{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.066 visninger | Oprettet:

Ting til projekt - Nødvendigheder ? {{forumTopicSubject}}

Hej drenge ..

Så er jeg sq endelig kommet igang med mit lille motor renoveringsprojekt . Mit valg er turbo faldt på en Garrett GT3582R. jeg vil gerne ramme de 500 hk ca . dog uden af skulle åbne min motor overhovede.. men evt en ståltoppakning bliver et must.

I samme omgang skifter jeg følgene
Dysser
Indsugningsmanifold
Trykrør/Silicone Samlinger
Intercooler
Turbo
Udstødningsmanifold
Ektern Wastegate
Kobling
Svinghjul
Benzin Pumpe
Benzin Trykregulator
Tændrør
Luftmassemåler
Luftfilter

også selvfølgelig alle de pakninger jeg møder på min vej
Men er der andet i sådan lige tænker på jeg burde skifte eller købe noget nyt af :)?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Ting til projekt - Nødvendigheder ?
  • #1   1. nov 2011 Der er apexi i smiley .. magter ikke til af købe ny.. rene som skal gøre den ind siger ejg bare skal skærre i std massemåleren og sætte den ind i et størrere rør så kan han sagtens køre den ind med den på smiley

  • #2   1. nov 2011 Jeg ville bestemt skifte hoved, samt plejllejer. måske et sæt bolte i plejlstængerne ville ikke være en dum ide

  • #3   1. nov 2011 Ronni - Vil som sagt gerne være fri for det smiley og har set så mange andre der har lavet 500 hk med uåbnet motor..

  • #4   1. nov 2011 Hvis du vil op og køre 500hk på standard indmad, skal du nok lige tænke lidt ved at slappe lidt af med gassen, da deres MAX skulle ligge deromkring. Jeg synes dog også umidlbart at den turbo er lige i den store ende.. Men det er jo lidt smag og behag..

  • #5   1. nov 2011 Jan - Vil godt have 3 programmer - 350 hk til daglig , 450 til race også 500 hvis man nu ikke kan følge med med 450 smiley

  • #6   1. nov 2011 Forresten er der skiftet udstødningshus på den GT3582R turbo så den allerede spoler fuldt op ved 3000 - 4000 omdr.

  • #7   1. nov 2011 Se så er jeg mere rolig smiley
    Fin måde at gøre det på. Min idé var en GT3076, som også er igang omkring de 3000. Men kan du få GT3582´eren klar der også, er det jo lige så godt smiley


  • #8   1. nov 2011 Det har ham jeg købte den af ihvertfaldet lovet mig smiley mener han kaldte udstødsningshuset et eller andet med fra den nye GTX eller sådan noget smiley Det følger jeg lige op på ! smiley

  • #9   1. nov 2011 Men hvad tænker du ellers om det Jan :)?
    er jeg helt ude i skoven med det eller?


  • #10   1. nov 2011 Synes det ser rigtig fornuftig ud. Det eneste man måske skulle ændre var, som en anden også har nævnt, map sensor i stedet for luftmassemåler. Man kan få et kit der passer til en Apexi Power FC..

  • #11   1. nov 2011 HVOR smiley jeg har fået afvide det ikke kan lade sig gi sig på Power FC?
    Vil rigtigt gerne af med den smiley


  • #12   1. nov 2011 http://paulr33.com/powerfc-faq/powerfc-faq.htm#39 <---- Det ser da ellers sådan ud smiley

    Det er godt nok en GTR der er vist til her, men stikket til den er også på Apexi ECU´en til GTST. Har selv lige kigget smiley


    http://www.bestbuyin.com/detail/apexi-power-fc-3bar-map-sensor-d--jetro-units-499--x001_48435.html


    Det var bare lige den første jeg fandt. Man kan nok også finde dem andre steder..


  • #13   1. nov 2011 Tomei har lavet en der skulle passe til Apexi Power FC også..

    http://www.nengun.com/tomei/map-sensor


  • #14   1. nov 2011 Ja det ser sq sådan ud ..

  • #15   1. nov 2011 Det er desværre ik noget jeg ved mere om end lige det jeg kan se på nettet. Men umidlbart ser det ud til at dte kan lade sige gøre..

    Det var i hvert fald noget jeg ville kigge lidt mere på hvis det var mig..


  • #16   1. nov 2011 Ja det vil jeg da læse lidt om.. Har bare psurgt herinde faktisk der sagde folk man ikke kunne det smiley

  • #19   2. nov 2011 Hey

    jeg ville som ronni siger
    skifte lejerne i motoren til ACL evt
    og top og plejlstangsbolte til ARP

    nu du alligevel er igang over vinteren


  • #20   2. nov 2011 og husk at Apexi'en kun kan have 1 map, så det bliver din boost controller du kommer til at styre hvor sjovt det skal være smiley

    Lige meget hvad, så er det første du skal er at have en sump extension, og skift vand pumpen til en N1, da den har et større flow. Og måske en olie køler for at holde det hele nede i temperatur.
    Og når du har toppen af alligevel så få monteret en "restrictor" til olie kanalen til toppen ( ved ikke om det kun er RB26 man gør det ved.)

    Men er ening med Ronni, husk, du ved ikke hvor slidte dine lejer er, så det kan meget nemt ske at din første tur, med fuld tryk smadre dine lejer. og så kan du starte forfra.


  • #21   2. nov 2011 I er meget til af jeg skal skifte lejer så må jo nok bukke under for presset og få det gjort smiley

    Jan alt det du lige sagde der er lidt sort for mig smiley Tror jeg ved hvad en sump extension ? det er et størrere bundkar ikke ? Har vidst allerede n1 vandpumpe på smiley mener det var sådan en jeg købte sidste gang .. men hvad er en restrictor ?


  • #22   3. nov 2011 BARE KØR...! seriøst lad være med at åbne den kværn op. En ny motor koster ca. 7000kr
    Inden du er færdig med at skifte lejer koster det ihvertfald 10000kr. for så skal der jo ny olie pumpe på, vandpumpe, arp bolte og jeg skal komme efter dig der skal mange dyre ting på. for ikke at snakke om at så burde du få en crank collar på din krumtap og så skal den afbalanceres, og ja nye stempleringe og en toppakning til en formue.... Ja men kan blive ved.
    Ja du er nød til at skifte alt ellers flytter du bare rundt på dit svageste punkt i motoren.

    Ja så når du har brugt 100 timer på det og ja nok noget der ligner 20000kr UDOVER dit "tunings sæt"

    Det har jeg gjort et par gange nu, og det gør jeg ikke mere. giver den en prut forkert, så får den en ny motor. FÆRDIG.

    Det tager rundt regnet en lang lørdag så er den gamle motor rykket ud, turbo og alt det skidt flyttet over på ny motor og ny motor monteret.
    KØR....!

    Det er sgu lidt nemmere.

    Altså du laver aldrig 500hk på det. men det gør du heller ikke alligevel.
    men 400-450hk er fint.
    over 500hk så skal du have andre knaster og ja en masse andre dyre ting.

    Og husk hvis du godt kan li at gi den gas, så holder det ikke uanset hvad..!
    og det er da sjovere at ødelæggen en motor til 7000-9000kr end en motor til ja hvad ved jeg 50000kr.

    Men det er jo bare min mening. smiley

    Hygge med projeket..!


  • #23   3. nov 2011 Ja jeg prøver så må det sq bære eller briste smiley ..

  • #24   3. nov 2011 Lige præcis. smiley

  • #25   3. nov 2011 Enig med Dennis... Hold den motor lukket. Og så få den kørt sikkert ind!.. Så skal den nok holde længe!... Og når den så gir op så er det bare ny standard bund på og så køre du igen!...

    der er folk der køre bøde 600-700hk på standard bund uden at åbne noget... (Spørgsmålet er hvor længe self)...

    Men lad være med at overdrive med at flytte omd. begrenseren.
    Mang omd. er hårdt for motoren, leje, bolte mm.... prøve at holde om omkring standard.7000 måske 7500. og så et sikkert map så skal det holde holde længe.
    Flere drift biler her hjemme der har kørt flere år med sådan et setup. Så kan det holde til gade brug.


  • #26   3. nov 2011 :)! Nu har jeg lige købt oliekøler kit osv smiley Så er jeg da lidt sød ved det hele..

  • #27   3. nov 2011 spørgsmålet er så om man er så sød ved motoren når man sætter oliekøler på......?..?..?..? smiley

  • #28   3. nov 2011 smiley AMEN du brokker dig Dennis smiley

  • #29   3. nov 2011 Konstant..! Pain in the ass = Dennis


    Jeg kører os med olie køler men det er jo os race. dvs. fuld gas ALTID.

    Hverdagsbrug og oliekøler. hmmmm..? den har jo faktisk en std..!
    Hvad for noget olie skal den kører på..?
    Hvornår arbejder den olie bedst..?
    Bliver olien overhovedet varm som den er nu..?
    Burde fartvinden ikke køle motor/olien nok..?

    Ja spørgsmålene er mange.
    Men tag din egen mening. det er sgu altid den bedste.


  • #30   5. nov 2011 Skift nu blot de hoved og pjeljlejer, det tager ikke særlig langt tid, og koster ikke det store. acl race std serie er super.

    Du får sammentidig lige et kig ind hvordan den ser ud, med koks osv.

    giv den endten en original pakning, eller en metalpakning i samme størrelse. og brug blot de originale top bolte.

    Til oliekøler spørgsmålet, er det et must på en gadebil at have en termostat monteret i systemet.
    Dog tror jeg slet ikke du får brug for den.

    Skifter du sammentidigt til en aluminiums vandkøler, vil denne også få temperaturen på olien ned, ide den køler vandet mere effektivt.

    Var det mig, og det skulle være billigt. hvilke det aldrig er med mig smiley

    Så havde jeg købt et originalt nissan pakningssæt, samt en ny tandrem/strammerhjul og et sæt topbolte og lejerne.

    Du bruger måske 5000 på stumperne, men det er helt sikkert pengene værd.


    alt det her med blot at smide ny kværn i i ny og næ er sgu for latterligt.

    IMO! Ronni

    og bruger du et kinamanifold! slis det 2/3 igennem i flangen et par steder, få det planet, de er vinderskæve, og så ingen wrap! ellers flækker skidtet


Kommentér på:
Ting til projekt - Nødvendigheder ?

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside




Annonce