{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.141 visninger | Oprettet:

spørgsmål fra nybagt s13-ejer {{forumTopicSubject}}

Hej med jer,

Jeg er nu kommet med i denne gruppe, og der er dejligt mange indlæg man kan sidde og lure i, og det giver jo stof til eftertanke.

jeg har et par spørgsmål, som jeg håber I kan give lidt gode råd til, men først lige et par facts:

- bilen er en standard S13 med en CA18DET-motor, ingen tuning
- den har gået 101.xxx km
- Bilen holder hos mekanikeren nu, og afventer at få skiftet plejllejer, da den var begyndt at tikke lidt ved belastning mellem 2000-3000 rpm. noget den ikke har gjort før.
- Jeg har kørt med en HKS SQV-bov det sidste stykke tid, dog en efterligning, men den er nu blændet af..jeg har dog ikke kørt i bilen siden den blev fjernet, så jeg ved ikke om det har gjort en forskel.

1. For nylig har jeg oplevet, at når jeg tænder min blæser, så klikker det af og til udefra motorrummet, og hver gang man hører et klik, ændrer omdrejningstallet sig (i tomgang), en lille smule. Det falder/stiger 100-150rpm op og ned. Skyldes dette, at der er noget elektronik til min aircondition der ikke kan finde ud af at jeg IKKE har tændt skidtet?

2. Jeg var ude at køre med min kammerat Fayyaz, som har en næsten mage til, og hans trækker støt fra ca. 3000 rpm til redline - det gør min ikke! Jeg synes det er som om, at den leverer tryk nok fra 3000-4500 rpm, og så er det som om kurven knækker lidt, og den mister lidt af kræfterne. Kan dette skyldes en defekt kat, eller kan det skyldes mine gamle plejllejer? Evt. en utæthed ved den nu ikke-eksisterende bov?

3. Når de nu alligevel har skidtet åbent for at skifte plejllejerne, er der så andet jeg skal bede dem skifte når de er i gang, for en sikkerheds skyld?

4. Vil jeg belaste motoren unødigt hvis jeg monterer gennemgående udstødning der er lidt større? Er der noget omkring lambdasonde/andet elektronik der skal tages hensyn til? Jeg har hørt at turbo'en lader lidt hårdere med en større udstødning...


Det var lige hvad jeg havde - ved godt der er en smule læsning, men hvis nogen gider tage sig tid til at læse det, og komme med nogle råd, så er jeg meget taknemmelig smiley

På forhånd tak

/Jacob


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  spørgsmål fra nybagt s13-ejer
Kommentér på:
spørgsmål fra nybagt s13-ejer

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside




Annonce