414 visninger
|
Oprettet:
Z32 Maf Føler??? {{forumTopicSubject}}
Billederne er fra Originale Z32 maf. Alle numrene er ens bortset fra det sidste som kan slutte med alt fra A til F. Min 200SX S13 Ca18det melder fejl på Maf føleren ved udlæsning af motorstyringen. Min Maf slutter med A og Har købt en brugt fra en 300zx non turbo med de samme numre dog slutter den med B! Og melder stadig den samme fejl. Den kan ikke tage mere end Ca 2200 omdrejninger uanset om stikket er på eller ej. Nogle kloge hoveder som kan køre mig klogere..?
apr 2010
Følger: 13 Følgere: 10 Emner: 124 Svar: 3.168
Jeg har haft ca18det i 6-7 år og bokset et par år med den orginale styring mm.
Der kan være flere ting galt..
Prøv lige først at fortælle motorens historie og tunings opsætning..
(Jeg går ud fra at du ved at z32 maf kræver en stage3 chip for at kunne læses af motorstyringen)
feb 2010
Følger: 4 Følgere: 3 Biler: 1 Emner: 13 Svar: 22
Den kørte fint da jeg købte den af tidligere ejer (det vil sige ingen fejl) efterfølgende stod olie pumpen af (krumtap plejlejer plejlstænger døde) jeg har total renoveret den i motor og motorrum. Efter den igen var startet op og havde kørt ca 3 til 400 km knækkede tappen for enden af udstødningsknasten samt akslen inde i knastaksel sensoren. Satte en brugt knastaksel på i god stand samt en brugt knastaksel sensor i god stand. Fik den startet op igen og den var pludseligt begrænset til 2200 omdrejninger, blinkede fejlkode ud og den sagde defekt MAF eller MAF ledningsnet. Har prøvet at montere en z32 maf fra en kammerart som jeg ved virker men gav ingen forskel. Der er heller ikke forskel på om stikket er på eller ej.
apr 2010
Følger: 13 Følgere: 10 Emner: 124 Svar: 3.168
På med den Maf styringen er indkørt med..
Hvis vi holder os til det mest sandsynlige, så var problemet efter fejlen med knasten..
Den har du så skiftet sammen med din knastføler..
Så stiller jeg 2 spørgsmål:
1: Har du kontrolleret at knaster står rigtigt i forhold til krumtapshjul?
2: Har du efterfølgende kontrolleret med pistol at din tænding står på Præsis, som den stod da RH indkørte den..?
Orginalt skal en ca18det stå på 15 graders fortænding, men det er MEGET muligt at RH har indstillet tænding til Ex 5 eller 30 grader og så Indkørt motoren efter det...
Det er en mulighed som bliver svær at kontrollere..
Personligt ville jeg kontrollere dine knaster på tandremmen først..
Har du nogle billeder af dit motorrum..?
Har
feb 2010
Følger: 4 Følgere: 3 Biler: 1 Emner: 13 Svar: 22
Z32 Maf Føler???
Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside