    Ergo: Ny beregnet afgift - Gammel afgift = den afgift duskal betale

    Hvis din var rigtig:

    Golf 3 1,4
    Afgift: 20.000

    Ombygges til:

    Golf 3 2.8 VR6
    Afgift: 30.000

    Gammel afgift 20.000 - ny afgift 30.000 = afgift man skal betale -10.000
    Ville ellers være NICE !!


  • #3   29. sep 2009 hmmm når jeg skal betale af min manta fra 18 s til 2,0 16 v så skal jeg betale afgift som om bilen aldrig har været dansk...

  • #4   29. sep 2009 Hovsa - Kan godt se at min udregning ikke decideret passe sammen..

    Men udover det - er der nogen der kan bekræfte eller abekræftfe det?


  • #5   29. sep 2009 Peter den har været dansk før?


    Det begynder godt nok at blive lidt mærkeligt det her nu... Må nok hellere til at kigge dybere ind i loven så..


  • #6   29. sep 2009 Peter j - Det er fordi det projekt du har gang i der ikke er helt "notmalt"...

    For det er nogle helt andre regler hvis du bygger en motor i en bil som den ikke er født med, dvs en 2,0 16v (fra fx astra gsi) er aldrig blevet original fabrikeret i en manta, derfor ligger der ikke nogle godkendelser på den bil med den motor, derfor skal man gennem hele baduljen igen...

    Men jeg havde så faktisk hørt at det kunne man ikke mere...


    E'Alsinge aka Rasmus A - Dine afgift "regler" er i hovedtræk rigtige, men det kommer jo også an på bilens stand eks...

    Hvis man indregistrere en golf III 1,4 og giver kun 10K i afgift fordi den er grim eller har mangler der ikke påvirker synet, så bliver den vurderet til under middel, og er derfor billigere i afgift...
    Laver man så en golf III helt fra bunden med en VR& evt. så skifter man bagbro til skiver osv, og så er der tale om model skifte, og så koster det knapper...

    For så længe du kan holde dig til samme bremser fjederben undervogn osv. så er det ikke så dyrt at bygge anden motor i en bil...

    Ang. modelskifte...
    Har ladet mig fortælle at en bekendt havde bygget en audi S2 kabine og alt udstyr i en alm. A3, han fik sq en bøde og pligt til at betale afgift, fordi de mnete at det var mere en S2 som en A3...

    Så pas på med at sætte M3 sideskørter og M3 spejle på din ford escort derude, synshallen tror sq bare det er en bmw M3 du køre i hehe


  • #7   29. sep 2009 Jep den er dans... men så hvidt jeg er orrienteret så hvis du skifter endititet... eller renovere et gammelt lig som er helt til rotterne så skal du betale afgift som en helt ny bil ( en som ikke var regristreret før i dk ) men kan fortælle mere nå der er betalt afgift af min manta

  • #8   29. sep 2009 Peter J: Ja de snakker noget om opbygning af bil efter skade, eller normal slitage..

    Prøv evt. at læs:
    https://www.retsinformation.dk/Forms/R0710.aspx?id=117284

    §7a stk. 1
    Reparerede og genopbyggede køretøjer, hvoraf der tidligere er betalt registreringsafgift, og som er beskadiget som følge af tæring, slitage og lignende, og hvor reparation udføres løbende som almindelig vedligeholdelse, er fritaget for afgift


    Hmm - det skal du jo så ikke betale for


  • #9   29. sep 2009 Nemlig også det jeg er kommet frem til Benjamin.

    Men bare fordi Peter har renoveret sin bil, skal han ikke betale afgift som fra ny-import af jo.. Han skal jo også kun betale forskellen fra 1.8 til 2.0 16v


    Det er bare fordi der har været ny løs snak om at man skulle betale "ny-import" afgift...


  • #10   29. sep 2009 Der skal betales den fulde afgigt af den nye idenditet, som om bilen skal indregistreres....

    Ville have mig en BMW 320, som var bygget om til en m3, men jeg skulle betale den fulde afgift af M3´eren, og ikke kun differencen!!!


  • #11   29. sep 2009 Hvad så ved effektforøgelse?

  • #12   29. sep 2009 Hvis du tuner den, er der ikke noget....

    Og hvis du skifter motor, og det ikke overstiger 20%, så skal der heller ikke betales afgift... Om du så skifter fra benzin til diesel, og du ikke overstiger de 20%, så skal der heller ikke...


  • #13   29. sep 2009 Tja tidligere ejer skiftede motor som så lige går 2 hk over de 20% fra en 1.8 til 2.0e

  • #14   29. sep 2009 HVis det er fabriks-oplysninger der giver 2 Hk ekstra, så kan de godt stille sig på tværs!!!

  • #15   29. sep 2009 Det er nemlig lige præcis det...

    Det er efter fabriks oplysninger


  • #16   4. okt 2009 man skal ikke KUN betale forskellen men hel ny afgift på bilen..!!!!

Kommentér på:
Afgifts regler for identitets skift

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside




Annonce