Hvilken Olie + gode råd {{forumTopicSubject}}
Så har jeg endelig fået diverse stumper hjem til kværnen, og skal i den følgende uge til at sætte tingene sammen igen.. Jeg kommer i store træk til at køre med følgende setup:
Ca18det:
GT2860RS turbo
FMIC rated til 800 hk
444 cc dysser fra r32
forstærkede ACL plejllejer
Forstærkede ACL hovedlejer
Smedede og keramisk coatede stempler fra Male (tror jeg vist nok det staves)
Større benzinpumpe (en or´nlig satan)
Stage 2 Chip
Div. HKS pakninger (inkl. 1,6mm toppakning)
Derudover er toppen blevet geilet og alle småting/slanger forstærket og skiftet, knaster og krumtap er blevet målt vejet og drejet til. Så alt skulle nu være klar til at samlet.
Spørgsmålet går derfor på hvordan jeg skal gribe "tilkøringen" an? jeg har fået at vide at jeg skal køre ca. 2000 km før den må få over 4000 omdrejninger pga. nye templer osv.?? men derudover har jeg hørt mange forskellige råd mht hvilken olie jeg skal køre med i indkørselsfasen og hvor tit jeg skal skifte den osv.
Er der nogen herinde der har nogle gode råd mht. både at køre bilen til såvel som med selve genopbygningen af motoren, tror ikke mine nerver ville kunne håndtere endnu en død motor =)
okt 2003
Følger: 41 Følgere: 40 Biler: 3 Emner: 97 Svar: 637
Mht olie... Mange har mange meninger. Nogle siger man skal kører på dårligere olie, den ikke må få omdrejninger og en masse andre finurligheder... Min mening er blandt andet at den med at kører på ringere olie er noget pis!! Dine ventilløftere har ik godt af det hellere ikke din turbo.
Mit råd er at spørge det sted hvor du har fået bearbejdet motoren og følge deres råd. For alt i alt findes der nok ik nogen helt rigtig måde.. Da jeg renoverede min motor fik den castrol txt 5-40 olie på lige fra starten og jeg kørte ik længe med den før jeg gav den ordenligt gas, og den er ik sprunget i luften endnu.. Det er altså 1.5år med 280-330hk. Dog skiftede jeg kun lejer og stempel ringe... Ikke nye stempler. Men disse burde i min verden ikke skulle slides til!! :S Men lad vær med at følge det jeg har gjort. Spørg som sagt dem der har bearbejdet motoren. ( jeg kalder det ansvarsfraskrivelse )
maj 2006
Følger: 15 Følgere: 14 Biler: 3 Emner: 38 Svar: 717
maj 2006
Følger: 15 Følgere: 14 Biler: 3 Emner: 38 Svar: 717
apr 2006
Følger: 7 Følgere: 7 Biler: 1 Emner: 13 Svar: 79
Jeg snakkede med ham som har bearbejdet blokken og toppen og belstilt stemplerne. Han siger at jeg ikke behøver at køre mere end 200 km før den kan få smæk. Han siger også at de første 200 km skal køres på mineralsk olie.. Jeg prøver mig frem på hans råd og det jeg har fundet ud af herinde =)!
Jeg var ikke klar over at stage 2 ikke kan køre med 444 dysser, så får jeg travlt med at få skaffet ny chip inden weekenden =(
okt 2003
Følger: 41 Følgere: 40 Biler: 3 Emner: 97 Svar: 637
Men det er stadig langt fra smart og noget som jeg vil råde dig til... Den chip er mappet til en 100% standart motor!!! Og det er din ikke længere.. Du kan let ende med tændingsbanken og smadret motor endnu en gang... Jeg har selv oplevet det på en kammerats motor som vi snotgejlede med en masse nye stumper. Stempler, portet top, knaster og en masse andet. Det virker den chip bare ikke til.
Hvilken Olie + gode råd
Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside