{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  RB25DET motor købes
  • #1   21. feb 2009 ja men de har ikke noget på lager..... har prøvet at sende dem en mail om det kan lade sig gøre og en evt pris

  • #2   22. feb 2009 Pm lige

  • #3   22. feb 2009 LOL

  • #4   22. feb 2009 lool nej ellers tak... jeg har læst den tråd og vil ikke ud i sådan noget rod hehe

  • #6   22. feb 2009 Jeg skal selv have en rb25det eller en rb20det motor i. Da jeg os gerne vil have bremser fra en skyline, forbroen skal os bruges hvis motoren skal lille ordenligt. Samt der er el blæser på en skyline, og meget andet godt der kan bruges.

    De kan fåes fra 1500 £ i england af. Så jeg henter mig en hel bil.


  • #7   22. feb 2009 Men hvis du vil have det godkendt, så er jeg ved at tage hele turen gennem nissan. Nissan danmark kan ikke hjælpe, jeg fik at vide det skulle gå igennem nissan europa eller japan. Hvor jeg skulle forklare hvad der bliver lavet på bilen og hvordan, evt med billeder og andet dokumentation. Så kunne være tale om en ny typegodkendelse.

    For det er bare jævn trist at blive stoppet til razzia og en eller anden bilklog jens betjent siger den motor ikke passer i den bil.


  • #8   22. feb 2009 Kim, den vil aldrig kunne typegodkendes med den motor... men bliver det lavet factory look nok, så kan det være en betjent vil stirre sig blind i det.... og man slipper med fartbøderne smiley

  • #9   22. feb 2009 Om det kan lade sig gøre igennem nissan, aner jeg intet om. Det er derfor jeg arbejder lidt på det smiley

    Men hvis man vil, så kan man få en rb20det motor godkendt igennem en typegodkendelse specialist. Det sagde nissan danmark, men det er max 40% forøgelse, så en rb25det kan ikke. Dog os lige meget, for ingen kan se forskel på dem. Men det koster 25.000 kr + moms. Så skal bilen testes en hel dag.


  • #10   22. feb 2009 er det noget du har noget konkret på. for det har jeg aldrig hørt om og har trods alt rodet med den slags en del år efterhånden... Du kan købe en "tüv" godkendelse bla. i roskilde. men der er stadig krav... og de stående krav for en ny typegodkendelse fra en fabrikant er jo bla. ncap test og det vil jeg sgu ikke lade den låne min bil til hehe

  • #11   22. feb 2009 Gå ind på driftworks der er et par stykker der sælger det du efterspørger for omkring 1500£....

    Søg i "Parts for Sale" og skriv rb25


  • #12   22. feb 2009 Nissan danmark sendte mig videre til ham typegodkendelses manden. Preben Egelund hedder han. Jeg ringede så til ham for at høre hvordan og hvor ledes man kunne få det synet.

    Han sagde til mig at der skulle bruges alle papir fra den skyline jeg fik motoren fra. Så han kunne se hvor meget motoren forurenede igennem udstødning og krumtapsudluftning og sådan. Så skulle der bruges en skyline katalyator.

    Men med selve ombygningen, så som anden forbro og kardanaksel. Det skulle han bare kigge på, og så ville han svare på om det var lavet på en forsvarlig måde.

    Der efter skulle bilen så testkørses, enten på roskilde kta eller på vandel flyveplads. Det gik udpå at han skulle prøve topfart, 0-100 km/t, opbremsninger osv.. for at teste om bilen var i forsvarlig stand. Hvis alt var som det skulle være, så kunne han lave en ny typegodkendlese. Der efter skal det jo så igennem told og skat og så forsikringen senere.

    Sådan fik jeg forklaret det smiley


  • #13   22. feb 2009 dykkerdahl .

    Er det ikke bare at få den godkendt som en 180sx med en sr20det i?
    Altså et identitetsskifte?


  • #14   22. feb 2009 Ja det lyder til at være lige til hvis det er så nemt...

    Har du noget mail eller noget nummer til ham preben ?


  • #15   22. feb 2009 Jeg kan jo ikke sige om det kan godkendes. Men det er sådan det foregår sagde han til mig.

    Her er lidt kontakt på ham.

    43645524 - 25775524.

    pe@prebenegelund.dk

    Det undrede mig bare at de sendte mig videre til en typegodkendelsesmand. Da jeg ved at opel (gm) de har en typegodkendelsesmand ansat ved dem.
    Han giver dem ud, som hvis man fx har en kadett c fra 79 med en 1.2 55 hk motor i. Så kan man søge om at få en tilladelse til at køre med fx en 2.0 16v fra en astra gsi som har 150 hk.

    Det koster intet ved gm at få en typegodkendelse.


  • #16   22. feb 2009 Jeg havde også tænkt på at smide en 6 cylinderet i min inden jeg begyndte at renovere min ca18det, men synes det var en stor omgang rod det hele, fik aldrig et desideret svar på hvad jeg skulle gøre for at det kunne lade sig gøre at få det godkendt smiley Der var ingen der kunne hjælpe med at skaffe papirere på de forskellige ting og der var ingen der rigtig vidste hvad jeg skulle have af godkendelser.. Plus, hvis det koster 25000 kr at få den godkendt, så overstiger det projekt, med mange længder, hvad jeg synes den lille Nissan kan bære og er værd smiley Det blev bare for bøvlet til at jeg gad forsætte med den ide.. Selvom jeg stadig inderst inde brænder for det hehe smiley

  • #17   22. feb 2009 Carsten A, men det ender nok med at min bare kommer i. For som de siger længere oppe i tråden. Så er der ingen som aner noget om det er en 6 eller 4 cylinder motor i en s13.

  • #18   23. feb 2009 Det skal stadig skrives i hans papir der ligger en sr20det i, istedet for en ca18det.

  • #19   23. feb 2009 Ja men det koster heller ikke noget., du må faktisk tage en motor fra en helt anden bil, det behøver ikke at være en nissan motor...
    Bare lige hvis man kunne tænke sig at lave noget andet sjovt smiley


  • #20   23. feb 2009 dykkerdahl, de har ikke datablad i dk på en blacktop feks. de tager fra den tilsvarende sr20det fra en sunny feks. og den står vist kun opgivet til 200...

  • #21   23. feb 2009 dykkerdahl.

    Du skal til syn med bilen, så siger du til ham at at der er en sr20det motor i. Så hjælper han dig med at få det skrevet i din registreringsattest.


    Længere er den ikke.

    Men det er noget helt andet hvis du smider en anden motor i, som biltypen aldrig er lavet med, så som en rb motor.


  • #22   23. feb 2009 Kim S

    Man kan selvfølgelig også bare smide en 6 cyl i og håbe på det bedste, men jeg synes risikoen er alt alt for stor.. Hvor meget opmærksomhed tiltrækker den bil ikke lige fra politiets side? Hvad hvad med ulykker? Det er jo næsten en selvfølge at det skal gå galt smiley Politi folk er sku ikke lige dumme alle sammen..


  • #23   23. feb 2009 dykkerdahl .

    Det er da bare et identitetsskifte til den 180sx du skal have lavet.
    For så må du da tune op til 240 hk.

    Men prøv at snakke med skat om det, de kan forklare dig det hele.

    Carsten A

    Tjaa, jeg tager chancen. Bliver man knaldet, så er det bare noget rigtig lort smiley


  • #24   23. feb 2009 hvad så med ham som jo allerede har en rb25det motor i hans? vi må lige ham om den overhovedet er synet og godkendt hvilket jeg ikke tror.

    kunne være rigtig fedt hvis vi kunne få det godkendt, så vi kan bygge nogle sindsyge biler!


  • #25   23. feb 2009 Jeg har skrevet med rb34det. Hans er kun synet som en ca18det skrev han til mig.
    Men hvis en typegodkendelse til de 25.000 kr kan bruges til flere biler. Så kunne der være smart at være et par folk om at betale den sammen.


  • #26   23. feb 2009 ja helt klart, for det vil være alt for besværligt at lave det hele om hvert andet år når bilen skal synes.

    så det er måske værd at undersøge


  • #27   23. feb 2009 men rb25detéren lyder bare så meget bedre og er langt federe..... og der er så mange i engsland som lægger disse motore i med succes....
    Ja Danmark er et regelland men der må sq være en mulighed for at lave det og stadig køre lovligt rundt på de danske veje


  • #28   23. feb 2009 Forresten har jeg snakket med Gadbjerg og han siger 18.000 kr for et R33 froncut med alt..... det er mange penge men en mulighed

  • #29   24. feb 2009 Morten P,

    Når man kan få godkendt en gammel volvo med en amrikaner v8 i. Så må der vel være mulighed for at der kan komme en rb motor i en s13.

    Det er kun 2000 kr mere end et 180sx frontut. Det er da ikke så galt. Der er os store bremser, elblæser og lidt andet godt på sådan en skyline.

    Men jeg er ved at undersøge det igennem nissan i europa nu.


  • #30   24. feb 2009 Kim hvis du finder ud af mere så må du meget gerne holde os opdateret....

    Jeg har altid rendt panden imod en mur når jeg har bøvlet med nissan nordic... om det har været typegodkendelser eller andre papire det har handlet om..


  • #31   25. feb 2009 Ja Martin har også fået sin synet med det. og der stod de med datablad der stod 200hk på sr20det motoren mener jeg.....



  • #32   25. feb 2009 Jeg har forhåbelig godt nyt imorgen med hensyn til syn af rb motor.

  • #33   25. feb 2009 det lyder rigtigt godt.... det glæder vi os til at høre mere om

  • #34   26. feb 2009 Jeg har snakket med vores typegodkendelsesmand idag på arbejdet, Han sendte mig så videre til en af hans gamle kollegaere som lavede noget inde for biler, da vi laver lastbiler hos os.

    Jeg forklarede ham det hele hvad det gik ud på. Man skal bruge papirende fra en 180sx med 200 hk std. Altså den med sr20det i. Så skal der skrives i bilens papir at bilen nu er en 180sx med std 200 hk. Så har man i alt 240 hk at gøre godt med når man regner de 20% oveni.

    en rb20det motor har 215 hk. Den ligger man så i bilen og bruger katalysator fra rb motoren os. Evt bruge en rb25det, for der er intet synlig forskel på dem.

    Så køre man til syn med bilen og siger at der ligger en rb20det motor i. Og viser at bilen kan holde til de 200 hk std. Han chekker så lige hurtig om alt er lavet forsvarlig som motorophæng osv. Han skiver så i registreringsattesten at der er lavet konstruktive ændringer. Det er så motoren og evt andre dele som forbro.

    Nu er bilen synet og i forsvarlig stand. Så kan man godt køre en gammel dame ned uden at forsikringen nægter at betale fordi de mener man har fusket med motoren. Forsikringen skal jo bare vide at bilen nu har 200 hk
    at gå ud fra, istedet for de 169 hk std.

    Hele problemet ligger så i, at man muligvis skal betale ny registreringsafgift fordi man har en 2.0 sr20det motor i, som kommer fra en større model. Og så at der ligger en anden type motor i som som får bilen til at miste sin indentitet.

    Det har man pligt til at sige til skat, men hvis man ikke gør det. Så er bilen stadig i forsvarlig stand. Men man har bare fusket med det økonomiske.

    Men, efter hvad jeg læser kan man muligvis godt komme udenom alt det med afgiften. Læs evt dette her.

    http://www.skat.dk/SKAT.aspx?oID=110565&vID=201310&i=260&action=close#i110565

    Håber i forstår det hele smiley


  • #35   26. feb 2009 så kommer du som det mindste til at betale afgift fra 200sx til 180sx.. og hvad med bremser osv? det lyder meget nemt... men nogen der rent faktisk har prøvet det... ikke for at være pessemist, men ser også lidt realistisk på det..

  • #36   27. feb 2009 Bremser og undervogn skal være fra 180sx. Så skulle det være i orden.

    Men hvis man læser på skats hjemmeside, så kan man godt skifte topstykke uden bilen mister sin indentitet. Så kan man vel beholde bilen som en 200sx med 169 hk. Smide en rb20et motor i med 150 hk. Så skifter man topstykke til et 24v istedet for det org' 12v topstykke.

    Jeg ville ligge en rb25det i, og sige at det er en rb20et blok med et 24v topstykke på. Det opdager de ikke.

    For hvad jeg fik forklaret, så skulle der muligvis betales fuld afgift hvis man skifter fra 200sx til 180sx.

    dykkerdahl . Jeg tror enlig ikke alligevel du skal have lavet bilen om til en 180sx. Du skal bare have skrevet i dine papir at der ligger en sr20det i nu. Du må jo være fritaget for at betale afgift at det, da motoren stadig har 4 cylinder, holder sig under 20% og en anden "større" nissan model har sammen motor i.


  • #37   27. feb 2009 du kommer til at betale afgiften hvis du skal have det skrevet i papirene, for så er det et identifikations skift...

    men hvis du "bare" smider en sr20det i så behøver du ikke såfremt den bliver godkendt med det datablad med 200hk...


  • #38   27. feb 2009 Ja, man skal betale afgift af det. Men hvor meget det er, aner jeg ikke.

    Det er rigtig nok, jeg mente bare at man skulle skifte indentitet hvis der blev skiftet motor os. Det forklarede synsmanden mig at man ikke skulle hvis det var under de 20% og den kom fra en anden bil af samme "type"


  • #39   27. feb 2009 Jeg mener at det er en 180sx. Du skal bare sige til synsmanden at du har den i. Så bliver det skrevet i dine papir. Men prøv lige at snakke med ham inden om det.

Kommentér på:
RB25DET motor købes

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside




Annonce