Smarte Honda-drenge: Help me ! ! ! {{forumTopicSubject}}
Hvordan i alverden får jeg startet min Honda civic fra 1997 uden nøgle ? ?
Jeg var så uheldig at få min nøgle stjålet sammen med min pengepung.
Der er 5 ledninger som går til start-cylinderen:
white + black white: disse to ledninger er i samme sorte lednings-rør
yellow + white black + black yellow: disse tre ledninger er sammen i det andet sorte lednings-rør.
White + black white er "ignition", når de to ledninger bringes sammen prøver motoren at starte,
men starter IKKE fordi jeg antager at der en "anti-theft" mekanisme
et eller andet sted under instrument-bordet,
som jeg skal have deaktiveret.
Er heller ikke helt klar over hvordan jeg tilslutter de andre tre ledninger i det andet ledningsrør,
og har prøvet stort set alle muligheder dog uden held.
Det må derfor være "anti-theft" funktionen, som blokerer for start ?
Min originale nøgle var en chip-nøgle.
Jeg har et elektronik-diagram fra Honda over civic 1997, hvor der også er angivet anti-theft,
men jeg har stadig ikke grejet hvordan jeg kan deaktivere denne funktion.
Er der nogle smarte honda-drenge her som kan komme med et godt råd ? ? ?
-Michael
maj 2005
Følger: 8 Følgere: 10 Biler: 3 Svar: 1.449
sep 2009
Følger: 6 Følgere: 4 Emner: 3 Svar: 19
maj 2005
Følger: 8 Følgere: 10 Biler: 3 Svar: 1.449
sep 2009
Følger: 6 Følgere: 4 Emner: 3 Svar: 19
Ifg. Hondas: "System Wiring Diagram - Starting circuit - 1997 Honda Civic"
er det muligt at deaktivere "anti-theft".
Det er bare lige med at finde de rigtige ledninger ! ! !
Jeg skal nok finde dem, tænkte bare at der måtte være
nogle smarte Honda-drenge, der kunne give mig et tip til
HVOR i bilen
jeg finder disse ledninger ? ?
-Michael
maj 2005
Følger: 8 Følgere: 10 Biler: 3 Svar: 1.449
sep 2009
Følger: 6 Følgere: 4 Emner: 3 Svar: 19
blot at koble "anti-theft" ud af "circuit".
Det fremgår tydeligt af Hondas "System Wiring Diagrams Starting Circuit Honda Civic 1997".
Det er bare lige med hvordan ! !
Og det er bestemt noget af en opgave,
som de fleste biltyve næppe vil kunne udføre,
med mindre de har forhåndskendskab til specifik model.
Jeg giver ikke op
-Michael
sep 2009
Følger: 6 Følgere: 4 Emner: 3 Svar: 19
Klik dette link over starting circuit 1997 Honda Civic,
hvoraf det fremgår at hvis man slår "Security Starter Cut Relay" fra,
og fører ledning 1 fra "Ignition switch" direkte til "Starter Cut Relay" w/o anti-theft (without anti-theft),
så skulle det være muligt at starte uden micro-chip-nøgle.
-Michael
For alle "System Wiring Diagrams 1997 Honda Civic" besøg dette link:
http://www.mediafire.com/?g3mdkzngm9n
Nævner dette link fordi, min Civic er med automatgear, og det præcise diagram findes her,
hvis udpakker zip-fil og henter 17234.pdf
Men så vidt jeg kan se er princippet det samme som for manuelt gear.
maj 2005
Følger: 8 Følgere: 10 Biler: 3 Svar: 1.449
Hvorfor ikke bare køre ned til Honda og købe 2 nye nøgler ? vil du da fremover altid starte bilen med at fumle med en stak ledninger ???
Ned til Honda, 1000,- kr og så er den skid slået.
sep 2009
Følger: 6 Følgere: 4 Emner: 3 Svar: 19
og tak for alle dine svar.
Ja den "tusse-skid" er hurtigt slået
Hvis således et spørgsmål om en tusse-skid,
ville jeg aldrig have påbegyndt dette IMMO-removal-projekt . . .
Jeg har tidligere brugt ordet "anti-theft",
men nu bruger jeg ordet IMMO "forkortelse for Immobilizer"
. . . det er såmænd bare udfordringen, der driver mig.
Jeg er ikke typen, der giver op, hvis jeg først har sat mig noget for,
og jeg elsker drilske udfordringer.
. . . Og hvad nu hvis din chip-nøgle knækkede eller
- jeg skriver knækkede fordi min gamle chip-nøgle lignede bestemt noget der kunne knække
efter omkring 13 års brug -
eller hvad nu hvis du mistede chip-nøgle mens du var på ferie eller lignende,
og befandt dig et eller andet sted i INGEN-MANDS-LAND,
et eller andet sted i udlandet i ødemarken,
så er gode råd squ DYRE, og så er der squ langt "ned til det lokale Honda-værksted".
Nå-jo hvad nu hvis dit og dat, og hvad nu hvis dat og dit . . .
men vi har jo alle sammen vores kæpheste!
En af mine kæpheste er at de ting jeg bruger til daglig igen og igen,
sætter jeg en ære i at have fuld kontrol over,
og at være i stand til selv at løse et problem, hvis det skulle opstå.
Det være sig bil, pc eller et tilstoppet lokum
Iøvrigt er en "tusse-skid" da også en slags penge,
da jeg vil tro, at ved selv at erstatte IMMOEN
med en emulator-IMMO og en ny "transponder-key" kan gøres meget billigere.
Jeg har set at man købe Honda transponder-key til 15 euro hos codecar.lt
. . . Anyway for at det ikke skal være løgn kom de lokale strissere på besøg,
mens jeg rodede med tændingslåsen og ledningerne.
Jeg var nær blevet anholdt for at "stjæle" min egen bil ! ! !
Jeg kan ikke udstå smarte strissere, og var ikke særlig venligt stemt,
da vel ingen bryder sig om at blive anklaget for at være biltyv,
når man blot fumler lidt med dytten . . .
Gad vide hvem, der tilkaldte strisserne, det har jeg aldrig fundet ud af.
Men tilbage til Honda Civic 1997 IMMO.
Jeg fandt dette link, hvor der er et billede af hvordan en sådan fætter ser ud:
http://www.codecard.lt/files/Honda%20immobilizer%20emulator.pdf
Nogle af jer smarte Honda-drenge, der har haft åbnet "ECU-boksen",
og hvor er den lokaliseret ?
-Michael
aug 2006
Følger: 21 Følgere: 19 Emner: 94 Svar: 747
Smarte Honda-drenge: Help me ! ! !
Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside