1.806 visninger
|
Oprettet:
RB25DET motor købes {{forumTopicSubject}}
nogen der ved hvor man lige får fingrene i en RB25DET motor med gearkasse, ledningsnet, ecu og hele pivetøjet???? evt en totalskadet skyline?
skal bruges til det næste vilde projekt i 200sxéren og så kan man jo godt kigge sig omkring
jul 2006
Følger: 40 Følgere: 39 Biler: 7 Emner: 70 Svar: 1.441
apr 2004
Følger: 310 Følgere: 308 Biler: 7 Emner: 180 Svar: 7.035
jan 2004
Følger: 5 Følgere: 48 Emner: 18 Svar: 263
jul 2006
Følger: 40 Følgere: 39 Biler: 7 Emner: 70 Svar: 1.441
okt 2006
Følger: 1 Biler: 3 Emner: 14 Svar: 185
http://www.k-conversions.co.uk/index.php?main_page=index&cPath=7_14
Vi har haft en gammel tråd kørende med dem før.
http://www.bilgalleri.dk/html/for_messageDetail.asp?msg_ID=403224
nov 2006
Følger: 86 Følgere: 86 Biler: 2 Emner: 37 Svar: 819
De kan fåes fra 1500 £ i england af. Så jeg henter mig en hel bil.
nov 2006
Følger: 86 Følgere: 86 Biler: 2 Emner: 37 Svar: 819
For det er bare jævn trist at blive stoppet til razzia og en eller anden bilklog jens betjent siger den motor ikke passer i den bil.
apr 2004
Følger: 310 Følgere: 308 Biler: 7 Emner: 180 Svar: 7.035
nov 2006
Følger: 86 Følgere: 86 Biler: 2 Emner: 37 Svar: 819
Men hvis man vil, så kan man få en rb20det motor godkendt igennem en typegodkendelse specialist. Det sagde nissan danmark, men det er max 40% forøgelse, så en rb25det kan ikke. Dog os lige meget, for ingen kan se forskel på dem. Men det koster 25.000 kr + moms. Så skal bilen testes en hel dag.
apr 2004
Følger: 310 Følgere: 308 Biler: 7 Emner: 180 Svar: 7.035
nov 2003
Følger: 43 Følgere: 42 Biler: 4 Emner: 65 Svar: 1.592
Søg i "Parts for Sale" og skriv rb25
nov 2006
Følger: 86 Følgere: 86 Biler: 2 Emner: 37 Svar: 819
Han sagde til mig at der skulle bruges alle papir fra den skyline jeg fik motoren fra. Så han kunne se hvor meget motoren forurenede igennem udstødning og krumtapsudluftning og sådan. Så skulle der bruges en skyline katalyator.
Men med selve ombygningen, så som anden forbro og kardanaksel. Det skulle han bare kigge på, og så ville han svare på om det var lavet på en forsvarlig måde.
Der efter skulle bilen så testkørses, enten på roskilde kta eller på vandel flyveplads. Det gik udpå at han skulle prøve topfart, 0-100 km/t, opbremsninger osv.. for at teste om bilen var i forsvarlig stand. Hvis alt var som det skulle være, så kunne han lave en ny typegodkendlese. Der efter skal det jo så igennem told og skat og så forsikringen senere.
Sådan fik jeg forklaret det
nov 2006
Følger: 86 Følgere: 86 Biler: 2 Emner: 37 Svar: 819
Er det ikke bare at få den godkendt som en 180sx med en sr20det i?
Altså et identitetsskifte?
apr 2004
Følger: 310 Følgere: 308 Biler: 7 Emner: 180 Svar: 7.035
Har du noget mail eller noget nummer til ham preben ?
nov 2006
Følger: 86 Følgere: 86 Biler: 2 Emner: 37 Svar: 819
Her er lidt kontakt på ham.
43645524 - 25775524.
pe@prebenegelund.dk
Det undrede mig bare at de sendte mig videre til en typegodkendelsesmand. Da jeg ved at opel (gm) de har en typegodkendelsesmand ansat ved dem.
Han giver dem ud, som hvis man fx har en kadett c fra 79 med en 1.2 55 hk motor i. Så kan man søge om at få en tilladelse til at køre med fx en 2.0 16v fra en astra gsi som har 150 hk.
Det koster intet ved gm at få en typegodkendelse.
okt 2007
Følger: 12 Følgere: 9 Biler: 2 Emner: 22 Svar: 110
nov 2006
Følger: 86 Følgere: 86 Biler: 2 Emner: 37 Svar: 819
nov 2006
Følger: 86 Følgere: 86 Biler: 2 Emner: 37 Svar: 819
jan 2004
Følger: 5 Følgere: 48 Emner: 18 Svar: 263
Bare lige hvis man kunne tænke sig at lave noget andet sjovt
apr 2004
Følger: 310 Følgere: 308 Biler: 7 Emner: 180 Svar: 7.035
nov 2006
Følger: 86 Følgere: 86 Biler: 2 Emner: 37 Svar: 819
Du skal til syn med bilen, så siger du til ham at at der er en sr20det motor i. Så hjælper han dig med at få det skrevet i din registreringsattest.
Længere er den ikke.
Men det er noget helt andet hvis du smider en anden motor i, som biltypen aldrig er lavet med, så som en rb motor.
okt 2007
Følger: 12 Følgere: 9 Biler: 2 Emner: 22 Svar: 110
Man kan selvfølgelig også bare smide en 6 cyl i og håbe på det bedste, men jeg synes risikoen er alt alt for stor.. Hvor meget opmærksomhed tiltrækker den bil ikke lige fra politiets side? Hvad hvad med ulykker? Det er jo næsten en selvfølge at det skal gå galt Politi folk er sku ikke lige dumme alle sammen..
nov 2006
Følger: 86 Følgere: 86 Biler: 2 Emner: 37 Svar: 819
Det er da bare et identitetsskifte til den 180sx du skal have lavet.
For så må du da tune op til 240 hk.
Men prøv at snakke med skat om det, de kan forklare dig det hele.
Carsten A
Tjaa, jeg tager chancen. Bliver man knaldet, så er det bare noget rigtig lort
jul 2006
Følger: 40 Følgere: 39 Biler: 7 Emner: 70 Svar: 1.441
kunne være rigtig fedt hvis vi kunne få det godkendt, så vi kan bygge nogle sindsyge biler!
nov 2006
Følger: 86 Følgere: 86 Biler: 2 Emner: 37 Svar: 819
Men hvis en typegodkendelse til de 25.000 kr kan bruges til flere biler. Så kunne der være smart at være et par folk om at betale den sammen.
jul 2006
Følger: 40 Følgere: 39 Biler: 7 Emner: 70 Svar: 1.441
så det er måske værd at undersøge
jul 2006
Følger: 40 Følgere: 39 Biler: 7 Emner: 70 Svar: 1.441
Ja Danmark er et regelland men der må sq være en mulighed for at lave det og stadig køre lovligt rundt på de danske veje
jul 2006
Følger: 40 Følgere: 39 Biler: 7 Emner: 70 Svar: 1.441
nov 2006
Følger: 86 Følgere: 86 Biler: 2 Emner: 37 Svar: 819
Når man kan få godkendt en gammel volvo med en amrikaner v8 i. Så må der vel være mulighed for at der kan komme en rb motor i en s13.
Det er kun 2000 kr mere end et 180sx frontut. Det er da ikke så galt. Der er os store bremser, elblæser og lidt andet godt på sådan en skyline.
Men jeg er ved at undersøge det igennem nissan i europa nu.
apr 2004
Følger: 310 Følgere: 308 Biler: 7 Emner: 180 Svar: 7.035
Jeg har altid rendt panden imod en mur når jeg har bøvlet med nissan nordic... om det har været typegodkendelser eller andre papire det har handlet om..
apr 2004
Følger: 310 Følgere: 308 Biler: 7 Emner: 180 Svar: 7.035
nov 2006
Følger: 86 Følgere: 86 Biler: 2 Emner: 37 Svar: 819
jul 2006
Følger: 40 Følgere: 39 Biler: 7 Emner: 70 Svar: 1.441
nov 2006
Følger: 86 Følgere: 86 Biler: 2 Emner: 37 Svar: 819
Jeg forklarede ham det hele hvad det gik ud på. Man skal bruge papirende fra en 180sx med 200 hk std. Altså den med sr20det i. Så skal der skrives i bilens papir at bilen nu er en 180sx med std 200 hk. Så har man i alt 240 hk at gøre godt med når man regner de 20% oveni.
en rb20det motor har 215 hk. Den ligger man så i bilen og bruger katalysator fra rb motoren os. Evt bruge en rb25det, for der er intet synlig forskel på dem.
Så køre man til syn med bilen og siger at der ligger en rb20det motor i. Og viser at bilen kan holde til de 200 hk std. Han chekker så lige hurtig om alt er lavet forsvarlig som motorophæng osv. Han skiver så i registreringsattesten at der er lavet konstruktive ændringer. Det er så motoren og evt andre dele som forbro.
Nu er bilen synet og i forsvarlig stand. Så kan man godt køre en gammel dame ned uden at forsikringen nægter at betale fordi de mener man har fusket med motoren. Forsikringen skal jo bare vide at bilen nu har 200 hk
at gå ud fra, istedet for de 169 hk std.
Hele problemet ligger så i, at man muligvis skal betale ny registreringsafgift fordi man har en 2.0 sr20det motor i, som kommer fra en større model. Og så at der ligger en anden type motor i som som får bilen til at miste sin indentitet.
Det har man pligt til at sige til skat, men hvis man ikke gør det. Så er bilen stadig i forsvarlig stand. Men man har bare fusket med det økonomiske.
Men, efter hvad jeg læser kan man muligvis godt komme udenom alt det med afgiften. Læs evt dette her.
http://www.skat.dk/SKAT.aspx?oID=110565&vID=201310&i=260&action=close#i110565
Håber i forstår det hele
apr 2004
Følger: 310 Følgere: 308 Biler: 7 Emner: 180 Svar: 7.035
nov 2006
Følger: 86 Følgere: 86 Biler: 2 Emner: 37 Svar: 819
Men hvis man læser på skats hjemmeside, så kan man godt skifte topstykke uden bilen mister sin indentitet. Så kan man vel beholde bilen som en 200sx med 169 hk. Smide en rb20et motor i med 150 hk. Så skifter man topstykke til et 24v istedet for det org' 12v topstykke.
Jeg ville ligge en rb25det i, og sige at det er en rb20et blok med et 24v topstykke på. Det opdager de ikke.
For hvad jeg fik forklaret, så skulle der muligvis betales fuld afgift hvis man skifter fra 200sx til 180sx.
dykkerdahl . Jeg tror enlig ikke alligevel du skal have lavet bilen om til en 180sx. Du skal bare have skrevet i dine papir at der ligger en sr20det i nu. Du må jo være fritaget for at betale afgift at det, da motoren stadig har 4 cylinder, holder sig under 20% og en anden "større" nissan model har sammen motor i.
apr 2004
Følger: 310 Følgere: 308 Biler: 7 Emner: 180 Svar: 7.035
men hvis du "bare" smider en sr20det i så behøver du ikke såfremt den bliver godkendt med det datablad med 200hk...
nov 2006
Følger: 86 Følgere: 86 Biler: 2 Emner: 37 Svar: 819
Det er rigtig nok, jeg mente bare at man skulle skifte indentitet hvis der blev skiftet motor os. Det forklarede synsmanden mig at man ikke skulle hvis det var under de 20% og den kom fra en anden bil af samme "type"
nov 2006
Følger: 86 Følgere: 86 Biler: 2 Emner: 37 Svar: 819
RB25DET motor købes
Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside