Ting til projekt - Nødvendigheder ? {{forumTopicSubject}}
Hej drenge ..
Så er jeg sq endelig kommet igang med mit lille motor renoveringsprojekt . Mit valg er turbo faldt på en Garrett GT3582R. jeg vil gerne ramme de 500 hk ca . dog uden af skulle åbne min motor overhovede.. men evt en ståltoppakning bliver et must.
I samme omgang skifter jeg følgene
Dysser
Indsugningsmanifold
Trykrør/Silicone Samlinger
Intercooler
Turbo
Udstødningsmanifold
Ektern Wastegate
Kobling
Svinghjul
Benzin Pumpe
Benzin Trykregulator
Tændrør
Luftmassemåler
Luftfilter
også selvfølgelig alle de pakninger jeg møder på min vej
Men er der andet i sådan lige tænker på jeg burde skifte eller købe noget nyt af :)?
dec 2006
Følger: 108 Følgere: 101 Biler: 5 Emner: 156 Svar: 1.038
sep 2006
Følger: 31 Følgere: 32 Biler: 4 Emner: 68 Svar: 2.998
dec 2006
Følger: 108 Følgere: 101 Biler: 5 Emner: 156 Svar: 1.038
mar 2004
Følger: 26 Følgere: 25 Biler: 6 Emner: 34 Svar: 500
dec 2006
Følger: 108 Følgere: 101 Biler: 5 Emner: 156 Svar: 1.038
dec 2006
Følger: 108 Følgere: 101 Biler: 5 Emner: 156 Svar: 1.038
mar 2004
Følger: 26 Følgere: 25 Biler: 6 Emner: 34 Svar: 500
Fin måde at gøre det på. Min idé var en GT3076, som også er igang omkring de 3000. Men kan du få GT3582´eren klar der også, er det jo lige så godt
dec 2006
Følger: 108 Følgere: 101 Biler: 5 Emner: 156 Svar: 1.038
dec 2006
Følger: 108 Følgere: 101 Biler: 5 Emner: 156 Svar: 1.038
er jeg helt ude i skoven med det eller?
mar 2004
Følger: 26 Følgere: 25 Biler: 6 Emner: 34 Svar: 500
dec 2006
Følger: 108 Følgere: 101 Biler: 5 Emner: 156 Svar: 1.038
Vil rigtigt gerne af med den
mar 2004
Følger: 26 Følgere: 25 Biler: 6 Emner: 34 Svar: 500
Det er godt nok en GTR der er vist til her, men stikket til den er også på Apexi ECU´en til GTST. Har selv lige kigget
http://www.bestbuyin.com/detail/apexi-power-fc-3bar-map-sensor-d--jetro-units-499--x001_48435.html
Det var bare lige den første jeg fandt. Man kan nok også finde dem andre steder..
mar 2004
Følger: 26 Følgere: 25 Biler: 6 Emner: 34 Svar: 500
http://www.nengun.com/tomei/map-sensor
dec 2006
Følger: 108 Følgere: 101 Biler: 5 Emner: 156 Svar: 1.038
mar 2004
Følger: 26 Følgere: 25 Biler: 6 Emner: 34 Svar: 500
Det var i hvert fald noget jeg ville kigge lidt mere på hvis det var mig..
dec 2006
Følger: 108 Følgere: 101 Biler: 5 Emner: 156 Svar: 1.038
dec 2006
Følger: 108 Følgere: 101 Biler: 5 Emner: 156 Svar: 1.038
mar 2003
Følger: 71 Følgere: 72 Biler: 8 Emner: 8 Svar: 201
jeg ville som ronni siger
skifte lejerne i motoren til ACL evt
og top og plejlstangsbolte til ARP
nu du alligevel er igang over vinteren
mar 2007
Følger: 17 Følgere: 17 Biler: 1 Emner: 28 Svar: 296
Lige meget hvad, så er det første du skal er at have en sump extension, og skift vand pumpen til en N1, da den har et større flow. Og måske en olie køler for at holde det hele nede i temperatur.
Og når du har toppen af alligevel så få monteret en "restrictor" til olie kanalen til toppen ( ved ikke om det kun er RB26 man gør det ved.)
Men er ening med Ronni, husk, du ved ikke hvor slidte dine lejer er, så det kan meget nemt ske at din første tur, med fuld tryk smadre dine lejer. og så kan du starte forfra.
dec 2006
Følger: 108 Følgere: 101 Biler: 5 Emner: 156 Svar: 1.038
Jan alt det du lige sagde der er lidt sort for mig Tror jeg ved hvad en sump extension ? det er et størrere bundkar ikke ? Har vidst allerede n1 vandpumpe på mener det var sådan en jeg købte sidste gang .. men hvad er en restrictor ?
jul 2006
Følger: 85 Følgere: 86 Biler: 3 Emner: 64 Svar: 647
Inden du er færdig med at skifte lejer koster det ihvertfald 10000kr. for så skal der jo ny olie pumpe på, vandpumpe, arp bolte og jeg skal komme efter dig der skal mange dyre ting på. for ikke at snakke om at så burde du få en crank collar på din krumtap og så skal den afbalanceres, og ja nye stempleringe og en toppakning til en formue.... Ja men kan blive ved.
Ja du er nød til at skifte alt ellers flytter du bare rundt på dit svageste punkt i motoren.
Ja så når du har brugt 100 timer på det og ja nok noget der ligner 20000kr UDOVER dit "tunings sæt"
Det har jeg gjort et par gange nu, og det gør jeg ikke mere. giver den en prut forkert, så får den en ny motor. FÆRDIG.
Det tager rundt regnet en lang lørdag så er den gamle motor rykket ud, turbo og alt det skidt flyttet over på ny motor og ny motor monteret.
KØR....!
Det er sgu lidt nemmere.
Altså du laver aldrig 500hk på det. men det gør du heller ikke alligevel.
men 400-450hk er fint.
over 500hk så skal du have andre knaster og ja en masse andre dyre ting.
Og husk hvis du godt kan li at gi den gas, så holder det ikke uanset hvad..!
og det er da sjovere at ødelæggen en motor til 7000-9000kr end en motor til ja hvad ved jeg 50000kr.
Men det er jo bare min mening.
Hygge med projeket..!
dec 2006
Følger: 108 Følgere: 101 Biler: 5 Emner: 156 Svar: 1.038
jul 2006
Følger: 85 Følgere: 86 Biler: 3 Emner: 64 Svar: 647
jan 2004
Følger: 132 Følgere: 142 Biler: 16 Emner: 28 Svar: 308
der er folk der køre bøde 600-700hk på standard bund uden at åbne noget... (Spørgsmålet er hvor længe self)...
Men lad være med at overdrive med at flytte omd. begrenseren.
Mang omd. er hårdt for motoren, leje, bolte mm.... prøve at holde om omkring standard.7000 måske 7500. og så et sikkert map så skal det holde holde længe.
Flere drift biler her hjemme der har kørt flere år med sådan et setup. Så kan det holde til gade brug.
dec 2006
Følger: 108 Følgere: 101 Biler: 5 Emner: 156 Svar: 1.038
jul 2006
Følger: 85 Følgere: 86 Biler: 3 Emner: 64 Svar: 647
dec 2006
Følger: 108 Følgere: 101 Biler: 5 Emner: 156 Svar: 1.038
jul 2006
Følger: 85 Følgere: 86 Biler: 3 Emner: 64 Svar: 647
Jeg kører os med olie køler men det er jo os race. dvs. fuld gas ALTID.
Hverdagsbrug og oliekøler. hmmmm..? den har jo faktisk en std..!
Hvad for noget olie skal den kører på..?
Hvornår arbejder den olie bedst..?
Bliver olien overhovedet varm som den er nu..?
Burde fartvinden ikke køle motor/olien nok..?
Ja spørgsmålene er mange.
Men tag din egen mening. det er sgu altid den bedste.
sep 2006
Følger: 31 Følgere: 32 Biler: 4 Emner: 68 Svar: 2.998
Du får sammentidig lige et kig ind hvordan den ser ud, med koks osv.
giv den endten en original pakning, eller en metalpakning i samme størrelse. og brug blot de originale top bolte.
Til oliekøler spørgsmålet, er det et must på en gadebil at have en termostat monteret i systemet.
Dog tror jeg slet ikke du får brug for den.
Skifter du sammentidigt til en aluminiums vandkøler, vil denne også få temperaturen på olien ned, ide den køler vandet mere effektivt.
Var det mig, og det skulle være billigt. hvilke det aldrig er med mig
Så havde jeg købt et originalt nissan pakningssæt, samt en ny tandrem/strammerhjul og et sæt topbolte og lejerne.
Du bruger måske 5000 på stumperne, men det er helt sikkert pengene værd.
alt det her med blot at smide ny kværn i i ny og næ er sgu for latterligt.
IMO! Ronni
og bruger du et kinamanifold! slis det 2/3 igennem i flangen et par steder, få det planet, de er vinderskæve, og så ingen wrap! ellers flækker skidtet
Ting til projekt - Nødvendigheder ?
Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside